Ok, kuulostaisi loogiselta. Sikäli jos tuosta on kyse, niin miten syvällä tuo kytkin mahtaa olla, tai että miten iso savotta moisen vaihtaminen mahtaa olla?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 -08 (B8) ilmastointiongelmaa
Collapse
X
-
Noniin, täältähän löytyikin jo vastaavia ongelmia ja ratkaisuja, ilmeisesti jos se olisi tuo painekytkin niin sellaiseen pääsisi suht helposti käsiksi ja ei pitäisi olla tuhottoman kallis/vaikea itse asentaa...
Muttamutta, tutkin asiaa tarkemmin konepellin alla, ja sieltä paljastui rikkoutunut liitin, jota oli ilmeisesti pikaliimalla korjattu jossakin kohtaa historiaa, ja oli nyttemmin sitten rapsahtanut irtipoikki. Oletan että tuo on ilmastoinnin kompuran ohjausreleen signaali..?
Liittimen kyljessä olevalla matikalla(6X0 973 802 A) löytyy, mutta menee tilailuhommiksi, esim täällä näyttäis olevan. Mahtaisiko joku osata tietää mistä tuollaista liitinrunkoa ja pinnejä mahtaisi kannattaa etsiä tässä PK seudulla tai kotimaassa nyt ylipäänsä?
Vähän on ankea paikka ruveta laittaan uutta liitintä, mutta saa ehkä vielä onnistumaan jotenkuten, jos löytää oikeanlaisen liittimen. Johtosarjan vastaliitin näytti olevan ehjä ja kunnossa...
Comment
-
Noniin, Finjectorilta löytyi liitin, ei täysin sama mutta mutta muutaman minuutin viilauksella ja höyläyksellä sai sopimaan. Ei tosiaan helpoin paikka puristella liitintä kiinni kun johtokin oli aikalailla määrämittaiseksi vedetty. Mutta enivei, lähti tuolla toimimaan joten kiitoksia avittaneille!
Comment
-
Moro kaikki.
Oman A4 Allroad 2,0TDI vm.2010 ilmastointi kuoli tuossa kuukausi sitten. Ilmastointi laitteen AC painike vain vilkahtaa punaista, kun sitä painaa.
On käyty paikallisella korjaamolla, joka epäili paineanturia ja se vaihdettiin, ei apuja.
Boschin vikakoodilukulaitteistolla luettiin ja ilmoittaa ettei saa yhteyttä keskusohjausyksikköön...
Epäili että takakontin mukavuusohjausyksikkössä on jotain vikaa?
Nyt on varattuna Käyttöauton huoltoon aika, jotta saa kunnon lukijan perään.
Onko muilla tullut vastaavaa vastaan ja missä voisi olla vika?
Comment
-
Moro.
A4 B8 2008
3.0 V6 CAPA moottorilla
Ilmastointi ei toimi ja vian selvittelyn myötä, kompressori menisi vaihtoon.
On niin ahtaassa välissä, ettei ilman irroittamista kyllä pysty selvittämään osanumerointeja, jos niitä kyljestä edes löytyy.
Ja vanhaa ei kehtaa muutenkaan irroittaa, ennen kuin uusi osa on käsissä.
Tarjolla olisi
8K0260805P
8K0260805J
Varaosa putkat myy rekisterinumerolla haettuna kumpaakin eri versiota mutta kumpi näistä lie on oikea.
Toimiikohan näistä kumpi tahansa. Teknisten tietojen mukaan ilmeisesti isku tilavuudessa on eroja? Muuten lie samanlaiset, ehkä jopa vaihtokelpoiset keskenään?
Toinen on 26.5.2008 ennen valmistettuihin ja toinen on 26.5.2008 jälkeen valmistettuihin.
Molemmissa PR koodi on T41.
Omastani löytyy T41.
Ja valmistus 5/08, ei ole tarkennettu tarkkaa päivää.
Osaisiko kukaan kertoa kumpi noista nyt sitten olisi oikea tai onko lopulta väliä, kummanko version laittaa?
Comment
-
Minun osaltani homma ratkesi, kun käytin pohjamuovia pois, sain mitattua hihnapyörän 100 mm.
Tuossa edellisessä viestissä on kuvakaappaus Motonetin sivuilta, jossa mainitaan Nissens valmistajaksi.
Motonetissä yksi vaihtoehto oli 30-00472 numerolla, jossa ei kerrottu valmistajaa.
Vain tätä jälkimmäistä oli paikallisessa hyllyssä, niin kävin sitä kysymässä, selvisi että se on Denso.
Paketin kyljessä Denson tuotenumero DCP02038, joka nyt ei suoraan täsmää edellisen viestin kuvakaappauksiin Trodon sivustolta
.
Mutta se asentui illalla vielä paikalleen, alipaineistus ja täyttö.
Nyt toimii niin kuin pitää, kylmää tulee.
Comment
-
A4 b8 ilmastointi lopetti toimintansa, vikakoodina 01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
Sopivasti tähän helteisiin päätti auton jäähdytys lopettaa toimintansa. On muuten näillä keleillä mielenkiintoista ajella ilman jäähdytystä...
Alla VCDS:llä noukittu vikakoodi ja pohdintaa onkin nyt lähinnä siinä, onko tuossa tosiaan kyse magneettikytkimen rikkoontumisesta, vai olisiko tässä syytä ensin varmistaa sähköpuolen tai paineanturin toimintaa?
Nettiä selaamalla sai lähinnä n kpl uusia mahdollisia ongelmia. Tosin tämä oli ihan kiinnostava: How to Diagnose and Replace an A/C Compressor Coil, Clutch and Bearing on Your Car (youtube.com)
1 Fault Found:
01270 - A/C Magnetic Clutch (N25)
010 - Open or Short to Plus
Freeze Frame:
Fault Status: 01101010
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 66
Mileage: 139059 km
Time Indication: 0
Date: 2024.05.26
Time: 20:24:17
Freeze Frame:
Voltage: 13.40 V
Current: 0.000 A
Voltage: 13.60 V
Löytyisikö raadilta näkemyksiä mistä kannattaisi lähteä liikkeelle?
Comment
-
Muistelen niin et VCDS:llä pystyis testaamaan tuon magneettikytkimen toiminnan. Eli pää kompuran viereen ja testaamaan ?
- 1 like
Comment
Comment