Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Virtalukon pohjako rikki?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Eiköhän tuo virtalukonpohjan ongelma ole, itselläni auttoi nimittäin aina avaimen asennon vaihtelu. Virtalukonpohja oli sitten totaalisen halki, vaihtamalla ongelmat hävisi.

    Comment


    • #62
      Kannattaa muuten hoitaa ne virtalukonpohjat kuntoon, itselläni haljennut virtalukonpohja meni oikosulkuun ja sulatti hyvän matkaa johtosarjaa samalla. Ei varmaan ollut järin kaukana, ettei koko auto palanut.

      Comment


      • #63
        Jepsistä, täytyypä tutustuu purkuohjeisiin sit tarkemmin ja vaihtaa se. Ilmeisesti ei mikään paha rasti ole?

        Comment


        • #64
          Ei ole itsessään vaikea vaihtaa, kunhan saa sen esille. Isoin homma on yleensä saada rattimuovit ehjänä irti. Jos autossa on turvatyyny, kannattaa ottaa akku irti ja varoa käyttämästä virtoja päällä, kun turvatyyny on irti, jottei vikavalo syty.

          Comment


          • #65
            Jep. Kyllä sieltä vaihtuu, muutkin osat saanu ajan kanssa vaihdeltua.

            Comment


            • #66
              Aargh. Samanlainen vika tänään AAR:ään. Onneksi sippasi omalle pihalle.

              Ei inahdakaan kone, vaikka virrat pelasi ensin normaalisti päälle ja pois, pumppu teki paineet ja muutenkin normaalinoloinen. Sitten kymmenen koitoskerran jälkeen jäivät virrat päälle ja ja avainta käännettäessä ei virtalukossa tuntunut minkäänlaisia naksahduksia eikä starttauksen jälkeistä palautumista.

              Itse virtalukossako se vika piilisi vai onko mitään jakoja, että ongelmana olisikin vain lukon pohja? Tämä starttauksen "palautuksen" jousi (?), onko se lukossa vai pohjassa?

              Comment


              • #67
                Tällainen vajaa senttinen pala putosi virtalukon pohjan kanssa. Kukapa osaisi kertoa, mitä kaikkea pitäisi panna lukon pohjan ohella tilaukseen? Riittääkö lukkosylinteri?
                Attached Files

                Comment


                  #68
                  Lukkosylinteri ja pohja riittää. Itse vaihdoin vastaavan systeemin B4:n tuossa vuosi sitten.

                  Comment


                  • #69
                    Dängjuu. Pistin sylinterin marmorilta tilaukseen, virtalukon pohjia löytyykin hyllystä. Eivät kuulemma marmorilla sarjoita, vaan pitäisi teettää erikseen.

                    Comment


                      #70
                      Itseasiassa, jos jaksaa askarrella, sylinterin pohjassa olavan tapin voi vaihtaa vanhaan uudesta. Näin säästyy moniavainjärjestelmältä. Tapin sokka pitää irrottaa ja taikoa uusi vaihdon jälkeen.

                      Comment


                      • #71
                        Noniin. Vaihtuihan se sittenkin, kiitos avusta. Vaan niin paha rasti oli etten tähän hätään jaksanut roplata uutta päätä vanhaan sylinteriin. Taidanpa teettää molempiin etuoviin uudet virtalukkoon sopivat sylinterit, niin saan oviinkin tuoreet lukot.
                        Miten ihmeessä se on ollut joillakin vain puolen tunnin homma? Itse temppuilin moooonta tuntia, etenkin miettien miten pääsisi tekemään lukkorunkoon reikää. Edes pienoispora ei koloon mahtunut, joten sitkuttelin peilin ja 10 cm mittaisen rautasahan terän kanssa jousen kohtaan pienen viillon josta pääsin painamaan lukkojousen alas. Tuntui, että keskiverto gynekologillakin on enemmän työskentelytilaa.

                        Taidan ottaa toisenkin oluen :)

                        Comment


                        • #72
                          Kasissa (A8 D2, -95) tuo ajonesto toimii seuraavasti; jos avaimen tökkää sisään ns. normaalisti, jää ajoneston valo vilkkumaan jo ennen käynnistystä. Tällöin käynnistyksen yrittäminen menee kuten pitäisikin, sekunti käynnissä ja sitten sammuu. Jos avaimen työntää vähän voimallisemmin sisään, tätä ei *todennäköisemmin* tapahdu, eli valo ei jää vilkkumaan. Käynnistys onnistuu tällöin kuten pitää.
                          Pari kertaa lähtenyt vara-avaimella liikenteeseen nyt, ja huomasin että sillä tuota avainta saa yrittää pari-kolme kertaa edellämainitulla tavalla että onnistuisi, vrt. ns. käyttisavain. Pattereissa jotain eroa, kenties? Käyttiksessä melkein uudet paristot.

                          Puolaa vai pohjaa? Tällä hetkellä sopivasti nuo katteetkin auki tuosta ratin alta, samalla vaivalla vielä menisivät. Vikakoodeja ei ole jättänyt, juurikin kun en ole ajonestoa vasten koittanutkaan autoa käynnistää.

                          Comment


                            #73
                            En nyt tiedä mitä tarkotit paristoilla, mutta kyllä auto käyntiin lähtee ilman pattereitakin. Ne on vain kaukosäädölle.
                            Siellä on siru avaimessa. Virtalukon yhteydessä on lukupuola tms joka lukee tuon sirun sisällön.
                            Porukoiden kasissa oli kontaktihäikkää tuolta lukupuolalta lähtevässä piuhassa. Joillaikin se on mennyt poikkikin ilmeisesti.

                            Comment


                            • #74
                              Avaimen paristoja meinasin, kyllä.
                              Ei noissa avaimissa kaiketi muuta eroa toisiinsa ole, mutta perstuntumalla toisessa toimii paremmin.

                              Comment


                              • #75
                                Oliskohan syynä virtalukon pohja, jos soitin (Concert) lähtee päälle ovien avauksella kaukosäätimestä?
                                Toinen vika on pyyhkimien ajoittainen pysähtyminen "pystyyn". Tähän tilasin varuilta mekaniikan...kun oli niin halapaa.

                                Comment


                                • #76
                                  Oiskoha Itelläkin virtalukonpohjassa vikaa,jos jättää vilkun päälle ja sammuuttaa auton, ni jää vilkun puoleinen takavalo ja parkki päälle? Ilmastointi myös temppuaa ja öljynmäärän valo. Joskus joku kehui että kaikki nuo voisivat johtua vl-pohjasta, koska on ainut paikka missä kyseisten vehkeitten virta kohtaa. Auto on siis -96 A8 4.2v8

                                  Comment


                                  • #77
                                    Kyllähän tuo on ihan audin ominaisuus ;) Eli kuuluukin toimia noin.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Mikäs ominaisuus se on:D tuosta tulikin mieleen että perkeles nii muute on golfeissaki? Joskus olen semmoista kuullut. Enpäs osannu yhistää! Vielä siis paikallistettava ilmastoinnin vika. Kävi liikkeen piikkii jossai nyrkkipajalla ku oli kompura paskana. Vaihtovat kompuran, mutta siinä meni yli kuukaus. Ei se kyllä siltikään vielä toimi vaikka sillon nii väitti. Oli syksy jo sillo ku sain auton takasi ni ei tullu kiinnitettyä huomiota. Keikka työkin ni en ehtiny viiä ikää muulle pajalle. ILmastointi ei siis työnnä kylmää yhtään eikä kuulosta kompura lähtevän. Magneettiventtiili?

                                      Comment


                                      • #79
                                        Ulkomailla käyttävät tuota vilkku/parkki ominaisuutta merkkaamaan auton äären, kun katu on kapea, ilta pimeä ja ohi hujahtelee skoottereita ja muita autoja vauhdilla. Nähnyt ihan parkkeeratuissa autoissa siis, kun omistajat ovat vaikka ravintolassa tai muualla..

                                        Comment


                                        • #80
                                          Mittaristoon ei tule virtaa ja auto ei käynnisty mutta starttaa normaalisti,onko vika virtalukon pohjassa vai jossain muualla?Auto on A3 2.0 bensa v.m.06.Toimi päivän päästä ihan normaalisti,mutta ei tiedä milloin uusii?
                                          Viimeksi muokannut Kebemopoilija; 28.1.2025, 10:25.

                                          Comment


                                            #81
                                            Vaikuttaisi että muualla vika jos starttaa kuitenkin. Tuleeko muualle virtaa kun mittaristoon? Esim syttyykö valot?
                                            Kokeile lukea vikakoodit ja katsoa että sulakkeet ehjiä.
                                            Tässä ihan oleellinen tieto olisi myös vuosi malli. A3:sta on saanut 2.0 bensalla 2003-2020 ja aika eri autot kyseessä

                                            Comment

                                            Working...
                                            X