Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ilmastointi sekoilee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ilmastointi sekoilee

    Tommonen ärsyttävä juttu ilmestyny hiljan,että puhaltaa epätasaisesti.Tai siis sekunnin puhaltaa täysiä(pykälät ei nouse näytös) ja taas hilempaa ja taas nousee.Kuulostaa niinkuin tuulis läpi autosta.Mikähän tommosta vois aiheuttaa?Joku anturi paska?Voisko raitisilmasuodatin olla tukos,ei ole vaihdettu edellises huollos.

  • #2
    Onko ollut lämppärissä talven tultua, tekeekä tuota vain senjälkeen vai aina?

    Comment


    • #3
      Tuo A6:n teki juuri samanlaista. Puhallus tuntui kovemmalta, kuului ikäänkuin humahdus. Kun seurasi näyttöä, niin siinä ei tapahtunut mitään muutosta.
      Vika löytyi ilmansäädön läppämoottorista, jossa potentiometri oli tullut tiensä päähän. Se ajoi säätöä edestakaisin ja sai aina välillä jonkin ihme virikkeen ajaa säätö kokonaan toiseen laitaan. Puhdistus ei auttanut, uusiminen poisti ongelman.
      Lisäksi vaiva esiintyi vain nyt kelien viilennettyä. Liekkö syynä ollut se, että kesällä oli toisessa laidassa säätöä, jossa mittausten mukaan arvot olivat kohdallaan. Toinen ääripää säädöstä näytti mittarilla aivan hulluja lukemia.
      Edellämainittu siis automaatti-ilmastoinnin kanssa.

      Comment


      • #4
        Mulla suhahtelee välillä tuulilasille juuri tuolla tavalla. Kuuluu hetken kovempi suhina ja sitten lakkaa. Huurteen poisto tökkii myös satunnaisesti. VAG_COM herjaa huurteenpoistoläpän satunnaisesta viasta. Pitänee varmaan vaihdattaa jossain vaiheessa.

        Comment


        • #5
          Jukka,Oliko tyyris remontti?Eikä ole roikassa ollu vielä,nythän on kesä vielä!

          Comment


          • #6
            Kaikki mikä maksaa kirvelee. Ostin Lahden Laakkoselta ohikulkiessani, tuli päivässä Ruotsin puolelta. Hintaa oli muistaakseni (en löydä nyt kuittia) 150 ?.
            Merteil pyysi samasta kapineesta n. 100 ?, mutta olisi kestänyt pari viikkoa Saksasta.
            Asennus oli helppo. Hanskalokero pois ja lyhyellä ristipääruuvarilla kolme ruuvia irti. Tasapäällä yksi ohjausvipu irti. Uuteen meni vipu helposti painamalla ja ruuvit kiinni.
            Kalibroinnin meinasin teettää seuraavan huollon yhteydessä, kun ei taida kellään lähellä olla laitetta moiseen.
            Vinkkinä muuten lämmitettävien taustapeilien lasin hinta, joka oli Merteilillä puolet kalliimpi kuin Laakkosella. Alkuperäinen maksoi kuskin puolelle 50? ja repsikan puolelle 30?. Löytyivät molemmille puolille hyllystä.

            Comment


            • #7
              Kävin eilen lukemas vikamuistin.Ainoo mitä herjas on keskiläppien moottoria.Lukkiutuu tai jotain kontakti vikaa.Tarjosivat silti uutta puhallinta 370e ja hajusensoria 80e..Tiedä sitten.välillä on lasit tukos humahtelee tuulilasille.Oisko samaa vikaa kun Leecherillä.Onko toi ilmansäätöläppä ja huurteenpoistoläppä sama osa?

              Comment


                #8
                Mootnet myy myös joitain peilejä. Tässä esimerkki:
                MERKKIKOHTAISET PEILIT AUDI A6 95--04
                Hinta / 1 kpl
                A6-I --97
                Peilin lasiosa vasen sähkösäätö+lämpö. .. . . 46-2792 29.00 ???
                Peilin lasiosa oikea sähkösäätö+lämpö. . . . . 46-2793 29.00 ???
                Peilin kuoriosa vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 46-2794 34.00 ???
                Peilin kuoriosa oikea. . . . . . . . . .. . . . . . . . . . 46-2795 34.00 ???

                Comment


                • #9
                  Mulla on kanssa tehnyt tota samaa humahtelua joskus, muttei vielä tänä talvena. Kun moottori ja paikat lämpiää on vika poistunut, enkä ole sitä sen enempää tutkinut. Ilmastoinin läpille on aina muutama vikakoodi luettavissa kun VAG-commia kytkee. Ei ole normaalia elämää häirinnyt toistaiseksi.

                  Comment


                  • #10
                    Mulla teki eilen perin merkillisen jutun... Ajoin Tampereelta Saloon (n. 170km) ja kun tuo paha tapa on, niin siinä Tampereen motarilla kiskaisin tupakin ikkunan ollessa n. 5cm raollaan. Auto oli tähän mennessä lämmennyt hyvin sisältä, asetus 21.5 asteessa.
                    Vaan tuon ikkunan raottamisen jälkeen jotain tapahtui, tuli sairaan kylmä autoon, ihan viileää ilmaa suuttimista! Puhallinkin puhalsi vaan kakkosnopeudella kun tähän mennessä talvikeleillä puhaltanut kolmosella tai nelosella.
                    Sain kajuutan lämpimäksi lopulta säätämällä lämpötilan 28 asteeseen ja silti ajelin hanskat kädessä. Mietin koko ajan et moottorin "boottaus" vois auttaa. Somerolla sitten pysähdyin tankkaamaan ja luonnollisesti sammutin auton. Tuon jälkeen kaikki palasi taas normaaliksi.

                    Ihmettelen vaan mitä tapahtui... eikö hieno clima tykänny kun ajoin ikkuna auki n. 5 min vai oliko vain yhteensattuma. Pitää katsoa josko tuo toistuisi.

                    Comment

                    Working...
                    X