Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Subwooferkotelon tilavuus?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Subwooferkotelon tilavuus?

Käväisin ostamassa autostudiosta tällaisen subwooferin:

http://www.autostudio.fi/autostudio-...subwoofer.html

Myyjät eivät kuitenkaan osanneet varmaksi sanoa, minkä kokoinen kotelo tälle pitäisi rakentaa. Sinänsä huvittavaa kun on heidän oma merkki kyseessä :)
    Eivät olleet kuulemma koskaan rakentaneet suljettua koteloa kyseisellä elementillä. Specseissä ei ole suositustilavuutta, eikä tarvittavia arvoja laskureita varten. Sen verran myyjä arveli, että ehkä 40 litraa.
    Vertailtuani muihin elementteihin, joista suositukset löytyvät, tuo 40 litraa vaikuttaa melko suurelta.
    Itse pähkäilin 30-35 litraa olisi sopiva. Kotelo tulee vararengaskoteloon.

Löytyykö tietämystä?

Thiele & small parametrit (Updated):

FS: 42.45Hz
    Qms: 8.34
    Qes: 1.16
    Qts: 1.02
    Vs: 1339.0 mV
    Rs: 15.20 ohm
    Re: 2.00 ohm
    Vref: 1183.30 mV
    Is: 77.85 mA
    Vm: 644.00 mV
    Rm: 16.40 ohm
    Im: 42.37 mA
    Ir: 57.43 mA
    r0: 1.84
    Vr 872.95 mV
    Fh: 46.00 Hz(+6dB)
    FI: 39.10 Hz (-6dB)

Comment

Kyllä tuo löytyi heti, mutta siitä puuttuu yksi kriittinen arvo: Vas (ilmoitetaan litroina)
      Googlesta löytyi kahdet eri arvot tälle elementille, ja vaikutti helvetisti tuohon kotelon tilavuuteen.
      Autostudio itse ei tuota vas:iä ilmoita.
      Viimeksi muokannut Chocoeye; 10.5.2013, 19:06.

Comment

Kappas niin puuttuukin. Tosin tarkoitat varmaan Vas arvoa. 42l koteloon tuota ovat itse sulloneet, ja äkkiseltään ~40l on varmaan ok tilavuus. Yleensä halppis elementit menee vaatii vähän isomman kotelon.

Comment

Aika onnettomia ovat helsingin päässä jos eivät osaa edes esittää tietävänsä kotelosuosituksia.. Mutta suljettua jos haet, niin 30-35 on varmasti hyvä.. Siitä sitten styroxilla pienentämään jos ei miellytä. Ei ainakaan liian iso tuo 35 ltr ole.

Comment

Ei se suljetulla ole niin justiinsa. Muutama litra sinne tai tänne...

Comment

Working...
            X