Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Isofix etupenkille B7/C6 8E 4F

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Isofix etupenkille B7/C6 8E 4F

    Olisi tarve laajentaa lapsenkuljetuskapasiteettia ja meinasin jälkiasentaa 4F etupenkkiin isofix-kiinnikkeen. Kiinnostaisi miten ihmeessä se mahtaa tulla kiinni, kun etkan perusteella aiheeseen kuuluu itse rauta ja 4 peltiruuvia(!). Penkin alarunko mielestäni ei ole erilainen tästä varusteesta riippuen.

    Kiinnike on 8E0-numerolla ja penkithän tunnetusti ovat samaa kamaa ainakin B7 ja 4F välillä, joten kiinnostaisi kuvat tai tarinat aiheesta jomman kumman korimallin osalta.

    Onko joku tehnyt tämän jälkiasennuksen? Kuinkahan päreiksi penkki pitää laittaa?

    Kiinnikkeen nro on 8E0813477A ja se näykyy esim tässä kuvassa http://www.jimellisaudiparts.com/ima.../448881000.jpg

    Aiheeseen liittyy myös etubägin poiskytkentämahdollisuus, joka autostani tällä hetkellä puuttuu. Ebaysta tuli kliksuteltua toinen hanskalokero, jossa on se poiskytkentä. Uudet osat olisivat olleet kohtuuttoman hintaisia.
    Tosin lienee käytetystä istuimesta kiinni tarvitseeko bagi disabloida vai ei. Naama menosuuntaan varmaan lähtökohtaisesti ei tarvitse.

  • #2
    Äkkiä näyttäisi siltä, että tuo ruuvatan penkin istuinosan(pohjan) takaosaan ja pistetään paikalleen nimenomaan penkin takapuolelta, työnnetään vain nuo lenkit sieltä istuimen ja selkänojan välistä.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja porkkis Näytä viesti
      Aiheeseen liittyy myös etubägin poiskytkentämahdollisuus, joka autostani tällä hetkellä puuttuu. Ebaysta tuli kliksuteltua toinen hanskalokero, jossa on se poiskytkentä. Uudet osat olisivat olleet kohtuuttoman hintaisia.
      Tosin lienee käytetystä istuimesta kiinni tarvitseeko bagi disabloida vai ei. Naama menosuuntaan varmaan lähtökohtaisesti ei tarvitse.
      Tuohon tarvitsee sitten myös keskikonsoliin uuden paneelin, jossa on se "PASSENGER AIRBAG OFF" -valo. Itse teetin koko setin marmorilla ja tulihan sille aika suolasesti hintaa. Olikohan ~600e josta puolet tuli tuosta paneelin vaihdosta :S

      Mutta kyllä se pitkillä reissuilla on sen arvosta, että toisen muksun saa eteen.

      Comment


      • #4
        Ainakaan 4F prefaceliftissä ei ole keskikonsolissa mitään indikaattoria, tulee vain mittariston FISiin "passenger airbag off/on" teksti joka startissa.

        Edit: Vaikuttaa siltä että kyllä se valo pitäisi keskikonsolissa ilmasuutinten rullien välissä olla omassakin, joten onkohan käynyt jälkiasentaja laittamassa vaan virityksiä, varsinkin kun varustelistalta ei löydy 4UF koodiakaan.
        Viimeksi muokannut an13; 29.5.2013, 08:41.

        Comment


          #5
          Tulipa tehtyä tuo isofix-raudan asennus. Ei ihan niin iso homma kuin ennakolta ajattelin. Sellainen parin tunnin keikka suunnilleen.
          Pannaan pieni ohje, jos joku muukin joskus tekee

          1. Penkki pois autosta kiskoineen
          Tämä tapahtuu siirtämällä etuasentoon takapulttien poistoa varten ja taka-asentoon etupulttien poistoa varten. XZN10. Turvavyön alapää irroitetaan penkistä luukun alta. Penkki kallistetaan takapenkkiä vasten ja lattiasta avataan sähköt ja irroitetaan johtosarja. Oikeaoppisesti airbagin liittimeen pitäisi laittaa kissasähkön varalta joku hyppyjohto...
          Penkin autosta nostamiseen lisäkädet eivät tekisi pahaa naarmujen estämiseksi.

          2. Penkin purkua
          Penkin pohjasta 4 kpl kuminauhoja irti, jotka pitävät selkänojan verhousjatketta kiinni. Saranakohtaan menevän johtosarjan pari liitintä irti ja keltaiseen airbagin johtoon niin paljon löysää kuin mahdollista. Muutama nippuside pitää katkoa. Saranakohdan verhoukset irti. Mahdollinen kallistusrulla lähtee nyppäämällä. Takareunassa verhouspaloissa on 2 muoviklipsiä puolellaan. Hommaa nopeuttaa uusien hankinta ettei tarvitse saada niiden keskitappeja välttämättä talteen vaan ne voi painaa läpi ja hukata (8E0881500 01C). Itse irroitin paraatipuolen verhouksen etummaisen pitoruuvin ja nuo muovinastat, joka riittää. Keskitunnelin puolen suojassa on vain ne klipsit.

          3. Selkänojan irroitus & loput
          Nyt selkänoja on irroitettavissa. Ainakin sähköttömässä penkissä tämä tapahtuu avaamalla 2 pulttia puolellaan (XZN8). Tässä vaiheessa ja tästä eteenpäin tulee varjella airbagin johtoa penkin osia käännellessä. Alaverhous irroitetaan pellin reunasta ja käännetään vähän eteen. Nyt isofix-rauta on pujotettavissa paikalleen. Verhouksessa on aukot valmiina. Kampe lukitaan paikalleen neljällä ruuvilla.

          4. Kasaan päinvastaisessa järjestyksessä ja penkki takaisin autoon. Ehkä sellaisen huomioin voisi sanoa, että penkin puoliskot yhdistäviin pultteihin on suotava laittaa napakkaa lukitetta, kuten niissä tehtaaltakin on. Apuhenkilö penkin takaisin nostoon on erittäin suositeltava. Itse kampesin yksin penkin (tuurilla) ilman vaurioita ulos, mutta sisään ei huvittanut yksin yrittää.

          Osatarpeet ovat siis vain isofix-rauta 8E0813477A ja sen ruuvit 4kpl N 10622701.

          Ohessa on muutama aiheeseen liittyvä kuva mielivaltaisessa järjestyksessä.

          Etubagin poiskytkennän jälkiasennus on niinkin yksinkertainen kuin hanskiksen vaihto tai katkaisimen jälkiasennus, airbag-yksikön koodaus ja passenger airbag off -valon omaavan keskipaneelin asennus tai huijausvastuksen asennus. Itse en nähnyt tarpeelliseksi tuota jatkuvaa valoa koska auto kertoo joka startissa FISissä onko bägi käytössä vai ei. Kustannus tästä käytetyillä ebay-osilla jäi itellä kaksinumeroiseksi.
          Attached Files

          Comment

          Working...
          X