Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kipinä hukassa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kipinä hukassa

    Autoni on 2.3 Audi 90 5-pyttyinen vapaastihengittävä Quattro. Starttikehältä puuttui viisi hammasta, joten kävi epätasaisesti. Uuden kehän asentamisen jälkeen kipinä katosi!

    Osaako joku neuvoa, missä vika voisi olla?!?

    Hammaskehä on kohdistettu vauhtipyörään nähden, joten vika ei voi olla ainakaan siinä. Vauhtipyörä on myös täsmälleen samalla kohtaa kampiakselilla kuin aikaisemminkin. Ennen kehän vaihtoa auto siis lähti aivan normaalisti käymään...

    #2
    Kyseessä ilmeisesti 20v malli?

    Siellä kampuralla on 2 tunnistinta. Toinen laskee hampaita ja toinen kehittää signaalin ns 62 asteen ennakkotapilta. Olisiko ko. tappi työn tiimellyksessä päässyt katkeamaan?`

    Startti tai 62 asteanturi pois ja tiirailemaan koko kierroksen läpi että onko siellä sitä tappia vai ei.

    Ei olisi ihan eka kerta...

    Vauhtipyörää et voi laittaakaan väärään asentoon, koska pultit epäkeskeiset.

    Comment


      #3
      Kiitos nopeasta vastauksesta.

      Auto on nyt muutaman kymmenen kilsan päässä, joten en pääse asiaa heti tarkistamaan. Jos tappi on poikki, niin mitä on tehtävissä? Pystyykö asialle tekemään jotain ilman vaihdelaatikon irrottamista?

      Jos jollain tulee vielä jotain muuta mahdollista syytä mieleen, niin olisi kiva kuulla...

      Comment


        #4
        siis onko se 20v? jakaja ei oo ihan kohillaan.

        Comment


          #5
          Joo, kyse on 20 venttiilisestä, eli onko jakajan asento nimenomaan 20-venttiilisessä ratkaiseva, ettei se anna mitään kipinää jos ei ole kohdallaan?

          Comment


            #6
            juu, hall signaali ku on huono ei kipunaa, tai ne kampiakselin tunnistimet, jos niissä on vilunkia, ei kipunaa.

            Comment


              #7
              Jakajassa on hall-anturi, jota ohjausyksikkö tarvitsee tietääkseen että mennään oikealla kierroksella. Jos jakaja on väärässä asennossa, tulee hall-tieto väärään aikaan ja silloin ei tule ollenkaan kipinää. Ja jos tappi on poikki, niin se on melkeinpä moottorin irroituksen paikka.

              Comment


                #8
                Startin aukosta niitä on fiksailtu. Tappi taitaa olla jotain kovametallia että sitä saa kyllä porata sitten ihan huolella.

                Enpä pikavilkaisulla löytänyt sitä vanhaa keskustelua jossa tätä puitiin.

                Comment


                  #9
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/vie...ighlight=tappi

                  Vissiin tämä, jos meni linkki ok

                  Comment


                    #10
                    No niin, asia selvisi, kiitoksia! Eli virranjakaja oli puoli kierrosta pielessä.

                    Comment

                    Working...
                    X