Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 200 -85 ilmastointi/etuvastus ongelmaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 200 -85 ilmastointi/etuvastus ongelmaa

Tuon lötkön automaatti-ilmastoinnin mysteeriä olen koitellut selvittää, mutta vikaa ei tunnu löytyvän. Tilanne on se, että tuosta on purettu konepellin alta kaikki kylmäkoneesen liittyvät rojut pois ja kojelaudan käyttöyksikkökin on aivan pimeä, en tiedä onko näillä sitten suoranaista syy-seuraus-yhteyttä toisiinsa. Ilmastoinnin poisto on tapahtunut edellisten omistajien toimesta ja mulla ei noita kamppeita ole olemassakaan, mutta olisin tyytyväinen kun saisin edes puhaltimen/lämppärin toimimaan. Purkille kojelautaan tulee yhteen napaan jatkuva virta sekä toiseen virtojen ollessa kytkettynä + yhteen valoille. Olen kokeillut kahdella eri purkilla, mutta kumpaankaan ei tule eloa. En usko, että molemmat kuitenkaan olisi pimeitä, voi kuitenkin olla mahdollista.
    Sähkökaaviota olen yrittänyt tuollaiseen metsästää, mutta aika heikoin tuloksin. Haynesin korjausoppaastakaan ei ilmastoinnille kaaviota löydy. Netistä löysin vain uudemmalle ilmastoinnille joka tuli jossain välissä mallivuotta -86. Jos joltain löytyy tuollainen edes jossakin muodossa niin olisin kiitollinen, tai jos joku vm 84-85 200:n omistaja viitsisi mitata mitä liittimeen tulee mihinkin napaan, sekin auttaisi. Arvatakkin saa... Kaikki kelpaa.

Eikös uudistus tullut vasta vähän myöhemmin?

Joka tapauksessa Bentleyssä moiset kaaviot ovat. Varmaan joltakin löytyy...

Comment

Eikös uudistus tullut vasta vähän myöhemmin?
      Ulkonäkö tuon uudistuksen myötä ei muuttunut, mutta johdotus, purkin pistokkeet, lähes kaikkien osien varaosanumerot yms. on muuttuneet.

Comment

Sain eilen purkin eloon, mutta puhallinta en saanut vielä pyörimään. Vika löytyi sulaketaulun takaa sulaneesta ilmastoinnin virtapiuhasta. Apua löytyi tuohon asti -87 5000:n sähkökaaviosta. Mutta mikä puhallinta vaivaa? Etuvastus?
        Moottorille tulee jatkuva +12V kun virrat on päällä.
        Moottori on testattu, että toimii.
        Etuvastukseen tulee 6-napaiseen liittimeen kahteen napaan +12V ja maapiuha on kiinni
        Etuvastus siis rajoittaa maakaapelista moottorille kulkevan virran määrää.
        Vastuspaketilta moottorille menevä piha on kiinni.
        Minkään etuvastuksen napojen väliltä en saanut mitattua minkäänlaista vastusta, mutta onko tuo jo niin "hieno" laite ettei kuulu saadakkaan?
        Vastuspaketissa kaikki komponentit on valettu johonkin mustaan silikoniin joten siitä ei näe ollenkaan minne mikäkin napa pitäisi yhdistyä.
        Kuva vastuspaketista: http://69.0.158.19/live/R200520489AIR.JPG
        Myöskään vastukselle tulevasta liittimestä en saanut jännite/ohmi arvoja muuttumaan kuin kahten navan välittä näpyttämällä tullettimen nopeuksia. Näiden kahden navan välillä ohmi-arvot muuttuivat painalemalla ECON ja LOW/AUTO/HI asentojen välillä 0-~130ohm.

Eli vm84-85 sähkökaaviota vielä kaivattaisiin!

Comment

Working...
        X