Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajonesto,mittariston ja ECUn siirto toiseen autoon? Ei käyn.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ajonesto,mittariston ja ECUn siirto toiseen autoon? Ei käyn.

    Tilanne on tämä: minulla on kaksi samanlaista autoa (S4 biturbo) joihin on vain yksi ECU ja mittaristo.

    Ajonesto oli päällä, ja sain sen koodattua toisessa autossa pois VAG-COMilla. Sain auton käyntiin ilman ongelmia. Koska em. osia on vain yhdet, siirsin ne toiseen autoon. Mutta, ajonesto on heti päällä, eikä sitä saa samoilla tempuilla pois VAG-COMilla.

    Onko korissa vielä erikseen joku purkki joka tajuaa tuon vaihdon? Eikös vasta Immo-3 pitäisi olla selllainen joka ymmärtää VINin päälle?

    Yksi juttu tuli kyllä mieleen, olisikohan lukupuolalta johdot irti, ja sen takia ajonesto vilkkuu? Missä sen liitin on? Johtoja ratin läheltä on kyllä irti kaikenlaisia...

    Apuva! :)

  • #2
    En tiedä VAG-comin päälle mutta VW-testerissä jos mittariston osoitteen etusivulle tulee ryhmä äksiä niin systeemi hakee runkonumeroita esim. airbagin aivoilta. Minkä ikäinen auto/laitteet?

    Comment


      #3
      Autot on 98 ja 99. Noissa ei kyllä ole tuota immo-3:sta, koska sain sen kakkosen ohjeilla tehtyä.

      Joku juju tässä täytyy nyt olla.

      Comment


      • #4
        Autossa voi kuitenkin olla "tuotesuojaus", ts uuden osan asennus vaatii ensin vapautuksen. Esim Airbagin ohjainlaitteen vaihto vaatii tehtaan vapautuskoodin jonka saa vain linjaa myöten. Asensit siis mittariston ja moottorin ecun? Mikä vikakoodi mittaristossa ?

        Comment


          #5
          Juu nuo asensin. Jostain syystähän ne asentuivat ekaan autoon. Mittaristossa ei tietääkseni ole vikakoodia (en muista katsoinko). Moottoriin tulee vikakoodi että ajonesto esti käynnistymisen tai jotain sinnepäin.

          Comment


          • #6
            Mittaristossa on oltava joku vikakoodi jos moottoripuolella on ajonestoon liittyvä koodi.

            Mistä muuten sait nelimerkkisen immo-koodin?

            Comment


              #7
              Täytyy katsoa huomenna koodit tarkemmin. (eiku siis tänään ;)

              En ole saanut mistään mitään immo-koodeja. Mihin sitä tarvii? Tein vaan tämän ohjeen mukaan.

              Comment


              • #8
                Nonii jo selvis...

                Tuo ohje sopeuttaa moottorin ohjainlaitteen mittaristoon.

                Kun siirrät mittariston ja moottorin ecun toiseen autoon niin sinun täytyy sopeuttaa "uuden" auton avaimet mittariston ajonestoon. Siihen tarvit immo-koodin, jota Audi ei enää luovuta eikä sitä saa mistään. Avaimien koodaus onnistuu ainoastaan Audi-korjaamolla, jossa auto laitetaan testeriin ja immo-koodit tulee linjaa myöten Saksan Fazit-palvelimelta niitä kenenkään näkemättä.

                Toinen vaihtoehto on siirtää "vanhan auton" virtalukko lukupuolineen "uuteen autoon" jolloin sopeutusta ei tarvita (todennäköisesti).

                Ajoneston vikamuistissa todennäköisesti seisoo: avain; ei oikeutta tms...

                Comment


                  #9
                  No voi helvetti. Jos se tosiaan on tuosta kiinni niin olisinpa tehnyt tuon ensin toisessa autossa. (Niin paitsi ei kai se olisi toiminut kun avain on eri.) Se kun nimittäin on se mihin ne jää. Ja tietysti lukkopesätkin on siinä. Onpas kivaa hinata auto huoltoon tuollaisen takia... Saahan tuon lukkopesän tietysti väliaikaisesti tuohon toiseen autoon.

                  Miksi ne sitten toimivat tuossa ensimmäisessä autossa? ECU ei alunperin ole siitä mutta mittaristo on. Siinäkö syy?

                  Kiitoksia avusta, nyt voi nukkua vähän rauhallisemmin kun tietää syyn! :)

                  Edit: löysin oman auton SKC:n, mutta siitä ei taida olla apua kun pitäisi saada sen auton SKC mistä se mittaristo on? Kaipa sitä pitää mennä merkkiliikkeeseen...

                  Comment


                  • #10
                    Saat ajettua auton korjaamolle kun laitat "vanhan" lukkosylinterin/lukupuolan sen johtoon kiinni, ei tarvitse asentaa paikoilleen.

                    2.sukupolven ajonestolaitteessa avain ja mittaristo kulkee pareittain, jos jommankumman vaihtaa niin joutuu sopeuttaan kaikki avaimet. Mittaristo "vain" ohjaa moottorin ohjainlaitetta ja estää käynnistyksen. Moottorin ecun voi vaihtaa ilman immo-koodia, pitää vain nollata ajoneston opitut arvot niinkuin olet tässä autossa tehnyt.

                    Tässä topikissa on jonkun verran varkaudenestoon liittyvää tietoa, moderaattori miettiköön onko syytä poistaa.

                    Comment


                      #11
                      Ja niinhän se oli että lukkopesän kun siirsin "uudesta" "vanhaan" niin alkoi toimimaan! :)

                      Hieno juttu, kiitos vielä kerran ohjeista. :)

                      Lisätään vielä että sain myöhemmin itse koodattua alkuperäiset avaimet uuteen mittaristoon kun sain ongittua uuden mittariston login-koodin.
                      Viimeksi muokannut okkim; 22.9.2010, 14:48. Perustelu: Lisäystä.

                      Comment

                      Working...
                      X