Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 Avant lisäjarruvalo temppuilee

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A4 Avant lisäjarruvalo temppuilee

No niin, nyt ku kelit kuivaa ja aurinko lämmittää niin alkaa taas tympimään toi Audin lisäjarruvalo.

Ongelma on sellainen, että kun on kuiva keli, niin ajotietokone ilmoittaa jarruvalon palaneen, (ja se ei silloin myöskään toimi), mutta kun on kosteampaa niin ei ole mitään ongelmia valon kanssa.. Myös joskus talvella teki samaa kun oli oikein kuiva ja kylmä keli.

Epäilen, että jossain on on joku hapettuma tms. mutta mistä päin sitä kannattaa alkaa etsimään??

Onko joku täällä purkanut avantin takakonttia niin pitkälle, että päässyt käsiksi lisäjarruvaloon? Tai tietääkö joku missä olisi hyvä kuvallinen ohje tuohon? Olen yrittänyt googletella, mutta aika kehnosti on tuloksia tullut tuohon lisäjarruvaloon.. varmaan olen hakenut väärällä hakusanalla??

Missä muuten sijaitsee tuon jarruvalon ohjausboxi tms.? voisi katsella ne liittimet myös sieltä?

Auto on A4 avant -05

A4 2005

Sama ongelma temppuilee kun lämpötila eritäin korkea eli autossa kuuma
    Purin itse paneelit pois luukusta mutta en saanut valo irti koska sinä on jokin juju? Jossain
    tuli vastaan ette pitää laitaa ruuvimeisseli sisään koloon ja kääntää niin lukitusmekanismi
    avautuu ja led yksikö irtoaa. Kun kerran oli auki niin puhdistin ylläkarmin ja katsoin
    että haitari kumissa oleva johdot on kunnossa. Lisäksi yritin poistaa paneelin joka
    on takana katossa koska veikkaan että siellä on sähköliitimiä jotka on pyyhkimelle,
    sähköiselle lukitukselle, valoille ja takalasin lämmittimelle. Mutta en saanut sitä irti
    Lopputulos kuitenkin oli että kun heiluttelut /vedin varovasti näitä johtoja
    niin tämä vika ei ole toistunut nyt 8 kuukauteen.(En muista ruiskutinko erästä ainetta joka mielestäni parasta mitä on tullut vastaan kun on ongelmia sähköliitimien kanssa ) Eli veikkaan että minun
    ongelma oli liitimessä joko jarruvalon tai katossa olevassa liitimessä.
    Muistaakseni tässä A4 niin ajovalojen sähköt kulkee ohjainboksin kautta
    joka on pulssimaista joka myös havaitsee jos poltin sen mielestä on rikki. Tämä
    aiheuttaa että pienetkin ongelmat saa varoitus valon syttymisen kojelaudassa mutta
    on tässä se hyvä puoli siihen autoon en ole vielä 4 vuoden aikana joutumaan
    vaihtamaan ainoatakaan poltinta.

Comment

Olemme varmaan ainoat kenellä lisäjarruvalo temppuilee ku ei ole muita vastauksia tullut :)

Pitää varaan purkaa noi paneelit ympäriltä ja katsoa mitä se on syönyt?
      Katsoataan mitä saan aikaiseksi. Kiitos.

Comment

Terve kyllä niitä on muitakin mutta he eivät ehkä välitä siitä ja näyttäisi että 63 on lukenut ja veikkaan että osalla on olut sama ongelma (tietysti katsastusmies tarkistaa tämä ) mutta koska valo muodostuu useasta liedistä niin tarkista silloin kun ei tule häiriö viesti että kaikki led valot toimii kun painat jarrupoljinta. Jos siellä palaa kaikki niin ongelma todennäköisesti joko led diodien jotoksessa tai sähköliitimistä.
        Odotan mielenkinolla kun tule aika kun ihmiset valittavat että päivävalo ei toimi mitenköhän paljon ajovaloja tullaan uusimaa turhan tämän takia ja nämä eivät ole aivan halpoja.

Comment

Mulla alkoi kevättalvella tuo lisäjarruvalo ilmoitella itsestään. Aikani asiaa tutkiskelin ja päädyin hakemaan uuden valomodulin marmorilta, maksoi 60€. Asentaminen onnistui helposti itsellä ilman suurempaan autoteknistä osaamista.

Comment

no minua vähän vituttaa se ilmoitus ja piipaus, joten laitan sen tietty kuntoon..

Pitää huomenna marssia marmorille ostamaan toi uusi moduli, purin tänään jo kaiken siitä ympäriltä pois ja ainakin liittimet näytti olevan puhtaat ja ehjät, mutta valo on pimeä..

Comment

Itsekin purin koko takaluukun verhoilun vaan huomatakseni, että olisi tarvinnut vaan nykäistä se lampun tausmuovi kiinnikkeistään irti ja taivuttaa tarvittavan verran jotta yltää meisselillä liu'uttamaan modulin lukituksen auki. Mulla jäi ne kaikki vanhan modulin klipsit sinne sisään ja siinä oli kiva tonkiminen :)

Comment

Samanlaista ongelmaa satunnaisesti, nyt kun ollut kuivaa ja lämmintä ulkona ei meinaa lisäjarruvalo toimia. Mistä kannattaisi lähteä vikaa etsimään?

Comment

Working...
                X