Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ECON nappi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ECON nappi

    ilmastoinnin kaikki muut nappulat tottelee paineluita, mutta tämä econ nappi ei tee mitään. Ei siihen syty valo eikä muissa sammu.
    mikä vois olla vika ?

  • #2
    Auton merkki ja malli ?
    Vikakoodien luku ensimmäiseksi.
    Econ-nappi ei sammuta muiden "valoja" mutta siihen pitäisi kyllä valo syttyä painettaessa.

    Comment


    • #3
      Joo eli a6 c5 avant 2.4 2001. Mä luulin että se auto valo olisi pitänyt sammua.

      Comment


        #4
        Ei se siihen auto valoon pitäis vaikuttaa, sammuttaa vaan kompuran. Kyllä se yhä yrittää pitää sitä pyydettyä lämpötilaa säätämällä puhallusta.

        Comment


        • #5
          Auto ei tunnu reagoivan kierrosnopeudella kytkimen napsutteluun.
          Kai täs pitää jokin testeri hankkia itsellekin.
          Mulla oli yhdessä vaiheessa Golf climatronicilla ja siinä ainakin auto toiminto kytkeytyi pois econ toiminnon kytkiessä kompressori pois päältä.

          Comment


          • #6
            AUTO teksti korvautuu golfissa ECON tekstillä, mutta ilmanvaihto on silloinkin täysin automaattinen, vain kompura ei mene päälle.

            Comment


            • #7
              Ilmastoinnin kompura ei sitten kytkeydy päälle muistaakseen alle +5 asteen lämpötilässä.

              Comment


              • #8
                Re: ECON NAPPI

                Mun käsittääkseni kompura ei mee päälle ikinä alle +5 asteen lämmöissä ja tolla econ napilla voi sit sulkee sen vaikka +30 helteessä?

                Eli econ jos painat niin puhaltimista ei tuu sen kylmempää ku mitä raitisilma suodattimelle pihalta tulee? Näin oon ymmärtäny asian...

                Comment


                • #9
                  Tämä kuulostaa selvältä tällä hetkellä, palaan asiaan mikäli ilmastoinnissa on toimintahäiriö ilmojen lämmetessä.
                  Tattis vaan vastauksista.

                  Comment


                    #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Kramerv6 Näytä viesti
                    Tämä kuulostaa selvältä tällä hetkellä.
                    Hmm...mitä oikein tarkoitit? C5:ssa lämpötilasta riippumatta kun painaa ECON-nappia joko valo sammuu tai syttyy, ainoa ero on se että alle +3 astetta kompura ei lähde käyntiin vaikka merkkiledi ei palaisi. Eli jos ledi ei pala ECON- toiminto ei kytkeydy, ja melko varmasti vika järjestelmässä. Ehdotettu jo on että vikakoodit ulos.
                    Yleensä jos ongelmia painepuolella järjestelmä menee vikatilaan jolloin ECON kytkeytyy automaattisesti ja sitä joko ei saa päältä pois tai kytkeytyy melkein heti takaisiin kun otat pois. Silloin merkkivalo palaa jatkuvasti.
                    Ilmoittele kun saat vikakoodit.

                    Yritä näillä ohjeilla saada jotain ulos:
                    http://www.audiworld.com/tech/int5.shtml

                    Comment


                    • #11
                      Mulla ei ole lukijaa että ellei Lappeenrannassa jollain satu olemaan niin pitää ostaa jostain lukija.

                      Comment


                        #12
                        Luithan ne ohjeet tuosta linkistä, sitä kautta voit saada ulos vikakoodit.

                        Comment


                        • #13
                          Onko mitään vinkkiä mitä koodia käytän vai kokeilenko jokaista?

                          Comment


                          • #14
                            Nyt olen hiukan hämmentynyt mutta tämä econ nappi alkoi toimia.
                            Sitä piti vain pitää hetki pohjassa niinvalo syttyi.
                            Vastaavasti econ valon sammuessa painettaessa uudelleen oikein huomaa kun kompura menee päälle.
                            Onko muilla toiminnassa tämä viive ?

                            Comment


                              #15
                              En osaa sanoa viivestä, mutta kokeile tuulilaisn Defogin toimintoa, eli pistä econin päälle ja kun painat huurten poisto-napin econ pitää putoa pois päältä automaatisesti, sitten kun painat uudestaan defogia uudestaan econ tulee takaisin päälle, eli järjestelmä palautuu entiselleen.

                              Comment


                              • #16
                                Nän se toimii minulla eli pohjassan 2 sekuntia ja valo syttyy.
                                Valon saa sammumaan painamalla auto tai econ uudelleen.
                                Huurteenpoistoa en kokeillut mutta kokeilen senkin vielä.
                                Aikasemmin oli niin viileä että kompura ei mennyt päälle.
                                Nyt kun on lämmintä niin sen näkee kiekkamittarissa kun kompura kytkeytyy päälle.

                                Comment


                                  #17
                                  Olipas user-error case :) !
                                  Loppu hyvin, kaikki hyvin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niinpä ! En olisi muiden nappuloiden toiminnasta voinut kuvitella että yksi nappula toimii vasta pohjassa pidettynä. En tiedä mainitaanko asia ohjekirjassa, kuka tarvitsee ohjekirjoja kun netin paras sivusto Audi Club on olemassa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Re: ECON nappi

                                      Tjaah, mulla toimii ainakin ku kerran painaa, ei tarvii pitää pohjassa...

                                      Comment


                                        #20
                                        Oisko perinteinen cokista ilmastoinin paneelissa. Ei ois ensimmäinen.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ei se nappula pohjaan jää.
                                          En tiedä mistä viive johtuu, täytyy odottaa ja seurata.
                                          Nyt tällä hetkellä econ napissa palaa valo, koska näin haluan, myös huurteenpoiston kytkemisen vaikutus on varmennettu

                                          Comment


                                            #22
                                            Tuolla mainittiin, että jossain vaiheessa AUTO muuttui ECON napiksi ja samalla toimintalogiikkakin muuttui. AUTO nappi pohjassa tarkottaa, että ilmastointi on päällä kun taas econ pohjassa se ei ole päällä. Toisin sanoen, uudemmassa mallissa ilmastointi on oletuksena päällä.
                                            Tai noin minä sen muistelen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Mitäs tarkoittaa kun ECON napissa palaa valo koko aika eikä sammu vaikka kuinka sitä painelisi, ilmastoinnista on aineet vähissä?

                                              Tänä aamuna syttyi tuo valo kun läksin töihin. Varasin huomiseksi ajan täyttöhuoltoon, katsotaan mitä sanoo. Tuttu korjaamo niin jos siellä joku muu feelu on niin ei tule kustannuksia jos aineita ei sisään saada. Mutta luulisi johtuvan tuosta?

                                              Comment


                                                #24
                                                Ei se nappula pohjaan jää.
                                                En tiedä mistä viive johtuu, täytyy odottaa ja seurata.
                                                Jos siellä on kokista kahvia tai muuta mälliä, niin ei se välttämättä pohjaan jää, kontakti on vain niin huono että pidempi painallus auttaa. Mutta jos se on aina ja tasantarkkaan se 2 sekuntia, niin sit on jotain muuta.

                                                Mitäs tarkoittaa kun ECON napissa palaa valo koko aika eikä sammu vaikka kuinka sitä painelisi, ilmastoinnista on aineet vähissä?
                                                Vikakoodien luku.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  C5:n ilmastoinnissa se ECON-nappi ei jää pohjaan, painetaan vaan päälle ja pois, ledimerkkivalo palaa kun on päällä ja kompura pois käytössä. Ja niin kuin amalin epäili viive varmasti johtuu huonosta kontaktista.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Mitäs tarkoittaa kun ECON napissa palaa valo koko aika eikä sammu vaikka kuinka sitä painelisi, ilmastoinnista on aineet vähissä?
                                                    Vikakoodien luku.
                                                    No tämä nyt on päivänselvää, lähinnä toivoin että joku esittäisi jotain mahdollisia vikakohteita mutta toisaalta googlesurffaus toi jo tarpeeksi vastauksia. Oman autoni tapauksessa uskon vakaasti kyseessä olevan vain aineiden vähyys järjestelmässä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Aineethan sieltä oli vähissä - mutta. Eihän se sitten mennyt kuin elokuvissa. Olivat imeneet vanhat 180g järjestelmästä ulos ja painetesti oli mennyt ok. Sitten kun järjestelmään ruutattiin uusia myrkkyjä sisään niin viime metreillä painekytkin kajahti ja laski aineet läpi. Jei! Ei ilmeisesti kestänyt enää täysiä paineita. Syötettävän aineen määrän (525g) asentaja tarkasti konepellissä olevasta tarrasta eli tuskin kyseessä oli ylitäyttö.

                                                      Enpä nyt itse pääse käsiksi varaosakuviin, onkohan tuo anturi vaihdettavissa vai pitääkö uusia koko putki tulipellistä tuonne keulalle jonka välissä tuo on siinä keulan tuntumassa.? Kellään pääsyä noihin kuviin, auto on vm 2008 8PA (A3 Sportback) 1.8 TFSI.

                                                      Olikin sitä aikakin ilmetä jotain vikaa autossa, ei ihan kahta vuotta kerennyt omistuksessa olla. Ilmastointi tosiaan toimi viimeiseen asti kunnes ilmeisesti paineet vajosi sen verran alas ettei antanut enää kytkeä päälle. Tuon huomasin ja varasin seuraavaksi päiväksi ajan täyttöhuoltoon.

                                                      Tuossa alipaineistuksessa ei ollut minkäänlaista vuotoa olemassa missään vaiheessa sitä testiä eli vika ilmaantui tosiaan vasta täyttövaiheessa.

                                                      Edit: pääsinpä vag-catsiin sisälle, 1J0959126 näyttäisi olevan varaosanumero osalle, alkuperäinen 100e luokkaa ja ebaysta löytyy 9-50e hinnoilla myös. Käytettyjä (not) ja uusia tarvikkeita (ehkä). Vai pitäisikö laittaa vaan alkuperäinen.. No tuo pitää kuitenkin vaihtaa. Onko tämä kuinka yleistä näissä että tuo mäjähtää?
                                                      Viimeksi muokannut Kalle; 2.5.2013, 12:17.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Nyt on sen verran lämmintä että ilmastoinnin testaaminen on ollut suorastaan ilo.
                                                        Hyvin lykkää kylmää ja econ nappi toimii.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nostanpa aihetta vaikka ei oma olekkaan, taannoin tosiaan syttyi tuo econ valo heti käynnistyksessä. Vein ilmastointihuoltoon, korkeapaineanturi mossahti täytön viime metreille ja paineet karkasi pihalle. Hankin tarvikeliikkeestä uuden Hella/Behr anturin jonka sain lopultakin aikaiseksi vaihtaa tilalle. Ei mikään paha rasti sittenkään vaikka näytti hankalalta. Suurin työ olikin saada liitin irti anturista - kun sen klipsi ei tuntunut alkuun liikkuvan mihinkään suuntaan vaikka sitä nosti, painoi tai veti. Lopulta keksin taktiikan siihen rikkomatta sitä.

                                                          Anturi vaihtui itsessään siis helposti ja tuon vaihdon jälkeen muuttui tuo econ valon käytös. Valo syttyikin vasta n. 5sek käynnistyksen jälkeen eikä heti startissa. Sain auton täksi aamuksi ilmastoinnin täyttöön Automaalle jossa pistivät koneen kiinni ja tunnin verran se puksutti, järjestelmä otti vastaan sen 525g mitä pitikin, edellisestä täytöstä oli 80g jäljellä ainetta vaikka anturi antoi läpi. Ilmastointi ei heti herännyt vaan poltti econ valoa vielä ensimmäisellä käynnistyskerralla - tosin kun aineet olivat sisällä niin sovittiin että ihmettelen itse lisää, luen vikakoodit jne.

                                                          Tuosta kun lähdin sitten ajamaan kotiinpäin niin ilmastointi heräsikin samantien ja alkoi puhaltaa kylmää. Eli se vaati vain muutaman käynnistyksen että "vika poistui" ja järjestelmä havaitsi tilanteen taas sellaiseksi kuin pitää.

                                                          Testasin tuota vanhaa anturia paineilmalla, puhalsin anturin sisälle ilmaa ja sieltähän se liittimen puolelta puhalsi komeasti läpi..

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Sulla oli putket auki varmaan sen yli 15 minuuttia, eli ymmärtääkseni kuivain kärsii siinä, vaihdoitko kuivaimen samalla?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X