Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikäköhän softa mun ECUssa oikein on?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mikäköhän softa mun ECUssa oikein on?

Olen yrittänyt ohjelmoittaa auton ecua REVO:lla, ei onnistunut. Softan saa luettua OBD:n kautta ja uuden vietyä sisään mutta siihen ei pääse käsiksi muokkaamaan arvoja.
    Nyt toinen yrittäjä, ei saanut softaa ulos OBD:een kautta mutta boot-moodissa kylläkin. Mutta mikään ohjelmisto ei tunnista ulos saatua ohjelmistoa (cheksum not found)...
    VCDS tiedot ecusta:

Address 01: Engine Labels: None
    Part No: 4D0 907 558
    Component: 4.2L V8/5V G 0002
    Coding: 05752
    Shop #: WSC 02325
    VCID: EAD1AE859664489

Isompien merkkien tuunarit monesti nikkaroi niitä lukusuojauksia ettei ihan copypastena saa kopioitua.

Saatko binin lähetettyä?

Comment

Oletko käynyt Motorbit:lla?
      Ymmärsinkö oikein? Uuden ohjelman voi syöttää mutta olemassa olevaa ohjelmaa ei pystytä muokkaa.
      Eikö tällöin kannattaisi tehdä vakiosoftasta uutta ohjelmaa ja syöttää se paikoilleen?

Comment

Ei ole käyty Motorbitillä. REVOa yritettiin laittaa Doc Powerilla aikoinaan. Ymmärtääkseni he saivat softan ok sisään mutta eivät sen jälkeen saaneet siihen yhteyttä, jotta olisivat päässeet konffaamaan sitä.
        Nyt toinen yrittäjä yritti saada softan ulos OBD:een kautta, ei onnistunut. Otti ECUn irti ja boot-moodissa sai sieltä luettua softan. Nyt vaan mikään hänen käytössään oleva ohjelmisto ei tunnista softaa, joten sitä ei pääse muokkaamaan.
        Viimeisin tieto on, että hän yrittää löytää jostain auton orginaalin softan ja kokeilla hyväksyykö auto sen, mikäli hyväksyy niin sitä muokataan sitten kuten ehdotitkin. Jos softaa ei löydy tai auto ei hyväksy uutta niin vanha laitetaan takaisin.
        Tämä hemmo oli juuri ohjelmoinut samanlaisen S6:sen pohjoisessa ilman ongelmia. Suoraan sanoen alkaa nousemaan kylmä hiki...

Comment

Sanopa terveisiä, että ottaa minuun yhteyttä. Voisi olla joku vinkki tarjottavana.

Comment

Mulla on kotona jossain koneella S6 originaali binit, sekä manuaalille että tomaatille. Josko niistä mitään apua on.

Comment

Kaikki kunnossa. Hemmo sai Saksasta alkuperäisen softan tuohon, jota sitten muokattiin. Multa löytyy myös alkuperäinen Audin softa sekä tuo mun autosta ladattu jos jotain kiinnostaa.
              Tämä selittääkin miksi penkissä autosta tuli niin kummalliset tulokset, 2000rpm/320Nm ei pitäisi tulla vakiona käsittääkseni (liite).

Optimoinnin teki Chip Tuning Solutions edulliseen hintaan. Vaikea sanoa tuliko lisää Hp/Nm kuinka paljon mutta ainakin kaasun käyttäytyminen muuttui lineaarisemmaksi kuin aikaisemmin ja hyvin lähtee edelleen.
              Edit: voisin väittää maantiekulutuksen laskeneen jonkin verran, enemmän 10:lla alkavia lukuja kuin 11:sta.
              Attached Files
              Viimeksi muokannut TN69; 29.4.2013, 09:16.

Comment

Working...
              X