Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

7- vai 13-napainen pistoke peräkärriä varten?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    7- vai 13-napainen pistoke peräkärriä varten?

    Autoon täytyy tilata vetokoukku sekä soveltuva sähkösarja. Onko 13-napaisesta sähköpistokkeesta hyötyä missään muussa käytössä kuin asuntovaunun vetämisessä? Oma käyttö on ainoastaan kevytperävaunujen vetämistä satunnaisesti, joten 13-napaisella pistokkeella joutuisin käyttämään adapteria välissä. Asennusaika/vaiva on molemmilla sähkösarjoilla sama (Jeager can-väylä).

    Onko nyt jotakin, mitä en päätöstä tehdessä osannut ottaa huomioon, sillä näillä lähtötiedoilla olen ostamassa 7-napaista sähkösarjaa?

  • #2
    Kannattaa se samaan vaivaan ottaa 13 napainen. Laitoin kärryyn 13 napaisen pistokkeen myös. 13 napaisen rasia on paljon kestävämpi kontaktien osalta, kuin 7 napainen. Ja kärryn saa myös peruutusvalon mikäli haluaa

    Comment


      #3
      Kaksi viimeisintä itsellä on ollut juurikin 13 napaisia. Syynä osin usko sen tulevaisuuteen ja parempaan kestävyyteen, sekä juurikin tuohon peruutusvaloon (extra ominaisuuksiin).

      Comment


        #4
        Ehdottomasti 13-napainen. Laadullisesti tällä vuosituhannella (vaikka onkin vanha keksintö) verrattuna aina toimimattomaan hapettuvaan 7-napaiseen. Auton järjestelmät tunnistavat kärryn mukana olon ja tuoreempien kärryjen peruutus- ja sumuvalot toimivat myös oikein. Adapteri 7-napaisten käyttöön maksaa sämpylän verran. Itse olen laittanut vanhoihinkin kärryihin 13-napaiset pistokkeet koska ne toimivat (ja vähentävät kaverien lainailua).

        Comment


          #5
          Ja tulee autoon kumpi tahansa, vedä liitinkotelon sisään kunnolla vaseliinispraytä tai vastaavaa, estää mukavasti sitä aina ihanaa hapettumista. Näin 7-napainenkin kestää pidempään kuin yhden talven.

          Comment


            #6
            Kiitos vastauksista! Tilasin Westfalian koukun 13-napaisella sähkösarjalla ja adapterilla. Vaihdan omasta kärristä myös pistokkeen 13-napaiseksi. Sain Konekeskoltakin varmistuksen, ettei pistokkeen vaihtaminen asianmukaisesti suoritettuna vaikuta kärrin takuuseen.

            Comment


              #7
              Passako kysyä mistäkä tilasit? Itse pitäisi kans hankkia irrotettava Westfalian koukku..

              Comment


                #8
                Passaa kysyä. www.transportsysteme24.de ja ostin ebay.de kautta, koska oli sitä kautta halvempi.

                Comment


                • #9
                  Tuolta kannattaa katsoa

                  http://www.towequipe.co.uk

                  Comment


                    #10
                    PF Jones on myös hyvä paikka, toimitukset pelaa erinomaisesti.

                    Comment


                      #11
                      Viikossa tuli koukku Transportsysteme24:sta

                      Comment


                        #12
                        Tuleeko Jaegerin sähkösarjassa kytkennät ryöstöillä vanhoihin johtoihin? Ainakin kun katselin tuolta transportsystem24 sivuilta Jaegerin asennusohjetta: http://www.transportsysteme24.de/ima...PDF/13TT01.pdf

                        Eikö noita sarjoja pitäisi olla sellasia jotka vaan tökätään vanhojen lamppujen liittimeen? Millainenhan sähkösarja on tässä towequipe.co.ukn kapistuksessa? :
                        http://www.towequipe.co.uk/products/...o:-305220.html

                        Comment


                          #13
                          Westfalia valmistaa myös johtosarjoja, joten sen asennusohjeista voisi katsoa. E91 BMW:ssä Jaegerin purkki liitetään can-väylään suoraan johtoihin, koska kontissa ei ole pistoketta väylään, kuten esimerkiksi joissakin mersuissa on. Lisäksi yksi johdin vedetään vilkulle (en tiedä miksi). Ryöstäjät tosin heivasin mäkeen ja käytin kutistejatkoja.
                          Viimeksi muokannut sallinen; 20.5.2013, 09:56. Perustelu: jarruvalo -> vilkku

                          Comment


                          • #14
                            Ostin Saksan eBayn kautta Westfalian kiinteän koukun (toimii samalla yleismallin peruutustutkana!), myyjä kfzpoint_de (KfzPoint Andreas Hellbach, jo toinen koukku tältä myyjältä). 279,80 eur kotiin kannettuna, tai niin ainakin toivon tapahtuvan...

                            Comment


                              #15
                              Pistin nyt sitten tilaukseen Towequipesta B5 A4:een Westfalian irrotettavan koukun ja autokohtaisen 13-napaisen johtosarjan. 350€ rahteineen tulee hintaa. Ei kovin paha..

                              Comment


                                #16
                                Täytyy sanoa, että raadin suosituksesta valitsemani 13-napainen on todellakin käytössä monin verroin parempi ja miellyttävämpi käyttää kuin 7-napainen.

                                Comment


                                  #17
                                  Tuli viimeiseltä tuo Westfalian koukku ja saman valmistajan autokohtainen sähkösarja (A4 B5). Vielä ei ole kerennyt asennuspuuhiin, mutta hieman ihmetytti sähkösarjan ohjeet. Aiemmista koukkuasennuksista ja kokemuksista ajattelin, ettei eteen tarvitsisi vetää mitään piuhoja. Ohjeessa kuitenkin sanotaan, että kuskin penkin alle pitäisi lisätä virtaotto ja vetää siitä kaapeli perälle. Ajattelin, että sähkösarjalla pääsee helpolla ja riittää, että tökkää liittimet takavaloihin ja sillä selvä. Autossa ei ole Autocheckkeja, ajotietokonetta tai muitakaan hienouksia, joten sen puoleen olisi luullut jo pärjäävän pelkillä ryöstöillä takavaloilta. Porukka taisi joskus tehdä kimppatlilauksen vastaavista tarpeista, joten varmaankin jollakulla on kokemusta tuosta penkin alle vedettävästä johdosta?

                                  Hieman harmitti, kun rahdin aikana vetopalkki on saanut runtua niin, että joutunee vielä maalaushommiin. Oli tullut pahveista läpi ja yllättäen maalit on nurkista ym. karannut.

                                  Comment


                                  • #18
                                    7- vai 13-napainen pistoke peräkärriä varten?

                                    Jos se on se 13 liittimen versio niin tuo edestä sähköjen veto liittynee siihen jatkuvaan virtaan mikä pistokkeeseen tulee (asuntovaunujen latausvirta tms). B5:ssa joutuu vetämään edestä akulta virran (tai ratin alta kiskosta).

                                    Comment


                                      #19
                                      13-napainen nimenomaan. Jatkuvalle latausvirralle ei kyllä ole käytössä tarvetta. Voinee siten jättää vetämättä. Mielenkiintosta kun ohje pitäisi olla nimenomaan B5:lle ja siinä ei ainakaan mainita mitään että akulle tai ratille asti piätisi mennä. Vähän muutenkin kämänen ohje kun ei ole yhtään kuvaa/piirikaaviota. Pelkkä selitysteksti..

                                      Comment


                                        #20
                                        Toimiiko itse ohjainlaite ilman jatkuvaa virtaa? Jaeger ei ainakaan toimi.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Alkuperäinen kirjoittaja itaplok Näytä viesti
                                          Mielenkiintosta kun ohje pitäisi olla nimenomaan B5:lle ja siinä ei ainakaan mainita mitään että akulle tai ratille asti piätisi mennä. Vähän muutenkin kämänen ohje kun ei ole yhtään kuvaa/piirikaaviota. Pelkkä selitysteksti..
                                          Epäilen ihan, että käännöskukkanen. Joku "under drivers seat" tarkoittanee kuskin istuin "tilan", eli sinne kiskoon mihin tulee suoravirta akulta. Sulakkeet väliin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Asentelin eilen vetokoukun paikalleen ja sähköt vein eteen. Aloin kahteleen että mihin nuot kytkettäis mutta jäi vähän epäselväksi. Can-väylä on nätti kytkeä mutta nuot toiset on vähän hakusalla jotta voisko joku jeesata? Tässä on linkki ohjeisiin

                                            Comment

                                            Working...
                                            X