Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 vm 2007 turvavyön valo

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 vm 2007 turvavyön valo

    Kuskin turvavyön valo palaa (ja hälytys ääni) satunnaisesti.
    Ilmeisesti turvavyön kiinnitimessä vika, koska sitä liikkuttamalla sammuu, mut alkaa taas uudestaa kun hiukan liikkuu. Kiinnitys toimii kyllä normaalisti.

    Onko kellään ollut vastaavaa vikaa? Paljonko korjaus hinta?

  • #2
    Tässä tuli vastaan sama ongelma noin 2 kuukautta siten mutta tiedoksi muille .Minun tapauksessa samanlainen ongelma poistui kun kävin järjestelmän sähköliitimet läpi( Istuimen ala ja latiassa). .Auto oli A4 ja vuodelta 2005.Tässä autossa on kuskin ja apumiehen vyöpidikkeissä tunnistimet ja kuljettajan viereisessä istuimessa tunnistin joka tunnista istuko sinä joku(jos ei istu niin ei laukaista matkustajan airbagia). Ymmärtääkseni sinä autossa tieto mene airbag yksikölle joka siten lähettää tiedon eteenpäin mittaristolle. Sinä pala valo jos turvavyöttä ei kytkettää ja siten kun esimerkiksi kun nopeus nouse yli 10 km/h. sumeri äänellä . Ymmärtääkseni vyö ja istuin tunnistimessa on turva toiminto että airbag yksikö pysty tunnistamaan että ne on kunnossa, eli ne ei ole on /off kytkimiä vaan tietty resistanssi arvo määrä miten se tulkitsee tilanteen. Jos airbag havaitse ongelman istuin tunnistimessa niin veikkaan että se laukaisee kummatkin airbagit.
    Vyö pidikettä koskien minulle on tullut vastaan ristiriitaista tieto mutta uskoisin että uudemmissa autoissa on sama resistanssi mittaus..Esimerkiksi Amerikkaan toimitetavat Audeissa saata olla apumiehen istuimessa tunnistin joka reagoi niin että jos sinä istu ale 12 kg painava henkilöniin vyö kiristimet toimi pienemmällä voimalla kun yli 12 kg painava henkilö. Minulle on jossain tullut vastaan että Euroopassa apumiehen istuimella Audeissa tunnisti reagoi 5kg kuormaan. Kovin raskaita esineitä ei kannata pitää istuimella esimerkiksi jos ajaa kuoppaan niin voikäydä että hälytys hälyttää.(todennäköisesti sinä on viive mutta jossain se kynnys ylittyy)Lisäksi asiaan vaikuttaa miten ohjelma moduuli on ohjelmoitu .Siten on lisäksi autot missä ontakapenkillä tunnistimet.

    Comment


      #3
      Alkuperäinen kirjoittaja ajk1975 Näytä viesti
      Kuskin turvavyön valo palaa (ja hälytys ääni) satunnaisesti.
      Ilmeisesti turvavyön kiinnitimessä vika, koska sitä liikkuttamalla sammuu, mut alkaa taas uudestaa kun hiukan liikkuu. Kiinnitys toimii kyllä normaalisti.

      Onko kellään ollut vastaavaa vikaa? Paljonko korjaus hinta?
      Vika on lukkolaitteessa, kuten itsekin havaitsit, osan hinta 100€ korvilla.

      Oho olipas vanha postaus...

      Comment


      • #4
        Vcdsllä voi koodata hälytyksen pois niin ei tarvitse mitään vaihtaa.

        Comment


        • #5
          Tässä ajatuksia, auto missä oli ongelma on minun entinen auto mitä ex vaimo käytä .Hoidan sitä kuitenkin
          sitä paremmin. Pullan vastaus on tyypillinen korjaamon vastaus .an 13 niin on halvin ratkaisu
          jos ongelma on kuljettajan vyöpidikeässä!. Itse tarkkailin ongelmaa useamman reissun ajan niin että
          vieressä on henkilö ja niin että vieressä ei istu ketään .Toisinaan kun vierellä istuva räpelsi vyölukko niin vaikutti että se lopetti äänimerkin siten toisinaan kun ajoin yksin niin silloin tuli hälytys mutta se loppui
          hetken päästä siten löin kädellä apumiehen istuin tyyny kun olin yksin niin sumeri alkoi soida ja lopetti hetken päästä: Hauskinta oli että autolla vaihto kaistaa niin sumeri soi .Siten tein viimeiseksi VCD koe että otin arbagin modulin käyttöön missä näkyy istuin tyyny ja vyö pidike tiedon ja pistin sen logamaan ja lähdin koe ajelulle edellä mainittu koske A4 2005 muta minulla on myös A6 ja katsotaan miten sinä käy?
          Siten lopuksi johtopäätökset vyöpidike ei maksa paljokaan sinä ainoastaan joutuu irrottamaan istuimen mutta sehän ei maksa mitään ja an 13 ehdotus on halvin tapa mutta jos ongelma istuin tyynyn tunnistimessa kun ajaa pienen kolarin ja apumiehen paikalla ei istu ketään niin sinä laukea airbagi vaikka ei tarvitsisi Eli säästö silloin niin me vakuutus maksun maksavat maksamme sen kun kokko koelauta on uusittava A6 3,2

          Comment


          • #6
            Mulla pätki la kun ajoin pitkän pätkän autolla (puoli suomee).
            Sen jälkeen ei lyhyessä kaupunki pörräyksessä ole ollut vikaa.
            Vänkärin penkistä ei tule edes herjaa, ettei ole vöitä.

            Mistä tätä kannattas alkaa selvitellä?

            Comment


            • #7
              Hei,
              oliko tähän valmiita ohjeita VCDS:llä koodaamiseen, niin kuin an13 tuossa mainitsee?

              Comment


              • #8
                Tuolta kohta no seatbelt warning:
                http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...rough_MY_2008)

                Edit: linkki korjattu

                Koodaus: xxxxx?x: Seatbelt Warning (3-6 = MY 2005+ only)
                0 = No Seatbelt Warning
                Viimeksi muokannut an13; 12.2.2016, 11:27.

                Comment


                • #9
                  Toimiiko muilla tuo linkki?

                  Comment

                  Working...
                  X