Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 Avantin takalasin pyyhkimen moottori huutaa

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• C4 Avantin takalasin pyyhkimen moottori huutaa

Onkohan tuo vika vai ominaisuus, kun Avantin pyyhkimen moottori rääkyy niin pahalla äänellä, että takamatkustajilta tulee toistuvasti kommentteja tyyliin "onko se rikki?". Pyyhin toimii kuitenkin moitteetta. En ole muissa konsernin farkuissa moista tavannut.

Keväällä vaihdoin pesimen suuttimen, irrotin moottorin ja käytin sitä paikallaan, eikä tuntunut olevan rikki tai erityisen kulunut tms. Samalla voitelin liikkuvat osat. Vaimenninkumit ovat paikoillaan.

Onko tuo oikeasti ominaisuus eikä vika, mites muilla?

Muutama päivä sitten havaitsin itselläni saman vian, eli kuullostaa niinkuin jossain hammasrattaiden välissä olisi hiekkaa tai hampaita puuttuisi, "tirittää" tai "sirraa" :)

Välillä ääni on häipynyt, en ole ryhtynyt vielä toimenpiteisiin, koska värkki toimii äänestä huolimatta. Ilmeisesti vasta menossa rikki. Olisi tietysti mukava kuulla, jos joku on selvittänyt ongelman.

Comment

Mulla sirisi aikansa, sitten lakkasi toimimasta. Oletin, etta sahkot puuttuu, katki sielta haitarikumin sisalta, mutta voihan siina olla moottorikin rikki. Ei ole viela ehtinyt tutkimaan.

Comment

Pyyhkijän akselin ja rungon välissä rojua. Itse olen kerran saanut "säkällä" hiljenemään autoa pestessä, kun tuli ruiskutettua paineella ao. suunnalle.
        Pidempijalkainen apu tulee kun ottaa koko pyyhkijän irti+ruikkii CRC:tä tai vastaavaa akselille.
        On tullut purettua+salvattua pari kertaa kaikki mahdolliset immeet moottorin+vaihteen sisällä, mutta sepäs ei tuonutkaan autuutta.
        Oma diagnoosi tulevasta ihan virvelin kitkalukkoa muistuttavasta äänestä jäisi pyyhkijän akselin vs. pesurin suuttimen väliseen nivellykseen....siellä jos prakaa, saundi on valmis.
        Syksyn ensimmäiset suolakylvyt kolmostiellä toivat virveliäänet takaisin minunkin autooni. Olen pari ekaa viikkoa tyytynyt laittamaan volumea kovemmalle....jos sitten vaikka ensi viikonloppuna (jos vaimon Skodassa ei oo mitään laitettavaa).....I wish, blaah !

Comment

Sappeennuin itselleni.....kommenttieni kirjoittaminen nimittäin kesti varmaan pidempään kun itse huoltotoimenpide. Kävin nyppäsemässä pyyhkijän irti, putsasin akselin läpivientistefaa, salvaa väliin+päälle (sbooreille, tiivisteen huulen päälle+jenkoille sipaisu kuparitahnaa)->
          virveliääni poissa.
          Nyt voi taas remppailla vaimon louskua rauhassa :o)

Comment

Working...
          X