Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Akku yössä ->0.3V Oikosulku?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Akku yössä ->0.3V Oikosulku?

    Mistä hakea vikaa ensin? Eli yhdessä yössä koko akku täysin tyhjä. Täydempää akkua kokeiltaessa iski kuulemma lujasti kipinää akun kenkiä kiinnittäessä.
    Autolla ajettiin vielä ed iltana normaalisti kuivalla kelillä. Kyseessä siis tuo ässä.

    #2
    Jos ei mitään näkyvää löydy, ota sulake kerrallaan irti ja amppeeri mittari napoihin, niin löytyy kuluttaja n 1/2 tunnin voimistelulla. Mulla oli takakontin valo päällä aina kun kansi oli kiinni, mutta se tyhjeni vasta kolmen päivän seisokin aikana.

    Comment


      #3
      Joo, noin kai sitä täytyy koettaa. Toivottavasti ei löydy mitään arvokasta vikaa.

      Comment


        #4
        Vika paikallistui takaikkunoiden sähköihin.

        Comment


          #5
          ja etuikkunoihin myös. Eli, kuulostaa, kuin jokin yrittäisi koko ajan nostaa ikkunoita ylös. Rele napsuu lähellä sulakerasioita.
          Eli,, otin ensin irti sen metallisissa kuorissa olevan sulakkeen tai mikä se on, sieltä kone huoneen rasiasta, loppu virran kulutus. Mutta kohta piti ottaa etuikkunoidenkin vastaava sulake, kun jokin rele alkoi napsumaan koko ajan. Onkohan vikaa ovi kytkimissä vai johdotuksissa.
          Täytyy jatkaa tutkimista. Hain eilen uuden testivoittajaksi kehutun Exiden, 80? kaikilla alennuksilla, melkosen hintava. Ei viittis tuota nyt tuhota.

          Comment


            #6
            Kuskin oveen kumipalkeen sisällä kulkevat kaapelit tarkistasiin ensimmäiseksi.

            Comment


              #7
              Vian haarukointi etenee. Kuskin ovipalkeen johdotus pois listalta.
              Kun rele alkaa napsumaan, pyrkivät kaikki ikkuna nousemaan ylös releen napsumisen tahdissa. Eli aina n. 5cm kerrallaan n. sekunnin intervalleissa. Viittaisi toimintoon, jossa ovia lukittaessa ja pitämällä avaimen nappia pohjassa, kaikki luukut sulkeutuvat. Nyt vain tekee tuota vaikkei ovia ole lukkoon laittamassakaan. Täytyy viimein kaivaa se rele kojetaulun alta esiin, ja tutkailla, onko rele sökö. Josko se löisi itseään päälle ilman herätevirtaa.

              Comment


                #8
                Viimein vika paljastui ja ongelma poissa. Tosin ilman SJM Autotechnikin apuja tuskin vikaa olisin koskaan itse saanut paikallistettua. Vikaa on siis ikkunoiden/hälyttimen ohjausmodulissa takapenkin alla vänkärin reunassa. SJM:lta seuraavaa tietoa löytyi ja keltainen johto naps, ja ongelmat poistuivat. Tosin, kuten ohjeissa mainitaan, poistuu samalla ikkunat - ovia lukittaessa - sulkeva toiminto, joka nyt ei suuremmin häiritse (Huomasin koko ominaisuuden vasta n. kk sitten ja auto kuitenkin ollut alla jo kohta vuoden). Pitkä teksti alla. On siis melkein ominaisuus UrS4:ssa. Laittakaa korvan taakse.

                Quote from www.sjmautotechnik.com:

                I ran across this same problem on a friend/customers 1992 Audi S4. He
                would come back to the car to find all the windows and sunroof had closed
                on their own, and at some times, their was a strange, loud clicking sound
                coming from the bank of relays in the drivers side kick panel under the
                dash. The battery would be quickly drained from this fun little exercise
                and the relays behind the kick panel would get very hot. Trying to predict
                "when" this relay clicking problem would occur was not very straight-forward.

                Here is what I found out by spending a day trouble-shooting this car...... :-(

                The central locking/Alarm system/Interior light Delay Control Module (V94)
                which is all incorporated into the door lock Vacuum pump assembly under the
                back seat, next to the battery, controls this feature which allows closing
                all the windows and sunroof from the front door lock/key switch.

                When the driver is locking the car door, and holds the key over to close
                the windows and sunroof, there is a yellow wire at pin #8 (Designated T16/8
                in the wiring diagram) on this (V94) central locking/Alarm etc. control
                unit which sends a ground signal to the Power Window Control Module (J139)
                on pin 10/SK to initiate closing all the windows and sunroof via the
                Automatic Window Closing Relay (J261) (short stubby 50A relay). The (J262)
                relay is activated by pin 6/KR from the (J139) window control module.

                As you know the (J139) control module and the (J261) relay are located
                behind the left kick panel cover, drivers side.

                If the car battery voltage drops a little below normal, the voltage on
                this yellow wire T16/8 would also drop down towards 9-10 volts, and at
                some voltage near 10 volts, the Power Window Control Module (J139) would
                begin to oscillate and rapidly turn the Window Closing relay (J261) on and
                off in a most bizarre fashion. I was able to duplicate the problem
                repeatedly by using some 5-10K ohm resistors to load down the voltage on
                this yellow wire T16/8 until the problem would begin to occur.

                On my friends '92 S4 car, the aftermarket radio had been installed
                incorrectly, and was draining the battery down slowly over time. Keeping
                the battery charged at the normal voltage "seemed" to eliminate this
                problem from occurring.

                Disconnecting this T16/8 yellow wire from between the (V94) Central
                lock/Alarm unit and the Window Closing Unit (J139) will also prevent this
                problem from occurring, and you only lose the window/sunroof closing
                feature using the door key. The windows and sunroof work normally from
                inside the car.

                I suspect there is a problem with either the drive circuit in the (V94)
                central locking control module, or more likely a problem with the logic
                circuit inside the (J139) Window Control Module which causes this odd
                behavior when the drive voltage is somewhere near 9-10 volts, in-between
                +12V and ground potential. Whether it is a design problem, or a failure of
                some component inside the (V94) Control unit or (J139) Window closing unit
                is unknown to me.

                My friend did not want to fork out the cash to buy a new V94 Central
                Locking/Alarm etc. unit, or to try buying a new Power window control (J139)
                to see if this would completely eliminate the problem, so we just left the
                Yellow wire disconnected. He talked to another Audi 100 owner, who had his
                car at the dealer with this same problem, they replaced the (J139) module
                and the (J261) relay but this did not appear to solve the problem.

                HTH
                Scott

                Comment


                • #9
                  Sama piuha on omastakin lötköstä katkaistu juuri kyseisestä syystä.

                  Comment

                  Working...
                  X