Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

side airbag ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • side airbag ongelmaa

    kyseessä A4 -02 ja air bag valo palaa. vikakoodi 01222 crash sens. side airbag pass. side G180. Tämä ei siis johdu siitä penkin alla olevasta liittimestä, eikä suostu poistumaan vikakoodin nollauksella. olisiko jollain tietoa missä tuo matkustajan sivuairbagin sensori tai sinne menevät johdot/liittimet sijaitsee?

    #2
    Tunnistin B-pilarin sisällä turvavyön rullan alapuolella

    Comment


    • #3
      osaatko sanoa miten tuo b-pilarin muovi lähtee irti?

      Comment


        #4
        Muistaakseni ylhäältä lähdetään purkamaan eli pilarin yläverhous ensin pois.

        Comment


        • #5
          näyttäisi olevan ovessa

          tämän perusteella tuo anturi on etuovessa: http://www.audi-portal.com/en/diagno...ors_16825.html

          olisiko johtosarjassa häikkää, etuoven kaiutinkin pätkii.

          Comment


            #6
            No joko katsoit sinne ehdottamaani paikkaan ? Ei täällä viitsi kohta mihinkään vastailla kun ei neuvot kelpaa.

            Comment


              #7
              Tuon sivuairbagin anturin liittimen piuha pistetty ronskisti poikki. Vaikuttaako vastuksen suuruuteen ja sytyttää airbag-valoa, jos korjaa tuon abikoliittimillä?

              Comment


                #8
                Eipä ainakaan siinä määrin että siinä olisi mitään merkitystä.

                Comment


                  #9
                  Ensin valo paloi aina muutaman minuutin startin jälkeen, myöhemmin jäi palamaan jatkuvasti. Paloi useamman viikon ja kun kopeloin keltaista liitintä penkin alla, valo olikin pois seuraavassa startissa. Toisessa startissa jäi palamaan, kolmannessa ei, neljännessä taas jäi pysyvästi. Tänään nakkasin liittimeen sprayta - ensimmäinen startti ja valo on pois, toinen ja jäi taas palamaan.

                  Eli sinänsä viittaisi liittimeenkin, mutta miksi on riippuvainen aina startista (tai virtojen päällelaitosta)? Jos liitin pätkii, niin miksei valo koskaan syty kesken ajon? Voihan tuossa olla itse sensorissakin häikkää, mutta tuo valon sammuminen heti liittimen ronkkimisen jälkeen viittaa siihen liittimeenkin. Onko siis täysin turvallista poikkasta liitin ja laittaa nuo abikot vai pitäisikö ihan juottaa? Abikoilla kyllä nopeasti saisi vikaa rajattua. Tai onhan noita erilaisia jatkohylsyjä. Teitkö vV8m5 tuon?

                  3 faults Found
                  01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
                  008 - Implausible Signal - MIL ON
                  01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
                  011 - Open Circuit - Intermittent
                  01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
                  012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
                  Viimeksi muokannut Sound; 23.4.2015, 22:40.

                  Comment


                    #10
                    Tuo koodi tulee sieltä B-pilarin sisällä olevasta törmäys sensorista, ei muuta kuin pilarin muovit pois ja sensorin puhdistus. Tai mahdollisesti vaihto jos on kerännyt kostettua niin paljon että on menetetty tapaus.

                    Comment


                      #11
                      Siihen olin alunperin varautunutkin, mutta liittimen ronkkiminen on aina sammuttanut valon hetkeksi. Voihan sitä häikkää olla toki molemmissa. No pitänee alkaa riuhtomaan muovit pois. :) Hapettuuko sieltä sensorista liitin vai mikä siellä on ongelmakohta?
                      Viimeksi muokannut Sound; 24.4.2015, 07:12.

                      Comment


                      • #12
                        Siellä b-pilarissa on semmosta eristys pehmustetta joka kerää kosteutta ja anturi on sen alla. Yleensä anturi-hapettuu ittessään sisältä.

                        Comment


                          #13
                          Teitkö vV8m5 tuon?
                          Enpäs ollut tätä huomannutkaan.
                          Eli pelkääjänpuolelta korjasin tuon anturin ja liittimen. Laitoin siis n. puoli metriä uutta piuhaa ja abikoliittimet eikä tuosta ongelmia syntynyt. Anturi oli hapettunut, mutta sen sai puhdistamalla ja suojaamalla toimimaan.
                          Kuskinpuolelle vaihdoinkin sitten purkuautosta uudemman mallisen anturin, kun alkuperäinen oli liian pahasti hapettunut.

                          Comment


                          • #14
                            Jatketaanpa tästä. Itsellä tulee tämä koodi:


                            01222 - Crash Sensor Side Airbag; Passenger Side (G180)
                            011 - Open Circuit - MIL ON

                            Eli juurikin tuo apukuskin puolen anturi. Purkasin sen äsken sieltä esille. Putsasin liittimen molemmat puoliskot siihen tarkoitetulla aineella ja kurkkasin myös anturin sisälle, puhdasta oli. Takaisin läjään ja koodi tulee takaisin samantien nollaamisen jälkeen. Meneekö tässä nyt suoraan anturi vaihtoon ja jos menee niin mistä kannattaa kysellä?

                            Comment


                              #15
                              Tutkitko johtojen kunnon myös? Luultavasti se anturi on hapettunut jo pilalle, että ehjää vaan tilalle.
                              Purkuautoista varmasti löytyy ehjiä antureita edullisesti (20-30e/kpl). Uuden saa tilattua marmorilta tai Tepolta (speed-autoteile).

                              Comment


                              • #16
                                Hmm, johtoja en kyllä kovin tarkasti tutkinut. Silmämääräisesti en huomannut mitään omituista. Anturin piirilevy ja kotelo oli sisäpuolelta kyllä ihan uuden näköiset, ei ollut hapettumia... Onko tiedossa mikä kohta johtosarjasta helpoiten/useimmiten sitten vioittuu?

                                Comment

                                Working...
                                X