Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Bora pätkii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Bora pätkii

    Moro,

    Kakkosautossa (VW Bora -00 2.0 bensa) on ilmennyt rasittavaa ongelmaa. Kylmänä lähtee käyntiin ongelmitta, mutta hetken ajon jälkeen, kun moottori vähän lämpenee, kone alkaa pätkimään ja saattaa sammua kuin seinään. Tämän jälkeen tyhjäkäynti seilaa todella matalalla, ja moottori sammuu kun painaa kaasua.

    Käytin auton pajalla, jossa vikakoodien perusteella vika paikannettiin kaasuläppäkoteloon, joka vaihdettiin. Pätkiminen kuitenkin jatkuu, ja kaikki vikakooditkaan eivät lähteneet.

    Voisiko kyseessä olla jokin kokonaisvaltaisempi sähköongelma, koska myös nopeusmittari lakkaa toimimasta ajoittain, ja bensavalo syttyy palamaan aiheetta?

  • #2
    ja kaikki vikakooditkaan eivät lähteneet.
    Ja vikakoodit oli.....

    Comment


    • #3
      No tietysti unohtui laittaa..

      461F Kaasuläpän asentotunnistin
      Impulssi liian alhainen

      407A Kaasuläpän potentiometri
      Impulssi liian alhainen

      Comment


      • #4
        Oliko muita ennen kaasuläpän vaihtoa?

        Comment


        • #5
          Onko kokeiltu kaasuläpän adaptaatiota?

          Comment


          • #6
            Ennen vaihtoa oli yhteensä 6 vikakoodia, yllä mainittujen lisäksi:
            4643 Kaasuläpän ohjainyksikkö Mukautusvirhe

            4644 Kaasuläpän käyttömoottori 1. lohko virhetoiminto

            4155 Nokka-akselin asentoanturi epäloogin. signaali

            4066 Ilmamassamittari. Impulssi liian alhainen

            Kaasuläpän adaptaatiosta en osaa sanoa onko sitä tehty pajalla. Voiko sen tehdä itse?

            Comment


            • #7
              Lisää vikakoodeja VAG-COMilla..

              VAG-COM Version: Release 311.2-N

              Control Module Part Number: 06A 906 018 EF
              Component and/or Version: 2.0l R4/2V MOTR HS V04
              Software Coding: 00031
              Work Shop Code: WSC 01317
              7 Faults Found:
              17951 - Angle Sensor 1 for Throttle Actuator (G187): Signal too Small
              P1543 - 35-10 - - - Intermittent
              16506 - Throttle Position Sensor (G69): Signal too Low
              P0122 - 35-10 - - - Intermittent
              16725 - Camshaft Position Sensor (G40): Implausible Signal
              P0341 - 35-00 - -
              17988 - Throttle Actuator (Bank 1): Malfunction
              P1580 - 35-10 - - - Intermittent
              16486 - Mass Air Flow Sensor (G70): Signal too Low
              P0102 - 35-00 - -
              16894 - Closed Throttle Position Switch (F60) Malfunction
              P0510 - 35-10 - - - Intermittent
              17987 - Throttle Actuator (J338): Adaptation Not Started
              P1579 - 35-10 - - - Intermittent

              Comment


              • #8
                Johtosarjasta lähtisin vikaa etsimään.

                Comment


                • #9
                  Jollakin jenkeissä ollu kuplassa vastaavat koodit (karkeasti sama perusmoottori) ja korjaantunut nokka-akselin asennontunnistimen (G40) vaihdolla:

                  http://newbeetle.org/forums/2-0-lite...ots-codes.html

                  Comment


                  • #10
                    Vika oli nokka-akselin asennontunnistimessa. Irrotin sille menevän johdon, ja moottori ei enää sammuillut sen jälkeen. Myös vikakoodit lähtivät, lukuunottamatta tietysti asennontunnistimen poiskytkemisestä aiheutunutta herjaa. Täytyy vaihtaa anturi seuraavan jakopäänrempan yhteydessä.

                    Kiitoksia avusta! Jarille tarjoan bisset :)

                    Niin joo..nyt olisi (todennäköisesti) toimiva kaasuläppäkotelo myynnissä halvalla, laittakaa viestiä jos löytyy tarvetta.

                    Comment

                    Working...
                    X