Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.7t öljynpaine&lämpö anturit

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

2.7t öljynpaine&lämpö anturit

Minkäkokoinen kierre on öljynlämpöanturissa? Entäpä mikä kierre on siinä tulpassa, mikä on toisella puolella paineanturia? Ja voiko tulpan tilalle paineanturin laittaa?

Öljynlämpöanturissa on luultavasti M10x1 mm, se mikä on siinä jakopään vieressä, moottorin etupäässä.

Öljynpaineanturissa ainakin on tuo M10x1 mm. Siihen toiselle puolelle voi laittaa paineanturin, jos vaan on tilaa.

Comment

Ilmeisesti 1/8” 27NPT menee noille M10x1 jengoille ok?

Comment

Kun olet laittamassa sitä paineanturia siihen tulpan paikalle, niin näppäse kuva ja kerro kokemukset tilan ahtaudesta, eli mahtuuko sinne aftermarketmittarin ö-paineanturimötikkä + jonkinmallinen adapteri M10x1-->1/8" 27NPT.

Comment

Kyl se mahtuu varsinkin kun ei ole sitä turhaa kylmäkonetta. Ja tosiaan tuon 1/8" 27 npt kierteen saa muutettua M10x1 kun pyöräyttää kierrepakalla.

Comment

Tuohon voi laittaa jonkin letkun pätkän jossa molemmissa päissä M 10x1 kierteet -toinen uros ja toinen naaras, niin saa tuotua helpompaan paikkaan itse anturin, minulla oli 1,8T:ssä ensiksi käytössä jarruletku joita sai tuommosena muutamalla eurolla, mutta jarruletkut (ainakaan Bilteman) ei kestä pitemmän päälle öljyä vaan turpoaa sisältä umpeen ja alkoi säikäyttelemään.
            Tuo 1/8" 27 npt kierre taitaa mennä 10x1:n tilalle ilmankin kierrepakan käyttöä, mutta kannattaa kyllä silllä pyöräyttää -pakan vaan voi joutua hakemaan oikeasta työkalukaupasta, kun ei joka halpapaikasta löydy ja hinta voi näissä kaupoissa olla vaikka mitä.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja pv Näytä viesti
              Ilmeisesti 1/8” 27NPT menee noille M10x1 jengoille ok?
              Menikö se?

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                Menikö se?
                En tainnut sitä kokeilla vaan muutin suosista M10x1. Olikohan se niin, että tuo 1/8” 27NPT on vähän kartio eli voi alkaa tihkasemaan ennenkuin tiivisteprikka ottaa kiinni.

Comment

On kartio. Eikös tuollaisen NTP-kierteen idea olekin se, ettei se tarvitse tiivisteitä, vaan tiivistyy itse kierteisiin? Siinä mielessä öljynpaineanturin liittäminen väärillä kierteillä on vähän riskaabelia. Voi se tietysti sinne mennä kun väkisin kiristää, mutta miten pysyy ja kestää?

Comment

oon tässä jo "Tovin" yrittänyt ettiä M10x1.0 - 1/8” 27NPT adapteria mutta tuntuu ettei löydy mistään kotimaasta tai sitten en vaan tiedä mistä etsiä. Kaikki mahdolliset nettipuljut ym. koluttu mutta kohta joutuu tuohon mokoman ostamaan ulkomailta. Mistä noita pitää käydä hakemassa?

Comment

http://issuu.com/motoral/docs/ad_aut...543620/2049151 AD Autotarvikkeet 2013

Tuon katalogin sivun 78 osasta "I Liitinsarja" sai muistaakseni askarreltua haaroituksen öljynpaineanturiliitäntään alkuperäiselle anturille ja toiselle öljynpaineanturille (1/8” 27NPT). Ei vaan tullut ikinä itselle asennettua tuota, mutta kuitenkin tuli katseltua että tuon edellä mainitun liitännän sai tehtyä. Paikallisessa varaosaliikkeessä tilasivat tuon hypisteltäväksi liikkeeseen kun sitä kyselin.

Edit: 1.8T:tä koskee tuo ylläoleva teksti.

Comment

M10x1.0 - 1/8” 27NPT on minulla toiminut kun olen M10:n tapilla tuon kierteen muokannut -sen verran paljon kiertyy sisään ilmankin tuota "tapitusta" että toimisi varmaan ilmankin, mutta eihän tuota varmasti voi luvata joten kukin oman harkintansa mukaan.
                        Toi 27NPT on ilmeisesti kierteen nousu eli olisi sitten 25,4mm/27 = 0.94mm joten tuon 0,6mm eroa.

Comment

Ottaen huomioon mikä riesa näissä 2,7t vehkeissä on nyhrätä siellä olemattoman pienessä tilassa johon ei näe ellei ole kone pöydällä niin se riskin ottaminen "väärillä kierteillä" ei ole ehkä kuitenkaan minun juttu.

Tuo Andre:n laittaman AD:n adapterikaan ei toimi kun ei sinne mahdu tuollaista rakennussarjaa. Eli hakusessa on tälläinen adapteri
                          http://store.42draftdesigns.com/M10x...ptor_p_57.html

Comment

Entäs jos vääntäisit anturiin M10X1 kierteen?
                            Pistähän tarkempia mittoja niin katselen joku päivä tarkemmin jos kelpaa ;)
                            Viimeksi muokannut Joksa_; 22.10.2013, 23:32.

Comment

Working...
                            X