Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 sähkövika / häiriöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 sähkövika / häiriöt

    Auto on Audi 100 2.6E Avant -94
    Pari pientä ongelmaa olis....

    1. Täysin epäsäännöllisesti ajossa aika-ajoin syttyy ABS ja Airbag valo koetauluun.
    Molemmat kuitenkin sammuu, jos auton sammuttaa ja starttaa uudestaan, eikä syty uudelleen, kuin sitten joskus taas ajossa.
    Itse epäilen jonkinlaista virtansaanti katkosta jossain, kuitentenkaan mitään muuta ei valojen syttyessä ainakaan huomaa tapahtuvan (ABS ei kylläkään toimi tällöin).
    Paitsi ehkä se kun tässä taannoin ko. ilmiön yhteydessä, oli navigaattorin virranotto tupankansytyttimestä
    (Tomtom jossa erillinen lisälaite RDS vastaanotin virtajohdon välissä), niin navi ilmoitti RDS laitteen irroituksesta, saattoi kyllä olla että irtosi oikeastikkin.

    2. Mittarivalaistuksesta toimii vaan osa (ollut jo pitemmän aikaa pimeenä), luulin ensin että polttimoja pimeenä
    mutta nyt muutama päivä sitten syttyi ylläen kaikki mittarivalaistuksen lamput palamaan.
    Seuraavan käynnistyksen yhteydessä mittaristo taas osittain pimeenä, eikä pienellä koelaudan koputtelullakaan syty uudestaan.

  • #2
    Mittareissa (C4) on ollut tosi paljon murheita erityisesti kylmäjuotoksina ja haljenneina juotoksina. Tavallisesti ilmenee autocheck-herjoina mutta tuosta lähtisin liikkeelle. Mittari irti ja katsoo tarkasti ja juottaa mittarin johtojen liitoksien nastat uudelleen.

    Haisee, että sinulla on jokin (maa?) väylä sökö jos epämääräisiä vikoja ja toimii/ei toimi.

    Comment


    • #3
      Pari viikkoa tapellut C4 satkun vilkku- ja virtaongelmien kanssa. Vilkut häviää, akku tyhjenee, mittaristot toimivat miten sattuu. Nyt mittaristo toimii muuten OK, mitä nyt polttoaine- ja lämpömittarin lukemat näyttää vähän mitä sattuu..Vaihdettu vilkku- ja pyyhinviiksi, uusi akku, vilkun rele ja koetettu putsailla hätävilkkukatkaisijan liitokset. Välillä vilkut toimii ja auto starttaa ok. Tänään sitten taas jätti työpaikan pihalle ja latauksessa vajaa tunti niin lähti käyntiin. Ja kas kummaa, taaskaan vilkut eivät toimi. Vaihdoin tuohon Motonetista pyyhin/hätävilkkuviiksen, (jota ei avant-mallissa ole alunperin ollut) jossa sitten erillistä hätävilkkukatkaisijaa ei tarvittaisikaan, mutta edelleen tuo hätävilkkukatkaisin on paikallaan kun en osaa sitä kytkeä pois. Käsitttääkseni virrat edelleen kulkee vilkuille sen kautta, vaikka tuo kytkemäni hätävilkkuviiksi toimii myös. Jos tuo vanha hätävilkkukatkaisija onkin viallinen, niin miten siellä keskikonsolissa johdot pitäisi yhdistää, että sen saisi sivuutettua kokonaan?
      Startin liitännät ja moottorin maakaapelin liitokset putsailtu ja varmisteltu.

      Voipi olla, että tuon rakkineen sähköissä on useampikin vika, kun kojelaudan alapuolella olevissa kiskoissa on ihme virityksiä. Mittariston laatu ei aiemmin omistamassani 80:ssä eikä tässäkään kyllä todellakaan vakuuta.

      Olen tuota sähkövikaa koettanut korjailla tuntitolkulla. Hommasin myös kiinaversion VAG comin kkl-johdosta, mutta minkäänlaista yhteyttä ecuun en sillä saanut. Löytää auton kyllä, mutta ecusta ei signaalia tule. Koetettu sekä VAG comilla, VCDS:llä että Car Portilla, mutta tuohon -92 mallisen 2x2 porttiin ei taida olla toiveita saada toimivaa kontaktia. Alkaa syödä miestä, varsinkaan kun nuo sähköpuolen viat eivät aivan vahvinta osaamisaluetta ole.

      Comment


      • #4
        Osaisko joku sii antaa neuvoa tuosta hätäkytkimen ohituksesta, mitkä johdot pitäisi yhdistää, että virta kulkee läpi, mutta ei löisi hätävilkkuja päälle?

        Comment


        • #5
          Absien syttymisestä.. Tarkastaisin etupyörän laakerin välykset. hammaskehän puhdistus.

          Comment


          • #6
            Oliko satasen vastaus tarkoitettu minulle ?

            Voishan noi laakerit tietty tarkastaa, mutta itse epäilen syyksi kyllä jotain muuta.
            Absit toimii kyllä moitteettomasti muuten mutta kun valo syttyy ne ei toimi tietenkään.
            Kuulostaa aika tyhmältä vissiin, mutta viittaankin tohon täysin samanaikaisesti syttyvään "ilmakassin" (airbag) valoon.
            Kun molemmat syttyy (satunnaisesti) aina yhtä-aikaa, vai onko ne jotenkin kimpassa keskenään tjms ?
            Eli voiko abs valon syttyminen aiheuttaa automaattisen airbagin syttymisenkin, itse en oikein usko moiseen, mutta päätelmäni perustuu puhtaaseen mutuun.

            Comment


              #7
              Millos ne abs:n ja airbag:in valot normaalisti syttyy ?startatessa auto.
              Eli mitäs jos vaihtaisi virtalukon pohjan, ei olis ensimmäinen Audi jossa virtalukon pohja viallinen/kulunut. Maksaa n.10-30e ja helppo homma vaihtaa.

              Comment


              • #8
                ABS ja Airbag valo sytttyy ainoastaan satunnaisesti ajon aikana, ei ole syttynyt kertataakaan startatessa, tai edes auton käydessä paikallaan.
                Virtalukon pohja vaihdettu n. 1 kk sitten (saksalainen tarvikeosa Motonetista)

                Comment


                  #9
                  Haisee katsastus-kusetus patentilta. Ettei vaan olis airbagin valo jollain hyppylanka virityksellä ryöstökytketty abs valoon?

                  Comment


                  • #10
                    hoff4, saatat olla muuten hyvinkin oikeessa, eipä vaan tullut ittelle edes mieleen moinen vaihtoehto....

                    Eli vois olla, et ABS hälyttää satunnaisesti ihan oikeesti ja Airbag syttyy siks et virrat on ryövätty ABS:lta ?

                    Comment


                      #11
                      Otapa mittaristo irti niin tuo selvinnee hyvinkin nopiasti.

                      Comment

                      Working...
                      X