Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B6 sedan peräkontti ei lukkiudu

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi A4 B6 sedan peräkontti ei lukkiudu

Oli kaamea lumisade ja seisoin kaupan parkkipaikalla otsakkeen auton (Audi A4 B6 sedan) kanssa pitäen peräkonttia auki n. 20min.
    Sulkiessani konttia, kontin lukko ei ottanutkaan kiinni ja lukinnut konttia.
    Siitä lähtien en ole saanut konttia lukittua, en avaimella enkä keskuslukituksella.

Kontti jää siis auki, ei lukitu ja aivan kuka tahansa pystyy kontin avaamaan ilman avaimia.
    Hankala selittää mutta esim. hidastetöyssyihin kovasti ajaessa ponnahtaa kontti auki... Eli se ei ota ja lukitu.

Olen purkanut konttia, puhdistanut liitoksia mutta ei. Ei toimi!

Missä vika? Vinkkejä?

Olet varmaan jo pitänyt autoa lämpimässä niin että jokainen paikka on varmasti sulanut (?), ja ruikkinut CRC:tä tai vastaavaa kriittisiin paikkoihin.

Sinänsähän se systeemi on kohtis yksinkertainen. Vanhemmissa vuosimalleissa (laitahan profiiliin auton tiedot!) saa lukon vapautettua avaimella, joten siinä lukkomekanismissa on yksi potentiaalinen jumipaikka. Kääntele avainta lukossa ja katso että toimii oikein. Toinen on tietysti avausmoottori, ja siitä lähtevä tankohässäkkä. Oletko testannut verhoukset irrotettuna tekeekö se moottori mitään, ja liikkuuko tangot ja muu mekanismi äärilaidasta toiseen? Jos nuo on varmistettu, jää jäljelle se itse mekanismi joka tulee kiinni kontin puolen vastakappaleeseen kun luukun sulkee. Tarkista se, ja ettei ettei esim. avausmekanismin osa joka mahdollistaa luukun sulkemisen, ole jumiutunut "auki"-asentoon (sama perusidea kuin ovenkahvojen "kielimekanismissa").

Comment

Se b6 takaluukun lukkolaite maksoi muistaakseni jonkun 40-60€ niin itse ainakin vaihtaisin sen. Se lukon kieli napsahtaa pienen hampaan taakse ja kerran olen sellaisen lukon nähnyt mikä teki juuri noin. Siinä se pieni hammas ei palautunut ollenkaan ja silloin ei kielikään lukittunut. Voithan tietysti liotella lukkoa jossain jolloin se alkaa ehkä pelaamaan.

Comment

Miten ootte ottanu ton takaluukun verhoilun B6:ta irti? Kerran oon ottanu ja helvetin lujaa piti kiskoa että ne metallikiinnikkeet lähti irti. Toiselta puolen tietysti muoviki lohkes.

e: ai, toi oliki sedan, sori. Mut kysyimpä silti :)

Comment

Joo kuten Dumo jo laittoikin niin ensin on selvitettävä onko vika itse lukitus mekanismissa vai siinä että avusmoottori tai sen tanko jumittaa, minulla Avantissa tuo avausmoottori jumitti niin ettei sen palautusjousi jaksanut antaa löysiä ja tanko jäi pitämään lukkoa aukiasentoon.
          - Ainakin Avantissa homma toimii niin että avauskahvaa painettaessa avausmoottori saa sähköä ja moottori vetää tangolla lukon auki, moottorin ja siinä sivussa tuon tangon palautus lukitusasentoon sitten tapahtuu jousivoimalla.
          Mutta näin talvella epäilisin kummiskin ensiksi jäätymistä jossain, minulla kerran tänä talvena teki sen kun tuo avantin perä ainakin on hirveä lumen/jään kerääjä että meni semmoseen jumiin ettei luukku auennut puolittaisesta lukitustilasta ennen kuin sain auoton lämpiämään niin että suli ja on sen jälkeen taas toiminut

-niin ja Dumo elä nyt mene tuommosia ohjeita antamaan että auton tiedot profiiliin - tai kyllä ne sinnekkin, mutta itse kysymykseen ne ainakin ehdottomasti pitäisi aina laittaa, kun autothan vaihtuu ja toisekseen itse ainakin tulee lueskeltua näitä juttuja useinkin kirjautumatta jolloin ei näe mistä autosta kyse ja ei jaksa kirjautua että tämän näkisi jolloin voi käydä että olis tiennytkin vastauksen kysymykseen mutta se jääkin tätämyötä kirjoittelematta...

Comment

Working...
          X