Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 tyhjentää akkua.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 tyhjentää akkua.

    Eli siis A6 2.7 Bit 99 vuosimallia ja tiptronic tyhjentää akkua, mittasin yleismittarilla kaapelin ja akun välistä niin tulokseski sain 0.36-0.60 ampeeria ja mittari olis siis 10A kohilla. siinä sitten yksitellen irrottelin sulakkeita ja sulake numorello 15 kun otti irti niin lukema putos 0.01-0.02 ton verran sen kai kuuluukin viedä.ja sillon sammuu ainakin matkamittari mittaristosta kun ottaa sen irti.
    Noh omassa suleka rasian kannessa lukee sulakkeen 15 kohdalla Kombigerät , klimaanlage. ei siis mitään hajua mitä tarkoittaa tuolta jotain sulake kaavioita löysin missä oli että instrument cluster, automatic transmission control module (tcm) mutta nyt joku viisas vois auttaa ja kertoa mikä sulake se on ja mistä alkaa etsimään vikaa ja tapaa korjata asia koska akku tosiaan tyhjenee aika vauhdilla kun tommosia ampeeria määriä menee kokoajan läpi.

    Google kääntää tossa sitten koitin kun semmoisenkin ajatuksen keksin (ei ihan leikkaa taas näin keskiviikko iltana pikku vitutuksessa) niin vastaukseksi tuli Yhdistetty ilmastointilaite eli siis ilmastointi syö akkua? miten mihin miksi?
    Viimeksi muokannut Saul; 13.3.2013, 20:49.

    #2
    Kombigerät on monitoimilaite, klimaanlage ilmastointi.
    Onko ovien mikrokytkimet ehjät? Käynnistää bensapumpun ja sisävaloja muun muassa.

    Comment


    • #3
      Alkuperäinen kirjoittaja oliver Näytä viesti
      Kombigerät on monitoimilaite, klimaanlage ilmastointi.
      Onko ovien mikrokytkimet ehjät? Käynnistää bensapumpun ja sisävaloja muun muassa.
      Sisävalot toimii ainakin, oven kun avaa niin syttyy valot sekä kattoon että oveen, ja myös sammuu, noista mikrokytkimistä ei oo hajua mutta siis käsitän että ne kai hoitaa tuota valojen asmmuttelua jne jne?
      Viimeksi muokannut Saul; 13.3.2013, 21:10.

      Comment


        #4
        Ovien ja luukkujen lukoissa on muutama mikrokytkin jotka jakavat tietojaan mm. monitoimilaitteelle, sisävaloille, hälyttimelle, keskuslukolle, ECUlle, jne...

        Ikuinen perusohje, lue (luetuta) vikakoodit ennen kuin teet mitään muuta oleellista.

        Comment


        • #5
          Vika koodit on luotte. Itellä on tommonen elman vag pro skanneri niin se kyllä näyttää kaikki vikakoodit. Sieltä löytyy muutama vika koodi jotka oon laittanu vikakoodi tukiryhmään esille mutta tuskin niistä viosta mikään vaikuttaa tohon akun purkamiseen.

          Comment


          • #6
            Hakuammuntaa

            Milloin olet hankkinut auton? Jos äskettäin niin silloin mahdollisuuksia on monia. Vai onko sinulla on olut auto pitempään eli vähintään vuoden ja vika on tullut niin että autoon ei ole asennettu lisälaiteita tai multimedia laiteita jälkikäteen. Muistaakseni kombi gerät (eli ehkä vois kutsua ajo tietokoneeksi) on mittaritaulussa keskellä oleva näyttö moduuli joka kertoo avoimista ovista tai varoittaa alhaisesta nesteiden tasosta jne. Tämä saa viestejä esimerkiksi mukavuus moduulista(komfort/zentral rieglung modulista joka on asennettu kuljettajan jalkojen ale lattialle vesi tiiviiseen boxin??) Sulake luettelo kannessa on vain suunta antava ja ei välttämättä kerro koko totuutta. Esimerkiksi on mahdollista että auton lattialle matojen alle on kerääntynyt vettä . Vettä voi monissa Vag konsernin autoissa tulla sisään kun poisto reiät konepelin alla olevassa kaukalossa ovat tukossa esimerkiksi konepesun jälkeen.
            Olen joskus korjailut A6 samaa mallia kun sinulla saatteen jälkeen ja autossa oli seissyt vettä lattioilla noin 2 vko jouduin korjaamaan sähkö johto sarjan kaikki puristus haaroitus liitäntä pisteet jotka ovat auton maton alla missä on jatkuva jännite koska olivat syöpynet pois 2 vko aikana. Tämän A6 pohja levy on aika sokkeloine ja siellä voi helposti olla useita litroja vettä vaikka siitä ei huomaa matosta. Sulakkeet ei suojele tätä koska vuoto virta on yleensä alle sulakkeen kestoisuuden
            Mutta tässä vielä huomautus monet moduulit autossa saatavat siirtyä stand by tilaan vaikka autosta sytytysvirta katkea ja ovet lukitaan. Minulla on esimerkiksi säädetty että autopuhelin sammuu vasta puolen tunnin päästä. Eli eihän sulake 15 takana ole mitään laiteta tai mitä se ohjaa joka sammuu kun sulake poistetaan. Eli pistä mittari kiinni ja lukitse ovet ja katso mitä on virat noin 0,5 -1 tunnin päästä. Jos sinulla on varashälytin niin konepelille sata olla kaksi mikro kytkintä mutta näillä ei pitäisi olla vaikutusta vaikka konepelti on auki ,en ole varma .
            Sitten vielä vika kodin luukun se kanatta aina tehdä ensin ja se on helppoa mutta niiden tulkitseminen on siten aina eri asia vikaa koodit kertoo vain että jotain on tapahtunut mutta esimerkiksi mikä on olut todellinen syy miksi se on tallentunut järjestelmään se on se ongelma .Eli nämä tiedot talteen siten nollaus ja siten ajo vaihtelevissa olosuhteissa. Tietenkin jos mittari taulussa on syttynyt varoitus valo niin ei saa nolata vaan pyrittävä selvittämään heti mikä on syy. Vika kodit on kehittynyt, ensimmäiset vika koodit oli että piti laske led valojen vilkkumiset tänä päivän uusissa autoissa on paljon enemmän informaatiota esimerkiksi päivämäärä, uiko lämpötila, moottorin kierrokset, auton ajettu km luku ja nopeus. Tässä esimerkiksi vika koodi. Moottorin ohjain, tulo 30 lian alhainen jännite. ajokilometrit 870000 km päivämäärä 09.01.2013 moottorin kierrokset 0 r/min ulkolämpötila -35 asetta nopeus 0km/h
            Jännite moottori ohjaimella on olut lian alhainen tässä tapauksessa todennäköinen syy akun varaus tila lian alhainen tai kehno akku tai autossa väärät öljyt. Myös monet muut asiat voi olla syy kehno maadoitus akun navat likaiset, vettä poltoainessa ,polttoainesuodatin tukossa ja niin edeleen.

            Comment


              #7
              Comfort module ei ole valitettavasti vedenpitävä. Tai no, sinne sisälle mennyt vesi siellä pysyy niin kauan, kuin on tarpeen tuhota piirikortti...Tuon jälkeen aiheuttaa jos jonkinnäköistä häiriötä eri puolilla autoa olevissa ohjainlaitteissa. Näin ainakin D3 kasissa, varmaan myös kutosessa. Tsekkaa ettei ole tulvinut sisätiloihin nyt tai aikaisemmin joskus.

              Comment


              • #8
                Autot on hauskoja

                Miten oli toisella puolella oleva automaatti laatikon ohjain oliko se kunnossa uuden hinta
                audilta noin 1300 euro?

                Jos olaan rehellisiä niin veikkaan että sinun akku on jäätynyt jonakin talvena vaikka akku olisi hyvinkin uusi
                kun näin tapahtuu niin akku menettää huomattavasti tehostansa. Jos akku on kunnossa
                niin kävisin läpi esimerkiksi jos autossa on hinaus koukku että pistorasia on kunnossa
                muistaakseni siihen kytketään +30 eli jännite on siellä aina on tullut vastaan surkeassa
                kunnossa olevia jotka on täynnä likaa. Siten tarkistaisin haitari kumin oville johtavat johdot
                näissä johdoissa saata eriste olla vahingoittunut useasta johdosta jolloin on
                sattumavaraisia ongelmia sama koske takaluukkuun johtoja. Sitten muistelen ett joissakin
                vanhemmissa /farmari Audeissa oli ongelma että jos akku on sijoitettu taakse niin akusta
                startille menevä kaapeli on kaksi osanneen ja sinä on puristus liitin joka saata hapettua
                Tässä kaapelissa ei saa vastus kohota eli se on oltava hyvässä kunnossa pienikin vastuksen suurenemine
                vaikuttaa starttimoottorin tehoon eli vaikuttaa lämpötilaa missä auto käynnistyy. Lisäksi useassa
                autossa taita olla että saama kaapelia pitkin syötetään virtaa akulle jos akku takana. Eli
                jos johto kehnossa kunnossa niin akku ei välttämättä lataudu täyteen .Jos nämä on ok
                niin siten tule työläs vaihe jokaiseen sulakkeen kohdalle laitat ampeeri mittarin ja tarkistat
                että miten paljon virtaa mene kun auto on lepotilassa eli otat suulake pois ja kytket
                ampeeri mittarin. Siten tarvitset juuri sinun autosi sähkökaavion. Jos autoon on lisätty
                jälkiasennus laiteita niin asiasta tule vielä mielenkiintoisempi kuin yrität keksiä miten
                hän on ajattelut asian. Siten vielä varoituksen sana autossa on airbagit vyönkiristimen paukut ja ehkä myös
                pauku joka kytke akun irti eli mittaria ei kannata tökkiä mihin tahansa .


                Historian huminaa
                Tässä eräs kertomus Audi quattro en muista tarkkaan vuosimallia mutta 1980 luvun loppupuolelta.
                Tasaus pyörästön lukko ja vakionopeuden säädin ei toiminut. Syy oli että autoon oli asennettu jälkikäteen
                tarvike radio. Alkuperäisessä radiossa oli nopeuden mukaa säätyvä äänen voimakas eli Audi
                käytä nimitystä Gala. Sen aikaisessa autossa tämä nopeus signaali otettiin nopeusmittarista
                tätä analogista tieto käytti myös vakio nopeus säädin ja tasaus pyörästön moduuli Kun nyt kun joku asensi uuden radion niin hän oikosulki tämän piuhan asentaessa uuden radion/ cd soitimen .Koska tämä piuhan viesti ei toiminut niin vakionopeuden ja tasauspyörästön moduuli lakkasi toimimasta.

                Comment


                • #9
                  Auto on ollut itellä vasta muutaman kuukauden mutta aluksi toimi ihan hyvin, nytten vasta tossia tosiaan pariviikko sitten alkoi tyhjentämään akkua itsekseen. ja itse en ole sinne mitään jälkiasennus hommia laittanut, edellinen omistaja laittanun harmankardonin I phone palikat sinne mutta nekin jo otin sieltä pois ja silti kuluttaa edelleen virtaa. auton oma matkapuhelin näyttää olevan paikoillaan kyllä mutta ei siihen tunnu tulevan virtoja ees ollenkaan vaikka nappeja painelee. Ovien kumit availin ja katselin että joskos jotain näkyisi niin apukuskin puolen takaovessa oli yhdestä johdota hieman lähteny kuoria halkeilemaan, tappailen johdon nätisti ja edelleen kuluttuu virtaa vaan sen 0.36-0.70 amppeeria kokoajan. Lattiamaton nostin kuskinpuolelta ylös ja sen mitä sen nyt saa väkisin revittyö ylös purkamatta koko kojelautaa ja irttottamatta penkkiä pois niin ihan kuivalta näytti ja tuntu. Ai nut minkä nytten huomasin kun en ole aikaisemmin tullut kokeilleeksi niin kuskinpuolen takaikkuna ei nouse muutakun kun edessä olevasta painikkeesta ja apukuskinpuolen takalasi ei liiku mistään napista

                  Comment

                  Working...
                  X