Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 C4 2.3 -92 ABS vika

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Audi 100 C4 2.3 -92 ABS vika

18.3 olis mulla lema edessä ja tuossa noin 2 kk sit tuli sellainen ongelma pikkuhiljaa, et kun keli lauhtuu niin ABS valo syttyy ja se ABS moottori pitää epänormaalia ääntä. Sit kun on kova pakkanen niin toimii hienosti. Olisinkin tiedustellut et onko tämä jokin tyyppivikä ja onko näin käynyt muillakin. Tämä siksi että tieto olisi hyöduksi vian paikallistamisessa. laitan nykyään suoraan tuosta kytkimestä sen pois päältä niin et se keltainen valo syttyy, niin se ääni häviee ja näin ollen ei ainakaan rasita sitä liikaa.. Kyseessähän saattaa kait olla jokin liitinvikakin, koska kylmällä kelillä tosiaan ABS toimii hienosti. Kiitos etukäteen vastauksista

Se on yleensä elektroniikkaboksivika, jos moottori menee heti käynnistettäessä päälle. Ko. vikaa alkaa olla näissä vanhoissa. Omassa oli hapettumaa ko. boksissa . Tuolla yksi toinen samanlainen :
    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=61552

Comment

No joo. Kiitosta vaa. Tuollaista vähän aavistelinkin. Täytyy siis katsoo kaikki liitokset ensin läpi ja puhdistaa ne

Comment

Hei mulla on tuollainen ABS yksikkö, jonka voisin myydä, jos kiinnostaa. Ostin sen silloiseen omaan -92 C4 Audiini. Vaihtamatta kuitenkin jäi. Auton myynnin yhteydessä tuo ABS- yksikkö jäi minulle.

Comment

No niin, nyt se vika löytyi! Siellähän oli ABS yksikkö veden valllassa. Siitä johtui et kun oli pakkanen niin se toimi ja kun lämpeni niin vesi teki oikosen. Puhdistin piirilevyn ja hyvin toimii. En vain ymmärrä mistä vesi on tullut takajalkotilaan kun sitä oli siellä varmaan yseampi litra jäänä

Comment

Hyvä. että tuli kuntoon.
            Kosteus tulee yleensä sisään edestä , kun puhaltimen alla oleva poistoreikä on tukossa , suunnilleen keskellä autoa. Kyseinen paikka jää helposti puhdistamatta . Konehuoneesta muovi pois , niin saa puhaltimen näkyviin.
            Todennäköisesti myös varakuskin jalkatilassa on vettä. Myös ECU voi alkaa pätkiä.

Comment

Ok. No repsikan paikka mulla on viel täysin kuiva! Mut joo hyvä tarkistan sen vesireiän konehuoneesta

Comment

Working...