Tänään pitäisi S-Line sisusta asentaa paikoilleen niin kysyn jo etukäteen vinkkejä takapenkin irrotukseen. Istuinosa nyt on selvä, eli ISOFIX:t irti ja etureunasta nostamalla. Sivuverhoilut ovat ilmeisesti yhdellä ruuvilla kiinni istuinosan alla, mutta entä selkänoja? Tuo on mallia taittuva ja uusista päättelemällä väittäisin lähtevän irti kun keskellä olevan saranan irrottaa, onko näin?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B8 Takapenkin irrotus?
Collapse
X
-
-
Itse itselleni vastaten: Koko keskisaranaa ei tarvitse irrottaa. Penkit kun taittaa tulee saranan päällä oleva muovisuoja näkyviin. Suoja irti ja sen alla on torx-ruuvi. Ruuvi irti ja saranan yläosa irtoaa, jolloin penkeissä olevat tapit saa nostettua pois saranasta.
-
Olikos sisustan vaihto kokonaisuutena muuten paha homma? Itsekin tässä olen moista operaatiota suunnitellut. Hommasitko sisustan ihan Ebaysta? Siellähän noista puuttuu yleensä takapenkin keskimmäisen paikan turvavyö ja sen siirtämistä vanhoista penkeistä olen vähän arvuutellut. Olisiko heittää jotain vinkkiä? :)
Comment
-
Ei tuossa oikeastaan muuta hankalaa ole kuin takapenkin vaihto. Jos autossa ei ole ennestään sähköpenkkejä ja käyttää esim. Kufatecin johtosarjaa kuten itse tein niin johtojen vienti penkeille on melko työläs operaatio, koska tilaa maton alla liittimen asennukselle on todella vähän.
Comment
-
Vanhaan aiheeseen liittyen kommentti, kun jouduin sattuneesta syystä takapenkin istuinosan irroittamaan ja alustan pesemään.
Istuinosan kiinnikkeet ovat todella tiukat. Kumpikaan ei irronnut siten kuin on suunniteltu vaan kaikkine muoviosineen. Josta osa meni myös rikki. En ymmärrä miten nuo voi saada sillä oikealla tavalla pois, kun kahdella pienellä sorkkaraudallakin kiinnike tuntui olevan tiukassa. Penkin pois ollessa kun pääsee paremmin vääntämään penkin runkokehikkoa vasten.
Varautukaa siis liimaan tai uusiin kiinnikkeisiin ken tähän ryhtyy.
Comment
-
Ei niitä istuinosan kiinnikkeitä saa mitenkään muuten ehjänä irti kuin tuurilla. Maksaa muistaakseni luokkaa 10€ / kpl. marmorilla, osanumero 4L0 886 373.
Comment
-
Niissä taitaa olla vielä sellanen perusvika että jos se musta sisäosa on valahtanut sinne kupin pohjalle menee osan jousto nolliin.
Eikä muuten ole se uuden tai vanhan osan asennus peltiaukkoonsa yhtään helpompi homma. Susi osa kaikkineen. Voisin epäillä että tähän on joku päivitys olemassa.
Viimeksi muokannut avantic; 18.12.2016, 13:01.
Comment
-
Juu nama kiinnikkeet aiheutti kylla melko noitumisen kun sisustaa vaihdettiin. Onneksi se musta sisusosa kylla pysyy rikkinaisena kin siella sisassa. Joskus jos jaksaisi hifistella, niin voihan nuo kiinnikkeet tilata ja raapia paikalleen. Hyvin on kylla paikallaan pysynyt niilla vanhoillakin.
Comment
Comment