Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TP5 Eberiin?->EasyStart R+ ostettu, kytkentäneuvoja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • TP5 Eberiin?->EasyStart R+ ostettu, kytkentäneuvoja?

    Tuommonen kapistus on ruvennut kiinnostamaan ja jollen saa omatekoista kännykkäkötöstystä toimimaan, niin tulee varmasti ajankohtaiseksi hankkia tuo TP5. Pari kyssäriä sitten olisi.

    -Missä hinnoissa nuo pyörii täällä suomenmaalla, olisi kiva saada eri hintoja muualta, ennen kuin ryntää paikalliseen puljuun.
    -Entäs Saksa, mistäs sieltä sais edullisesti tuon (kimppatilaus?)?
    -Mitä pakettiin kuuluu?
    -Onko vaikea asentaa kellon rinnalle/ilman kelloa?
    -Toimintasäde lisäantennilla/ilman ja seinien läpi yms.?
    -Päteekö takuu, jos tilaa ulkomailta?
    -Mitä kaikkea sillä voi tehdä?
    -Muita kokemuksia ja juttuja kyseiseen laitteeseen liittyen?

    Yritin tiedustella melkein samoja maahantuojalta, mutta ei ollut juttutuulella, en saanut kuin jälleenmyyjälistan.

    #2
    Ei mitään hajua suomihinnoista, saksassa reilun 300 kaupassa.

    Pakettiin kuuluu aivopurkki, kauko-ohjain, liitin+pinnit, käyttönappua sisätiloihin, lämpöanturi, johtoantenni ja ohjeita.

    Helppo asentaa minkä vaan rinnalle, ohjeissa on eri kytkentätavat hyvin neuvottu.

    Itellä ilman lisäantennia jäi todella vaatimattomaksi tuo toimintasäde. Ehkä 100 metriä eikä sisältä turhan hyvin pelannut. GSM-antennilla puolisen kilometriä ja satoja metrejä sisätiloistakin.

    En tiedä takuusta.

    Toimintoja: käynnistys, sammutus (lämmitys/tuuletus jos lämmitin tukee), 3 ohjelmoitavaa aikaa päiväkellotyyliin, sisälämmön kertoo, diagnostiikka onnistuu, lämmitysaikaa voi säätää kerta/oletus, niin ja kelloa voi katsoa :)

    Muita kokemuksia- osastolle voisi sanoa että patterit maistuu. Litiumit maksaa hunajaa suomessa. Ebaysta rapiat 20e 4kpl suomeen kannettuna, suomessa jopa 30e/kpl. Pari menee talvessa.

    Comment


    • #3
      Kiitos jo näistä tiedoista! Ebayssa näyttäis olevan noita melko paljon mytävänä, mutta jotenkin sieltä osto epäilyttää.

      Comment


        #4
        Oma on ebaysta. Nou probleem vaikka ko. kapineen myyjänä oli joku alihassan. Saksassa ei ole vielä sesonki niin voi onnistua alle 300 eurollakin. Sesonkina ainakin viime talvena kipusivat tuonne lähes järjestäen. Jos on paljon hyvää palautetta tai esim viitisenkymmentä pelkkää hyvää niin kusetuksen uhka on kyllä olematon.

        Comment


          #5
          Ebay:stä noita näyttää saavan alle 300 eurolla, eli jotain luokkaa 250-280e. Kun seurasin asennusta sivusta, niin se kovin pahalta rastilta näyttänyt. Mulla on käytössä vakioantenni ja toimintasäde tuntuu olevan ok, eli konttorilla saa omasta karsinasta yhteyden autoon, joka on 150 metrin päässä (ei näköyhteyttä). On tullut mieleen, että kannattaisiko hankkia parempi antenni, eli kuinka paljon siitä on apua. Postikuluja tulee tuollaiselle n. 20e, joten kimppatilauksen kannattavuuden suhteen on niin ja näin.

          Comment


            #6
            Manuaalissa kerrotaan boschin adapterin numero. Tarvikeliike toimitti minulle sillä numerolla. Noin 10e oli ja halpakorista 5 eurolla gsm900 lasiantenni ja oli kyllä paras 15 euroa mitä olen eberiin sijoittanut.

            Comment


            • #7
              Mulla oli viime talvena ko. laite Eberin kanssa. Toimintasäde oli kyllä lähemmäs kilometrin (manuaali lupaa toimintasäteeksi 1000m, riippuen toki heijastuksista/esteistä jne.)
              Pattereita ei syönyt, eli yksillä ja samoilla paristoilla selvisin talven.
              Petri tuossa jo mainitsikin mitä ko. säätimellä voi tehdä.

              Maanantaina menee nykyiseen passattiin asennettavaksi 4kw Eberi uuden mallin kaukosäätimellä, Easy Starter tais olla nimi tälle laitteelle. Eroa tuohon Tp5:een ei tainnut muuta olla, kuin se, että tämä uusi lämmittää auton aina sopivalle lämmölle lähtöajan mukaan.

              Mitä taas tulee tämän easy starterin ja tuon tp5:n eroon noin niin kuin ulkoisesti, niin tämä uusi on jonkun verran pienempi kooltaan ja on ilman sitä pientä kiinteää nipukka-antennia. Muuten oli ihan samat toiminnot molemmissa.

              Katsotaan nyt kuinka tuo uusi laitos pelittää.

              Ai niin, ja se hinta Suomesta ostettuna tais alkaa 5:lla...... siis pelkästä kaukosäätimestä!

              Comment


              • #8
                ^Missä meinaat asennuttaa Eberin ja onko kallis?

                Toi Easy starter olis varmasti ihan jees. Mitenköhän toi toimii, tohottaako se sit kauemmin kylmällä ilmalla ja syö akun tyhjiin?

                Comment


                • #9
                  Vien Autokuviolle.
                  Ei se nyt ihan tuon mallin mukaan mennyt, vaan jotenkin niin, että laitat mahdollisen lähtöajan ja eberi sitten sen mukaan lämmittää autoa oikean ajan jne. Pitää varmasti lukasta käyttöohje pariin otteeseen ajatuksen kanssa niin voin sitten kertoa miten se OIKEASTI toimii. ;)

                  Comment


                  • #10
                    Jos en ole väärin kuullut, niin maahantuojan ovh TP5 on 450euroa.

                    Comment


                      #11
                      Olen tilaamassa esim. Saksasta lämmittimen ja TP5-kaukon.

                      http://www.audiclub.fi/audifinns/viewtopic.php?t=13745

                      Aiemmin ajattelin lämmittimeksi 4,3 kW B4WSC-mallia, mutta luin VW-keskustelusta että 5 kW voisi sittenkin olla järkevämpi ratkaisu:

                      http://www.ultimatevw.com/keskustelu...id=2543&sivu=2

                      "Kannattaa muuten ostaa 5kw Eberi sillä tuo 4kw on aika tehoton. Ero on siinä että 5kw käy täysillä niin kauan kuin neste on 80astetta. 4kw käy vain hetken sillä neljällä ja sitten suurimman osan sillä 3,3kw. Siinä on suuri ero lämpötehossa/ajassa tämän takia. Ohjelmointi on tehty väärin siinä nelosessa.Lyö pienemmälle teholle liian aikaisin."

                      "Jos mahdollista niin itse suosittelisin ottamaan Eberistä 5kW mallin, ei vain sen vuoksi, että siinä on hieman enemmän tehoa vaan siksi että sen mukana tulee tehokkaampi pumppu jäähdytysnesteelle ja todellisuudessa 5kW malli lämmittää moottorin ja sisätilat nopeammin kuin pelkän tehoeron perusteella voisi olettaa. Nopeampi lämpiäminen taas vähentää akun rasitusta pidemmällä aikavälillä, olettaen että tulee käyttäneeksi nopeutuksen suomaa lyhyempää lämmitysaikaa."

                      (sitaatteja käytetty luvatta...)

                      Jos joku on tilaamassa esim. Saksasta näitä laitteita, kimppatilaus on mahdollinen. Kaipaan edelleen sitä luotettavaa asennusfirmaa Pirkanmaalta. Wihurin sivuilta löytyi nämä valtuutetut asennusliikkeet, täytyypä soitella:

                      33900 TAMPERE LEMPISEN AUTOSÄHKÖ KY KESKUOJANKATU 7 03-3124 5400
                      33840 TAMPERE M VÄNTTINEN KY RASPINKATU 5 03-214 2270
                      36240 KANGASALA MESI-AUTO OY VETURITIE 4 03-3640643
                      33960 PIRKKALA SYRJÄLÄN AUTOSÄHKÖ KY KURIKANTIE 5 03-368 0951

                      Tomppa

                      Comment


                      • #12
                        "Kannattaa muuten ostaa 5kw Eberi sillä tuo 4kw on aika tehoton. Ero on siinä että 5kw käy täysillä niin kauan kuin neste on 80astetta. 4kw käy vain hetken sillä neljällä ja sitten suurimman osan sillä 3,3kw."
                        Nykyisissä malleissa (kuten se 4.3-kilowattinen) on vain kaksi tehopykälää, joten mitenkähän lie tuon kohdan kanssa.

                        Se on sitten yhdeksäs talvi esilämmityksen kera. Paluuta paleluun/skrapaamisen/tekniikan rääkkäämiseen ei ole...

                        Comment


                        • #13
                          Sain tänään niin hyvän tarjouksen paikallisesta Eberiasentamosta tollaisesta EasyStart R+:sta, ettei kannata TP5:n tilaaminen Saksasta, eli taitaapi tulla sellainen. Ajattelin myös yrittää sen kännykkähommelin toimintaansaattamista, mutta on iskenyt kuume tollaiseen monipuolisempaan radiokakeen että semmonen on vissiin laitettava. Voihan tuon kännykänkin jättää vielä siihen rinnalle, jos joskus tarvii startata kauempaa. On vaan ollut viimeaikoina niin ränkkänen tuo kännykkähomma, että olis hyvä saada joku toimintavarmempi kaukokäynnistin.

                          Comment


                          • #14
                            Samaa mietin kuin Jari tuossa yläpuolella, no, maanantainahan se sitten selviää.

                            Comment


                              #15
                              Kaikki uudet ovat kuulemma Easystarttia, samaan hintaan.
                              Viime viikolla vielä olisin vielä saanut TP5:n, onneksi odotin
                              pakkasta ja lumisadetta, oli helpompi tehdä ostopäätös ;-)

                              Kauko-ohjauksen taajuus on 433Mhz, ja liitin on SMB.
                              Mukana tulee pätkä koksia, jonka päästä on kuorittu 1/4 aallon
                              pätkä = 165mm. Antennihan tuokin on, mutta parempi tulee
                              kun tekee dipolin, jossa sekä vaippa (erotettuna) ja kuuma
                              lanka ovat tuon 165mm ja asentaa sen pystysuuntaan.

                              Comment


                              • #16
                                Onko joku kytkenyt itse tollaisen EasyStartin. Kytkentäohjeessa on kytkentä johon tulee EasyStart ajastin rinnalle. Siinä on paljon enemmän johtoja, mitä on minikellossa ja eri värejäkin. Mysteeri on johto, joka tulee ajastimelta ja menee sinne kaukosäätöboksiin, väri on violetti jollaista ei minikellon takaa löydy. Itse tohottimeen menevistä jaa pari ylimääräisiksi näköjään, voiko ne antaa olla sitte minikelloon kytkettyinä? Niisäkin on sitten sini/valko piuha, mitä ei löydy minikellon takaa, mutta olisiko se diagnoosijohto?

                                Comment


                                  #17
                                  Joo diagnostiikkajohto on sini-jotain.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt on eberi asennettu S4:seen, TP5 kaukosäätimen kanssa. Itse lämmitin lähti kerta laakista käyntiin ja hyvin toimii, mutta toi TP5 herjaa vain, että "no co". Eli ei yhteyttä... ;-( Kaukosäätimen vastaanotto boksiin on kytketty kaikki mukana tulleet hilut, eli sisälämpötila-anturi, tuntoelin (tällähän sen saa käyntiin ilman kakea) ja ne 5 johtoa jotka tulee itse lämmittimeltä niin ja tietysti antenni. Antenni on asennettu ohjeen mukaan A-pilariin, ovitiivisteen alle. Mutta jostain syystä kake ei halua kommunikoida ton boksin kanssa. Pitääkö ensimmäisellä kerralla tehdä jotain kikkailuja? Ohjeissa sanotaan, että jos kake laitetaan ensimmäisen kerran päälle ja kellon aikaa ei ole asetettu pitäisi sen asetus tehdä ensi, mutta eipä tuotakaan pääse tekemään kun kake yrittää heti saada ton boksin kiinni. Vai pitääkö sen näin mennäkkin? Eli aina kun laittaa kaken päälle se ottaa sen yhteyden boksiin? Oletteko käyttäneet TP5:sen mukana tullutta omaa antennia eli sitä piuhan pätkää josta on eriste poistettu toisesta päästä? Elikkä elikkä, olisiko jotain vinkkejä mistä toimen toimimattomuus voisi johtua? Kallis kake niin olisihan tuo mukava saada toimimaan.... ettei tarvitse aina juosta autolle painamaan sitä nappi, että lämmitin lähtee käyntiin... ;-(
                                    Ai niin ja kysymys kaksi:
                                    Mikä on sen piuhan merkitys joka pitää vetää siitä eberin-releeltä (nasta 86) sinne ilmastoinninsäätöyksikön taakse (pinni 1)? Jos ei ole paikoillaan mitä tapahtuu?

                                    Comment


                                      #19
                                      Jotain kikkailuja siinä piti tehdä sen kaken käyttöönoton kanssa. Itse seurasin asennusta sivusta.Taisi mennä niin, että sitä kojelautaan asennettua painonappia täytyi pitää pohjassa jonkun aikaa (olisikohan 10s riittänyt), jonka jälkeen kakella pitäisi saada yhteys purkkiin. Jos tuo ei riitä, niin pidä sitä nappia pohjassa jonkin aikaa ja koita sitten samaan aikaan ottaa kakella yhteys. Se manuaali on tosiaan suomennettu todella hyvin (painonappi = tuntoelin jne.)...

                                      Comment


                                        #20
                                        Joo kikkakakkosia vaatii eka kerralla. Kuten mainittua siihen liittyy tuo nappulan pohjassapito ensin ja sitten vasta ruvetaan säätämään. Lue englanninkielistä ohjetta tältä osin koska suomenkielisessä oli joku bugi tuossa kohtaa.

                                        Comment


                                          #21
                                          No nyt toimii... Siellähän se luki englannin kielisessä ohjeessa mitä pitää tehdä ensimmäisellä kerralla. Eli painaa sitä tuntoelimen nappi 3-5 sekuntia jonka jälkeen valo alkaa vilkkumaan siinä tuntoelimessä -> laitetaan virta päälle kakeen ja avot.... yhteys löytyy.
                                          Tosin itsellä oli vielä pientä hienosäätöä antennin kaapelin kanssa. Oli hieman liian pienellä kiepillä johto joka jäi kojelaudan alle piiloon niin eihän se toiminut, mutta kun sen avasi niin heti rupes toimimaan....
                                          Eli kyllä sen eberin S4:seenkin saa laitettua, mutta akun siirron se vaati. :-| Ja nyt kyllä lämpiää moottori.... ;-)

                                          Comment


                                            #22
                                            Kannattaa vetää se johto a-pilaria pitkin tiivisteen alle tms niin saat edes vähän kantamaa. Paremman sitten gsm-antennilla, johon adapterin numero löytyy tp5 manuaalista.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Noniin. Sain tuon härvelin asennettua eilen, oli todella simppeli homma. Vielä pitää tuo systeemi ottaa auki, kunhan jaksaa koska diagnoosijohdosta ei saa tietoa, pitää tarkastaa liitokset. Antenni on a-pilarin listan alla sivulasin puoliväliin asti ja tuli eilen kokeiltua kantamaa ja poispäin liikkuvasta autosta oli kantama n. 500-600m. Väliin mahtuu pari-kolme taloa ja kuusiaitaa ja ylämäki :) Joskus tuo aparaatti ei vaan saa yhteyttä, mutta heti perään saa sitte saa, kun koittaa uudestaan. Tuli myös kokeiltua oman talon kellarin pannuhuoneestakin ja signaali meni hyvin perille vaikka on betonia ympärillä, välimatka ei tosin ole kovin pitkä. Ensi viikolla pääsee koittaan, miten se koulussa toimii. Tähän mennessä ainakin olen ihan tyytyväinen hankintaan.
                                              Kokeilin muuten tuota ajastustakin ja lämmitin löi päälle 5min ennen lähtöaikaa ja auton sisälämpötila oli 10C ennen lämmitystä, eli on siinä jotain logiikkaakin. Saa sit nähdä kauanko se tohottaa pakkasilla. Yksi mikä tuossa on ikävää on se, että ajastimella ei saa itse valita lämmitysaikaa, vaan siihen ohjelmoidaan lähtöaika ja laite sitten itse arpoo sopivan lämmitysajan. Mutta jos logiikka pelaa hyvin, niin sitten ei ole ongelmaa. Muuten joutuu laittamaan kellon takaisin siihen rinnalle.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kai siihen saa määritellä kuitenkin maksimin lämmitysajalle ettei se -30:ssä huudata akkua tyhjäksi?

                                                Samaa tekee muuten tp5 myös että satunnaisesti ei saa kontaktia vaikka auton vieressä seisoisi.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Suora lainaus ohjekirjasta:
                                                  Lähettimellä voidaan ohjelmoida 3 esivalinta-aikaa.
                                                  3 esivalinta-aikaa voidaan jakaa joko yhdelle viikonpäivälle tai eri viikonpäiville.
                                                  Yhteensä enempää kuin 3 esivalinta-aikaa ei voi antaa. Nämä esivalinta-ajat ovat lähtöaikoja.
                                                  Vedenlämmityslaitteissa, joissa on lämpötila-anturi, lämmityksen alku lasketaan automaattisesti. Tämä voi riippua mitatusta sisäilman lämpötilasta ja ennen ohjelmoitua lähtöaikaa tapahtuneesta oletusarvon 5-60 minuutin välisestä esivalinnasta.
                                                  Lämmityskäyttö päättyy aina 5 minuutin kuluttua ohjelmoidusta lähtöajasta. Tällöin on voimassa esiasetetusta lämpötilan asetusarvosta riippuen 10 minuutin minimilämmitysaika ja 65 minuutin maksimilämmitysaika.
                                                  Eli ei kai se kauempaa sitte tohota, mitä on se oletuslämmitysaika annettu, mutta lyhyemmän ajan sit voi.

                                                  E: Asetuksista saa tuon kyllä näköjään pois päältäkin ja asetettua sinne se maksimi lämmitysaika. Normaali oletuslämmitysaika ei päde tässä tapauksessa, vaan se pätee vain normaalitilanteissa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Parani kantama tuossa vehkeessä ku vaihdoin sen uuteen.

                                                    Juttua

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      300e makso mulla uutena ja ihan asentajalta ostin. On aika helmi vehje mutta tostahan on vissiin tullu joku uudempi mallikin. No mulla on nyt 2v toiminu ihan moitteitta, mitä nyt pattereita on tullu vaihdettua.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tän talven on mulla pörränny. Kantama joitakin satoja metrejä. Parani huomattavasti kun asettelin sen antennipiuhan asennuksen jälkeen uudelleen, täsmälleen tuulilasin puolenvälin tasolle.

                                                        Kaukon patterit näyttää täyttä vieläkin. Nyt 4kk aktiivista käyttöä takana, 7-12 krt/vko

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X