Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukituksen kaukosäätö?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Keskuslukituksen kaukosäätö?

Morjeens!
    Elikkä tämmönen vika olisi kun, keskuslukituksen kaukosäätö ei ota. Kesällä vaihdoin avaimeen patterit ja sillä toimi n. 3 viikkoa ja silloinkin ei ottanut kuin ihan läheltä painelemalla. Että mikähän voisi olla vikana, voisiko olla avaimessa?

Voipi olla myös itte keskuslukituksen purkissakin vika. Vaikka vastaanottimen antenni etc.
    Keskulukituksen ohjainkorteissahan nyt on ollut melko järjestäen joskus vikaa. Kolvi auttaa yleensä...ei tarvitse koko komeutta vaihtaa.

Comment

Itsellä ainakin toisella avaimella ottaa kymmenien metrien päästä, kun toisella vasta aivan auton vierestä. Ainakaan patterin vaihdolla en saanut heikompaan avaimeen lisäkantamaa.

Comment

Kattokaa avaimen patterit. Siis että ei oo kontaktihäröjä yms.

Mulla kävi paskatissa hetki sitten niin, että kantama lyheni ja lopulta vain vilkut vilkkui mutta lukot ei toimineet. Kokeilin toista avainta ja hyvin pelas. Ajattelin vaihtaa patterit "vialliseen" avaimeen ja avasin patteriluukun: täynnä pölyä ynnä muuta skeidaa. Puhdistin avaimen sisukset & katsoin että patterit saa kunnon kontaktit ja sehän alkoi toimia toooosi pitkän matkan päästä. Edelleen mennään samoilla pattereilla ja lukot aukeaa jopa kymmenien metrien päästä :)

Comment

Ei muuten ihan mahdoton tuo ajatus auringonpilkuista ;-) Mutta hieman maanläheisemmin: mulla on yhden (kännykkä?)maston lähellä suuria vaikeuksia käyttää VDO Comfort Lockia. Pitää oikein hakemalla hakea kohtaa, missä saan ovet kiinni tai auki. Mutta tietysti jos samassa paikassa eri avaimet toimivat eri lailla, niin tuskin on ulkoisista tekijöistä kyse.

Comment

Jep jep... Mulla on kakkoskiesinä Rellu Laguna jossa infrapunalla toimiva ohjain. Ai että se toimii kotopihalla ja muutenkin hiljaisissa paikoissa hyvin (kun vaan osaa tähdätä sinne vastaanottimeen...) Mutta ans olla kun menet johonkin vilkkaampaan paikkaan niin pjaskat, johan alkoi vaikeudet. Ja vaimon aivainnipussa oleva kake toimii vielä huonommin.

Joten se on selviö, että häiriötekijät vaikuttaa noihin. Tosin vähemmän niitä olen huommanut RF-tekniikalla toimivien systeemien kanssa.

Kaveri myös sanoi, että niitähän on olemassa "häiritsijöitä" jotka sekoittavat noiden IR-kaukojen toimintaa. Minä siihen takaisin jotta Salon kokoisessa kaupungissa on varmaan joka parkkiksella sellainen auto jossa tämä laite on... ;)

Comment

.......
              mulla on yhden (kännykkä?)maston lähellä suuria vaikeuksia käyttää VDO Comfort Lockia
              ..... sama täällä, myös ostareiden pihat kokeilee välillä hermoja, mut yleensä toimii hyvin, +10m ja silleen......

Comment

Se on tämä ystävämme EMC (mut ei Eistein:in energialaskusta tuttu).
                Aina voi kokeilla laittaa ferriittiä vastaanottajan piuhan ympärille->poistaa "pörinöitä.
                Paikallisessa elektroniikkakomponentteja myyvässä liikkeessä auttavat varmasti mielellään.
                Kandee kirjoittaa IR-taajuusalue norttiaskin kanteen ennen kauppaan marssimista.
                Minulta saattaa saada alkuosviittaa priva-meilinä (laita kysymystä), vaikka en ole 100% pro EMC pörinöitten poiston suunnittelussa. Alkeet kuitenkin näpissä....kai.

Comment

Tämä on essonpaarijuttuja, mutta työkaverin mukaan muuan parkkiksella Itäkeskuksen(?) kupeella on keskellä jokin muuntajakoppi, jonka läheltä pitää silloin tällöin hinailla autoja pois, kun ajonesto (tai lukitus?) ottaa häikkää magneettikentästä (siis EMC tässäkin tapauksessa).

Comment

Noiden radiokaukosäätimien toiminnan blokkaus on naurettavan helppoa, siihen tarkoitukseen sopivia laitteita löytyy parilla kympilllä melkein marketista kuin marketista. Muuntajien tms sähkölaitteiden aiheuttanista häiriöistä en ole kuullut mutta sopivalla taajuudella olevat radiolähettimet kyllä häiritsevät.

Comment

Working...
                    X