Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lohkolämmittimen, haaroituksen ja sisätilalämmittimen asennu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Lohkolämmittimen, haaroituksen ja sisätilalämmittimen asennu

    Onko isotöinen projekti? Entinen Defan lämmitin rikki, uusi tilalle, haaroitus ja sisätilanlämmitin paikalleen. Onko vinkkejä?

    #2
    Pitäisi olla suht. helppo homma. Autossasi pääsee lohkikseen suht. hyvin käsiksi. Eli irroitat vaan vanhan elementin ja vaihdat uuden tilalle. Vanhojen johtojen pitäisi sopia suoraan uuteen elementtiin, kunhan hankit samanmerkkisen tilalle.

    Comment


      #3
      Mitenkäs haaroitusjohto? Mitenkä kannattaa asentaa ja mistä vetää sisäpuolelle.

      Comment


      • #4
        Haaroitusosa mahdollisimman lähelle rintapeltiä. Tällöin jää enemmän varaa kikkailla ohjaamon puolella. Vedet joudut laskemaan pellolle, jos on perinteinen vastus lokissa.
        Katso ensin vanhat läpiviennit. Jos niistä ei mahdu meneen läpi ( vaatii minimissään 22mm reiän )
        on sinun porattava uusi, lähelle vanhoja läpivientejä.

        Haaroitusosan mukana tulee asennusohjeet:) samoin itse lämmityselementin mukana.
        Yleensä viedään läpi apparin puolelta. Mutta aina ei se onnistu. Joten kannattaa katsoa myös
        kuskin puoli, sillä siellä on usein läpivientejä enemmän.

        Comment


          #5
          Ai niin, se haaroitusjohto. Auton rintapellissä, apukuskin puolelta löytyy sellainen iso (50mm) kumitulppa, jonka alla reikä kabiiniin. Siitä sen sisäjohdon pystynee vetämään.

          Comment


          • #6
            Mistähän tuohon minun kulkimeen voisi muiluttaa haaroitusjohdon sisätiloihin?

            Comment


            • #7
              Calix:n sivuilla oli ainaskin V8:n hyvät ohjeet asennusta varten. Vinkkinä vaan!

              Comment


                #8
                Herätelläänpä ikivanhaa topiccia...

                Kun on tuo B5 suht tuore tuttavuus, eikä huvittaisi puolta autoa purkaa, niin vastaan otetaan hyviä vinkkejä sisätilan lämmittimen haaroitukselle (lokilämppäri tuossa jo on).

                Tai linkkejä, jos netissä on jotain ohjeistusta. Kiitokset etukäteen! :)

                Comment


                • #9
                  Ilmastoinnin putkien läpiviennistä laitettiin mulla. Ahdasta kyllä oli.

                  Comment


                    #10
                    Ilmastoinnin putkien läpiviennistä laitettiin mulla. Ahdasta kyllä oli.
                    Aika ahtaalle näytti minustakin, kun kävin kurkkaamassa, mutta jos siitä on sielläkin mahtunut... Kiitti vinkistä. Arvatenkin hanskaluukun irrottaminen tarpeen.

                    Comment


                      #11
                      Defan ohjeissa tais kanssa olla mainittu tuo ilmastoinnin putkien läpivienti. Itsekin pitäny asiaan perehtyä kun pitäis koko lämmitinsetti asennella tuohon aanelkkuun (B5).

                      Onkos kellään antaa jotain vinkkejä tuon itse lohkolämmittimen asennukseen? En oo vielä hyvin tarkkaan konehuonetta tiiraillu, mutta vastus ilmeisesti tulee kuskinpuolelle koneen kylkeen (2.8 V6 12v)? Onnistuuko asennus pienellä purkutyöllä yläkautta vai pääseekö alakautta helpommin?

                      Comment


                      • #12
                        Arvatenkin hanskaluukun irrottaminen tarpeen.
                        Nyt en kyllä muista pitikö se irrottaa, vai irroitettiinko vain hanskalokeron alta se muovi.
                        Toki se varmasti helpompaa on nykiä kaapelia, jos tekee tilaa enemmän.

                        Comment


                          #13
                          Itse toin kyseisen kaapelin sähkö/sulake boxin kautta. sopivasti tilaa, sai tiiviiksi kuskin jalkatilan kautta vaihteisto tunnelin yli apparin puolelle. Hommaan meni 20 min.

                          ko. boxi siis sijaitsee tuulilasin ja rintapellin välissä kuskinpuolella.

                          Comment


                            #14
                            Kun en saanut tolkkua miten se alapuolinen muovi irrotetaan (ehjänä), niin arvelin nykäistä luukun veks. Tulee tosiaan sitä tilaa. Luukun sisäpuolella on muuten se avainpesä pelkääjän bägin poiskytkentään, tokko tarvii noteerata muuten kuin johtoliittimien irroituksella.

                            Btw, tämä taitaa olla hiukan väärässä osiossa; muut sisälämppärikeskustelut on "sisusta ja sähköt"-otsikon alla.

                            edit: Kiitokset, Mikko! Silläpä puolella tuossa taitaa olla lohkolämmitinkin -> helpottaa haaroitusta.

                            Comment


                            • #15
                              Tais muuten olla niin, että se muovi ei lähdekään kuin hanskalokeron kera pois ;)

                              Olikohan se okkim kun suositteli kanssa tuota ECU-kotelon kautta vientiä.

                              Comment


                              • #16
                                btw. vähän offtopicia, mutta silti tähän liittyvää, eli kannattaako ns letkulämmitintä asentaa edes itse? tavallisen lohkon asennus kyllä onnistuisi, mutta tähän 1.8Turbo koneeseen pitää muka asentaa letkulämmitin liikkeen mukaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Letkulämmitin on vain putkessa oleva välikappale jossa on vastus.
                                  Putkileikkurilla (saa siistimmän leikkauksen) letku poikki, lämppäri väliin ja johdot kiinni ja se on siinä.. niin.. siis jos ei nesteiden läträämistä laske tähän prosessiin ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    En keksinyt parempaakaan paikkaa tälle (herätellään samalla ketjua):

                                    Osaatteko sanoa mitä eroa noilla on? (motonet)
                                    Edit: taitaa olla AEH,APF/AVU moottorin tyyppejä.....


                                    Tuote 45-9865, Nimike DEFA vaihtovastus VAG-1,6, Hinta 119.00 €

                                    A3 1,6-AEH=74kW ja AKL=74kW Defa-elementti uusi suositus
                                    A3 1,6-APF/AVU 01-> Defa-elementti (vaihtoehto AEH/AKL:lle)


                                    Lisää tyhmiä kysymyksiä: Tarvitseeko ostaa muuta kun johtosarja+haaroitussarja ja tuo vaihtovastus jos asentaa moottorinlämmittimen ja vetää piuhat auton sisälle sisätilan lämppärille?

                                    Defa-johtosarja mini 915+920
                                    Defa-haaroitussrj 1.0+1.0m

                                    Tekeekö tuollaisella mitään? EHS M16 lämmityksen ohjausyksikkö
                                    Viimeksi muokannut atror; 4.8.2011, 16:13.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X