Onko isotöinen projekti? Entinen Defan lämmitin rikki, uusi tilalle, haaroitus ja sisätilanlämmitin paikalleen. Onko vinkkejä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Lohkolämmittimen, haaroituksen ja sisätilalämmittimen asennu
Collapse
X
-
lambermiAvainsanat: Ei mitään
-
lambermi
-
Haaroitusosa mahdollisimman lähelle rintapeltiä. Tällöin jää enemmän varaa kikkailla ohjaamon puolella. Vedet joudut laskemaan pellolle, jos on perinteinen vastus lokissa.
Katso ensin vanhat läpiviennit. Jos niistä ei mahdu meneen läpi ( vaatii minimissään 22mm reiän )
on sinun porattava uusi, lähelle vanhoja läpivientejä.
Haaroitusosan mukana tulee asennusohjeet:) samoin itse lämmityselementin mukana.
Yleensä viedään läpi apparin puolelta. Mutta aina ei se onnistu. Joten kannattaa katsoa myös
kuskin puoli, sillä siellä on usein läpivientejä enemmän.
Comment
-
Herätelläänpä ikivanhaa topiccia...
Kun on tuo B5 suht tuore tuttavuus, eikä huvittaisi puolta autoa purkaa, niin vastaan otetaan hyviä vinkkejä sisätilan lämmittimen haaroitukselle (lokilämppäri tuossa jo on).
Tai linkkejä, jos netissä on jotain ohjeistusta. Kiitokset etukäteen! :)
Comment
-
Defan ohjeissa tais kanssa olla mainittu tuo ilmastoinnin putkien läpivienti. Itsekin pitäny asiaan perehtyä kun pitäis koko lämmitinsetti asennella tuohon aanelkkuun (B5).
Onkos kellään antaa jotain vinkkejä tuon itse lohkolämmittimen asennukseen? En oo vielä hyvin tarkkaan konehuonetta tiiraillu, mutta vastus ilmeisesti tulee kuskinpuolelle koneen kylkeen (2.8 V6 12v)? Onnistuuko asennus pienellä purkutyöllä yläkautta vai pääseekö alakautta helpommin?
Comment
-
Itse toin kyseisen kaapelin sähkö/sulake boxin kautta. sopivasti tilaa, sai tiiviiksi kuskin jalkatilan kautta vaihteisto tunnelin yli apparin puolelle. Hommaan meni 20 min.
ko. boxi siis sijaitsee tuulilasin ja rintapellin välissä kuskinpuolella.
Comment
-
Kun en saanut tolkkua miten se alapuolinen muovi irrotetaan (ehjänä), niin arvelin nykäistä luukun veks. Tulee tosiaan sitä tilaa. Luukun sisäpuolella on muuten se avainpesä pelkääjän bägin poiskytkentään, tokko tarvii noteerata muuten kuin johtoliittimien irroituksella.
Btw, tämä taitaa olla hiukan väärässä osiossa; muut sisälämppärikeskustelut on "sisusta ja sähköt"-otsikon alla.
edit: Kiitokset, Mikko! Silläpä puolella tuossa taitaa olla lohkolämmitinkin -> helpottaa haaroitusta.
Comment
-
En keksinyt parempaakaan paikkaa tälle (herätellään samalla ketjua):
Osaatteko sanoa mitä eroa noilla on? (motonet)
Edit: taitaa olla AEH,APF/AVU moottorin tyyppejä.....
Tuote 45-9865, Nimike DEFA vaihtovastus VAG-1,6, Hinta 119.00 €
A3 1,6-AEH=74kW ja AKL=74kW Defa-elementti uusi suositus
A3 1,6-APF/AVU 01-> Defa-elementti (vaihtoehto AEH/AKL:lle)
Lisää tyhmiä kysymyksiä: Tarvitseeko ostaa muuta kun johtosarja+haaroitussarja ja tuo vaihtovastus jos asentaa moottorinlämmittimen ja vetää piuhat auton sisälle sisätilan lämppärille?
Defa-johtosarja mini 915+920
Defa-haaroitussrj 1.0+1.0m
Tekeekö tuollaisella mitään? EHS M16 lämmityksen ohjausyksikköViimeksi muokannut atror; 4.8.2011, 16:13.
Comment
Comment