Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D2 rattien vaihtokelposuudet?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D2 rattien vaihtokelposuudet?

    Osaakos joku foorumilaisista sanoa minkä mallien ratit sattuisivat tohon omaan pappamallin tilalle? tarkoitan lähinnä "lähes" bolt on asennuksella tai suoraan?

  • #2
    Vanhemman mallin 3-puolainen sporttiratti vain käy suoraan.

    Comment


    • #3
      minkäslainen projekti olis tiedossa jos laittaa uudemman mallinsen 3 puolasen ?

      Comment


      • #4
        Soviteholkin akselille tarvitset(uudemmissa paksumpi akseli),"kellojousen" ja rattiakselin muovit ainakin.

        Comment


        • #5
          asia selvä! eli tarkalleenottaen missä audin malleissa on tuo vanhempi ruori ? käykö esim a6 c5 autosta? saattais olla sellanen tiedossa.

          Comment


          • #6
            C5:ssa taitaa olla vaan uudempaa mallia.
            Tällaisen siis tarvitset:
            http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A8-A4...-/170865967637

            Comment


            • #7
              juu. tuo ratti joka on ehkä tiedossa on ainakin samannäköinen kuin tuossa linkin kuvassa mutta ainoana lisänä napit. lieköhän se sitten samanlainen myös sisältä?

              Comment


              • #8
                Tälläinen?
                http://www.ebay.co.uk/itm/Audi-A8-D2...-/180549667273

                Comment


                • #9
                  Kysytääns täällä samalla, mitenkä helposti menee tippi ratti normaalin tilalle? löytyykö ratin takaa piuhat että saa napit toimimaan? Ajatuksena ollu tilata ratti vaihdevalitsimilla.
                  Onko kaikissa D2 sama akseli? facelift jne.
                  Autona siis -98 S8.
                  Viimeksi muokannut ziree; 28.2.2013, 18:43.

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja Hartsi Näytä viesti
                    Juuri tollanen oli tiedossa, mutta meni jo ja ajatuksena juuri että miten saisi nuo tipin napit pelaamaan. Ziree kerro miten sun projekti etenee jos jaksat. Oiskohan s8 ja a8 ratin kiinnitys sama jos löytyis vaikka 2 rattia jostain halvalla?

                    Comment


                    • #11
                      Tämä jälkimmäinen on uudempi malli joka ei käy 95 malliseen suoraan.
                      Miika:Ratti käy mutta joudut vaihtaa kellojousen ja vetämään johdot kepiltä.
                      Akseli ei ole sama mutta 98:ssa on uudempi eli paksumpi.

                      Comment


                      • #12
                        Kiitos tiedosta. Osaa varautua kun joskus rattia rupee tilailemaan. Oletettavasti toi kellojousi maksaa audilla sen 200€ ja kaapelisarja +50€

                        Comment


                        • #13
                          Täällä hyvää ohjeistusta:
                          http://www.audipages.com/upgrades/tiptronicwheel.html

                          Comment


                          • #14
                            Moi. Tuli hankittua tuossa keväällä harrastelu/käyttökulkuneuvo A8 1997 4.2. Auto on palvellut mukavasti ja muutamia fiksailuja ja pikkukorjailua tullut nyt matkan varrella tehtyä.

                            Nyt tekisi mieli päivittää alkuperäinen 4-puolainen ratti 3-puolaiseen ja ratin ja tarvikkeet jo hommasinkin. Tai tarvikkeet siis kuvittelin hankkineeni. Viime viikonloppuna yritin rattia vaihtaa ja eihän tuo uusi ratti sovi
                            paikoilleen kirveelläkään :(. Tai no ratti sopii, mutta johdotus ja tuo wheel clock spring ei käy millään.

                            Onko joku klubilainen toteuttanut vastaavaa projektia ja osaisi neuvoa mitä tarvikkeita pitäisi hankkia vielä, että tuon saa onnistumaan itsellä meni nyt sormi suuhun. Tarvitseeko vielä erilaisen clock springin, johtoja ja ehkä myös ohjauspylvään trimmit nekin lienee erilaiset? Alkuperäisen ratin radiopainikkeita ei uudessa ole, mutta niille ei ole tarvetta. Pääasia että ratin saisi paikoilleen ja äänimerkki, sekä airbag toimisivat.

                            Tutkin ulkomaan foorumeitakin ja joitakin apuja sieltä löytyi mutta ei nyt ihan täydellistä vastausta. mm. http://www.audipages.com/Tech_Articl...ake_steer.html

                            Kuvat liitteenä nykyisestä 4-puolaisesta ratista ja 3-puolaisesta S8 D2- ratista joka olisi haaveissa saada paikoilleen.

                            Vanhan paikoillaan olevan ratin clock spring on 4D0951543C ja tuo toinen joka kyllä käy S8 ratin päähän mutta ei ohjauspylvääseen ja johdotuksiin 1J0959654M.


                            Comment


                            • hopsis
                              hopsis commented
                              Editing a comment
                              Mahtaa olla faceliftin ratti toi S8 ratti. D2:ssa vaihtuu just tossa about 98 vuoden kohdalla rakenne. Uusi ja vanha ei ole oikein mitenkään keskenään vaihtokelpoisia.

                          • #15
                            No voi hitto. Kiitoksia vastauksesta kuitenkin. Täytynee tyytyä ajelemaan tuolla original- ratilla.

                            Comment


                              #16
                              Myy nuo pois ja osta sopiva, eli vanhan mallinen. Se on sitten ota vanha pois ja laita uusi tilalle..

                              Comment


                              • #17
                                Ok. Tuo voi olla fiksuin ratkaisu eli täytynee laittaa nuo myyntiin ja rueta metsästää jostain sopivaa vanhemman mallin rattia ja ilmeisesti se siis tarvitsee erilaisen clock springinkin?

                                Comment


                                  #18
                                  Et tarvitse, se on sama. Löytyy 80/100/A6C4/A4pre-fl.ja tietysti D2:sta.

                                  Comment


                                  • #19
                                    FL D2 vaati ainakin eri kellojousen 4puola mukavuus -> 3puola sport. Lisäksi tippinapit vaati uuden johdotuksen vetämisen vaihdevivun johtosarjalta ratille.

                                    Lisäksi mukavuusratti special on se, että vaihde vaihtuu suoraan ratin napista ilman että vaihdevipu on tippimoodissa. Tämä ei toimi sport ratin kanssa, sen kanssa pitää ensin laittaa vaihdevipu tippimoodiin.

                                    Comment


                                    • #20
                                      Lisäksi mukavuusratti special on se, että vaihde vaihtuu suoraan ratin napista ilman että vaihdevipu on tippimoodissa.
                                      Toimii kyllä muissakin, vaatinee vaan tipin ecun ohjelmoinnin toimiakseen.

                                      Comment

                                      Working...
                                      X