Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ-44:n raitisilmansuodattimesta

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Typ-44:n raitisilmansuodattimesta

Saako tätä mistään muualta kuin VW-Autolta tms kalliista paikasta.
    Maahantuojan hinta 42 ?. Ei ole Motonet, Merteil tai Bilteman valikoimissa.
    Muita paikkoja ?

No mun loppuvuoden -89 malliin ainakin sopii Motonetin
    100 91--94 Raitisilma (pyöreä). . . . . . . . . . . . . . . 19-2003 29.90
    eli se on siihen akun paikalle laitettu noin puolimetrinen tötterömalli.

Comment

Mullakin on siis faclift malli joten luulisi tuon sopivan. Isohan se on ,-))

Comment

Jees, musta tuntuu että nää on jotain (maahantuojan?) jälkiasennusjuttuja ja siksi ei ole katalogeissa vanhempia vuosimalleja mainittu.
        Tästä muuten tuli mieleen vinkki, että (kuten täällä on muuallakin mainittu) mm. öljynsuodatin kannattaa kyllä ostaa VAG-kaupasta; alkuperäinen on siellä 5,40 e kun esim. Motonetissa saksalaisvalmisteena se on 5,72 ja halpahallissa Teho-suodatin 5,10 e.

Comment

Hmm onko sen suodattimen kotelo minkäkainen rakennelma ? ärsyttää kun kajuuttaa aina varsinkin kesäsin ihan pölyssä kun ei ole mitään suodatinta tossa omassa.

Comment

qbo: onko sulla akku takapenkin alla? Joissain malleissahan se on siinä missä toi suodatin muuten on tuulilasin edessä suojamuovin alla. Siinä tapauksessa sulla varmaan sellanen metallinen ritilä suodattamassa ne isommat lehdet ja roskat pois.
            Tuli vaan mieleen että siihenkin voi varmaan itse rakentaa allergia (tai siis siitepöly-) suodatinmateriaalista jonkunsorttinen raitisilmasuodatin.
            Itse tein niin että vedin siitä isosta pyöreästä suodattimesta paperit irti (aivan tukossa), sen runkohan on reikämetallilevystä väännetty. Ostin metritavarana allergiasuodatinta ja laitoin pari kierrosta sen 'putken' ympäri. Teipillä päät kiinni ja joko nippusiteillä tai rautalangalla pari kierrosta keskeltä eikä maksanut kuin vähän reilut kymmenen euroa Rautiasta (muistaakseni). Saa myös paksumpaa tavaraa esim. Etolasta. Toi runkohan on miltei ikuinen että kerran vuodessa kun laittaa uutta suodatinmatskua niin ei tule kalliiksi! Ja toimii.

Comment

Niin, siinä suodattimessa ei ole mitään koteloa, vaan se kiinnittyy suoraan puhaltimelle menevään tötsään johon se kiristetään pitkällä läpimenevällä siipikantaisella ruuvilla. Toisessa päässä on lokasuojapeltiin ruuvattu kannatinrauta, joka ainakin mulla paljastaa asennuksen hieman ei-tehdastekoiseksi.
              Tuota "omatekoista" suodatinta olen myös miettinyt ja pitääkin seuraavaksi kokeilla konstia.

Comment

Timo, samanlainen viritys oli entisessä lätkössäni, mutta ilman kannatinrautaa. Minulla taisi olla vielä huonompi jälkiasennus. Muistaakseni sain suodattimen vain merkkiliikkeestä.

Comment

juu akku on penkin alla. Pitää koittaa jotain tommosta askerrella nii ei tarvii vähänväliä olla pölyjä pyyhkimässä :)

Comment

Otan taas kantaa tähän akkuasiaan, iskällä oli vm -89 Audi 100turboD:ssä akku ilmanputsarin alla keulassa, muistelen et autos olis ollu myös toi raitisilmasuodatin.

Comment

Kyseinen lötkön raitistussuodatin on suomalainen virittely. Ei löydy perhealbumista tietoa. Suodatin on muistaakseni jonkun pikkukuormurin ilmansuodin.

Comment

No mun loppuvuoden -89 malliin ainakin sopii Motonetin
                        100 91--94 Raitisilma (pyöreä). . . . . . . . . . . . . . . 19-2003 29.90
                        eli se on siihen akun paikalle laitettu noin puolimetrinen tötterömalli.
                        Kyllä se näin on että tuo yllä mainittu käy Typ-44:een. Itselläni oli kannatinrauta "viritelmä" valmiina. 29,90 siis motonetissä ja VW:llä 42,40?. On siinä vähän eroa.

Comment

Kyseinen lötkön raitistussuodatin on suomalainen virittely. Ei löydy perhealbumista tietoa. Suodatin on muistaakseni jonkun pikkukuormurin ilmansuodin.
                          Täytyy kysä iskältä. Oliko suodatinta vaiko ei, auto kuitenkin haettiin Saksasta uutena.

Comment

Hainpa tuossa Motonetista tämän suodattimen (19-2003). Jumalattoman kokoinen ämpäri, mutta kyllä se -90 lötköön kävi.
                            Teho Filter on valmistajana tässä yksilössä ja tuotenumero on 29028.
                            Tällä numerolla saattaisi löytää jopa paikallisesta varaosaputkastakin jos ei Motonettia ole lähettyvillä.

Comment

Motonet on tehnyt virheen suodattimen vuosimallisopivuudessa = 91-94. Ei käy niihin. Kokemusta on.

Comment

Working...
                              X