Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi akku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Olinpa iloisesti yllättynyt, kun kävin vaihdattamassa öljyt yhessä nyrkkipajassa...huoltomies oli tarkistanu/mittaillu kaikki nesteet ja akunkin, joka kuulemma alkaa tulla vaihtoikään. No, ei ollu sillon aikaa jäädä odottelemaan ja päättelin ettei ole liian vaikea itsekään tehdä. Eli jos ymmärdin oikein tämän ketjun juttuja, niin -07 B7 A4 ei tarvi mitään koodeja/apuvirtaa ja vanha pois, uus tilalle on validi ohje?

    Comment


    • Ainakin omaan B7 -07 muinoin vaihdoin akun juurikin noin. Avaimet vaan tarvitsi koodata uudestaan, mutta sekin onnistui ihan kotikontein. Löytyi ohjekirjasta ohje tuohon. Ei mitään robleemaa esiintynyt.

      Comment


      • Kaikissa "moderneissa" autoissa akun irroittaminen nollaa jotain purkkeja.

        Tuon voi melko helposti kiertää esimerkiksi syöttämällä vaihdon aikan virtaa ulkopuolisella akulla. Eli jokin ulkopuolinen akku/laturi esim konehuoneen latausliittimiin tai tupakansytyttimeen vaihdon ajaksi, niin ollaan melko turvallisilla vesillä.

        Tosin ei siinä B7 pitäisi mitään kovin suurta päästä tapahtumaan. Juuri tuo kaukosäätimien opetus saattaa tulla eteen.

        Comment


          Ei sitä avainta tartte mitenkään koodailla. Käynnistaa auton ja sammuttaa ja jos ei mene ovet lukkoon niin käynnistää uudestaan ja sammuttaa niin pelaa. Vikamuistissa näkyy että on virrat katkennu mutta se nyt ei vaikuta mihinkään ja saahan ne nollattua jos on vempeleet sitä varten.

          Comment


          • Noniin, sinulla olikin hyviä vinkkejä. Pari kysymystä: missä on konehuoneen latausliittimet, vai tarkoitatko niitä akkuun tulevia piuhoja? Entä millaisen laturin tai miten voi liittää joint...tupakansytyttimeen?

            Comment


            • Ei niitä latausliittimiä taida tuossa olla,kun akku sijaitsee pellin alla. Tiedä sitten tarkoitetaanko, että suoraan liittimiin, mutta vähän kuulostaa säädöltä. En toki vastaankaa rupea väittämään, mutta kuten sanoin, itsellä eu ollut muuta kuin avaimien koodaus ja tällä tarkoitan sitä, että ovien aukaisu toimii kaukosäätimestä. Hyvä ja selkeät ohjeet edelleen manuaalissa. Itsellä oli tosin perus s-line karvalakki malli joten ei ollut mitään sen kummempia hienouksia mikä voisi kaiketi itseensä ottaa akun irrottamisella.
              Viimeksi muokannut Sammakko; 27.2.2015, 18:20.

              Comment


              • Akun osto

                Tervehdys minkälaista akkua suosittelisitte A8 4,2 quattro, ja A6 2,8 quattro. Molempiin pitäisi ostaa uudet.Kiitos.

                Comment


                • Bilteman AGM akku on toiminut ainakin vuoden ympäri hyvin A8 4.2:ssa. Talvella polttelen Eberiä 2 kertaa päivässä ja ei mitään hyytymisiä. Vuosi on tietysti lyhyt aika, mutta takuu oli muistaakseni 4 vuotta.

                  Motonetin Sznaijder merkkistä akkua en suosittele. Simahti samassa käytössä vuodessa, vaikka jossain vaiheessa aloin latailemaan laturilla öisin.

                  Comment


                    Jos kunnon akun haluaa niin Vartan Silver Dynamic.

                    Comment


                    • Eikös nuo Tranen akut oo jo hetken aikaa ollu parhaita. http://www.pjp-batteries.com/trane-a...si-trane-akku/

                      Comment


                        Alkaa olemaan akun vaihto ajankohtainen. Mitäs akkua suosittelette 2.0tdi vehkeeseen, jossa talvi aikaan webasto laulaa päivittäin vähintää kaks kertaa. Täl hetkellä kiinni on 7-vuotta vanha punakantinen optima.
                        Samanlainen tilalle vai mikä? Tuo optima taitaa parisataa kustantaa...

                        Comment


                        • Itellä OEM 72Ah AGM akku. Exide ja Varta tuntuu olevan suosiossa. AGM-tyyppinen kannattaa anycase hommata kun webastoa huudattaa.

                          Comment


                          • Meinasin just sanoa samaa. Kannattaa AGM hankkia varsinkin jos on tollasia lisävarusteita :)

                            Comment


                              Minkähintanen tuo OEM akku maksaa? Marmoriltako se pitää hakea? Pitänee vähä vertailla noita AGM akkuja..B-marketissa tais olla kans noita, mikä lie laatu ja kestävyys.

                              Comment


                              • En muista paljon orkkisakku oli.. Oliskohan päälle 200e.

                                Comment


                                  Oletteko ostaneet akkua Virosta www.ak.24.fi
                                  Hinnat huomattavasti halvemmat kuin Suomessa 25-30 euroa. Rahtia en tiedä, en mennyt niin pitkälle ostotapahtumassa.
                                  Yhtiöstä:
                                  Autokaubad24 OY on perustettu vuonna 2005a. Päätoimiala on auton lisävarusteiden, autokemikaalien, öljyn, liimojen, tiivistysaineiden, auton renkaiden, autojen varaosien tukku- ja vähittäismyynti. Vuonna 2009 avasimme e-kauppan Virossa. Meidan e-kaupassa on suurin valikoima auton tuotteita Virossa. Meidän asiakkaamme ovat myös tunnettut tavaratalot ja autokauppiaat ympäri Viroa ja Suomessa.

                                  Comment


                                    Autoviihteellä on myös suhteellisen edullisia Vartoja. Lähetyskulut huimat 6,90€. Edelliseen autoon tuli tuolta akku.

                                    Comment


                                      Kävin tänään Lahtelaisessa akkuliikkeessä, kyselemässä hintoja.
                                      Exide ja Varta akkuja myyjä ei suositellut, niissä on laatuvaihteluita, sievästi sanottuna.
                                      TRANE ja FAAM akkuja myyjä suositteli, niitä näytti olevankin myytävänä enimmäkseen.
                                      FAAM akulla hintaa 125 euroa, 275x175x175 mm.

                                      Comment


                                        No tottahan ne kehuu niitä mitä hyllystä löytyy.

                                        Comment


                                          Trane on pärjännyt hyvin testeissä. Myös hyvin palvelleet omassa käytössä.

                                          Comment


                                          • Kattelin tossa juuri hankkimani audin akkua. 110Ah Varta. Vuodelta 2008. Pelaahan tuo nyt, mut ei vielä pakkasta olekkaan. Taitaa olla edessä AGM hankinta. Ei tuolla uskalla korpikainuun talveen lähteä :)

                                            Exiden ostin bemariin ja 4 vuotta se siinä palveli hienosti. AGM akku sekin oli ja 3.0diesel moottori webastolla. Kesti hyvin 45min huudattaa pakkasessa webastoa kun testailin.

                                            Mitä lie sitten nämä "laatuvaihtelut"?
                                            Viimeksi muokannut tovayryn; 14.11.2015, 08:22.

                                            Comment


                                              Kävin juuri hakemassa Matkahuollosta Trane 57113SMF 12V 71Ah 275x175x175 mm.
                                              Tilasin sen Suomen Akut nettikaupasta 120 euroa, rahtia vain 4,90 euroa.
                                              Palataan asiaan 5-vuoden päästä :) .

                                              Comment


                                                Tuli tilattu punakantinen optima, sama mikä nyttekin on paikallaan. 50Ah, kylmäkäynnitys virtA vastaa 140Ah normaalia lyijyakkua. 200€ hintaa

                                                Comment


                                                • Cordoba 1.9tdi oli loistava yellow top optimalla, sitten sama akku profiili audiin ei hyvä, joku söi virtaa silloin en muista mikä.

                                                  Comment


                                                  • Miten muuten näissä 3.0TDI moottoreissa, onko sinne mahdollista laittaa defan johtosarjaan se ylläpitolaturi? Kunhan vaan kytkee sen konehuoneen liittimiin ja sitä kautta lataa, että se kiertää latauspiirin kautta.

                                                    Comment


                                                      ...

                                                      Itse pitelen C-Tecciä kiinni siinä aina tallissa ollessaan. Eihän siinä mitään eroa ole onko irrallinen laturi vai Defalainen.

                                                      Itse kävin hakemassa purkamolta pätkän defan johtoa, sisätilanlämppärin pistokkeen ja haaroituksen parilla kympillä ja meinasin laittaa ne sekä vanhan 3600 C-Tecini akkukaukaloon. Noin pääsee hieman edukkaammin kuin Defalla.

                                                      Comment


                                                      • Itsekkin aina ladannu ctekillä silloin tällöin tallissa yön yli ja samaa mietin, että eikös sen pitäs toimia. Huhua vaan kuulin, ettei olisi mahdollista ja aloinkin ihmetellä ja päätin viisaamilta kysyä :)

                                                        Comment


                                                          ...

                                                          avainsana on, että virta annetaan konehuoneeseen eikä suoraan akkuun.

                                                          Siellä akun yhteydessä on tuo Battery management(sekä joissain malleissa kolarissa virrat katkaisevat räjähdyspanokset), jotka sekoaa, jos virtaa tuikitaan sinne päähän.

                                                          Muuten ei ole mitään eroa C-Tekillä ja muilla latureilla.

                                                          Comment


                                                          • Nyt on defa kytketty kiinni konetilan lataus pisteisiin. Lähtihän tuo ainakin latamaan, kun tallissa kokeilin. :)

                                                            Comment


                                                              Kolme Stingerin akkua ollut jo vuodesta 2009 asti. Edelleen puhkuvat ihan hyvin.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X