Olinpa iloisesti yllättynyt, kun kävin vaihdattamassa öljyt yhessä nyrkkipajassa...huoltomies oli tarkistanu/mittaillu kaikki nesteet ja akunkin, joka kuulemma alkaa tulla vaihtoikään. No, ei ollu sillon aikaa jäädä odottelemaan ja päättelin ettei ole liian vaikea itsekään tehdä. Eli jos ymmärdin oikein tämän ketjun juttuja, niin -07 B7 A4 ei tarvi mitään koodeja/apuvirtaa ja vanha pois, uus tilalle on validi ohje?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Uusi akku
Collapse
X
-
Kaikissa "moderneissa" autoissa akun irroittaminen nollaa jotain purkkeja.
Tuon voi melko helposti kiertää esimerkiksi syöttämällä vaihdon aikan virtaa ulkopuolisella akulla. Eli jokin ulkopuolinen akku/laturi esim konehuoneen latausliittimiin tai tupakansytyttimeen vaihdon ajaksi, niin ollaan melko turvallisilla vesillä.
Tosin ei siinä B7 pitäisi mitään kovin suurta päästä tapahtumaan. Juuri tuo kaukosäätimien opetus saattaa tulla eteen.
Comment
-
Ei sitä avainta tartte mitenkään koodailla. Käynnistaa auton ja sammuttaa ja jos ei mene ovet lukkoon niin käynnistää uudestaan ja sammuttaa niin pelaa. Vikamuistissa näkyy että on virrat katkennu mutta se nyt ei vaikuta mihinkään ja saahan ne nollattua jos on vempeleet sitä varten.
Comment
-
Ei niitä latausliittimiä taida tuossa olla,kun akku sijaitsee pellin alla. Tiedä sitten tarkoitetaanko, että suoraan liittimiin, mutta vähän kuulostaa säädöltä. En toki vastaankaa rupea väittämään, mutta kuten sanoin, itsellä eu ollut muuta kuin avaimien koodaus ja tällä tarkoitan sitä, että ovien aukaisu toimii kaukosäätimestä. Hyvä ja selkeät ohjeet edelleen manuaalissa. Itsellä oli tosin perus s-line karvalakki malli joten ei ollut mitään sen kummempia hienouksia mikä voisi kaiketi itseensä ottaa akun irrottamisella.Viimeksi muokannut Sammakko; 27.2.2015, 18:20.
Comment
-
Bilteman AGM akku on toiminut ainakin vuoden ympäri hyvin A8 4.2:ssa. Talvella polttelen Eberiä 2 kertaa päivässä ja ei mitään hyytymisiä. Vuosi on tietysti lyhyt aika, mutta takuu oli muistaakseni 4 vuotta.
Motonetin Sznaijder merkkistä akkua en suosittele. Simahti samassa käytössä vuodessa, vaikka jossain vaiheessa aloin latailemaan laturilla öisin.
Comment
-
Eikös nuo Tranen akut oo jo hetken aikaa ollu parhaita. http://www.pjp-batteries.com/trane-a...si-trane-akku/
Comment
-
Alkaa olemaan akun vaihto ajankohtainen. Mitäs akkua suosittelette 2.0tdi vehkeeseen, jossa talvi aikaan webasto laulaa päivittäin vähintää kaks kertaa. Täl hetkellä kiinni on 7-vuotta vanha punakantinen optima.
Samanlainen tilalle vai mikä? Tuo optima taitaa parisataa kustantaa...
Comment
-
Comment
-
Oletteko ostaneet akkua Virosta www.ak.24.fi
Hinnat huomattavasti halvemmat kuin Suomessa 25-30 euroa. Rahtia en tiedä, en mennyt niin pitkälle ostotapahtumassa.
Yhtiöstä:
Autokaubad24 OY on perustettu vuonna 2005a. Päätoimiala on auton lisävarusteiden, autokemikaalien, öljyn, liimojen, tiivistysaineiden, auton renkaiden, autojen varaosien tukku- ja vähittäismyynti. Vuonna 2009 avasimme e-kauppan Virossa. Meidan e-kaupassa on suurin valikoima auton tuotteita Virossa. Meidän asiakkaamme ovat myös tunnettut tavaratalot ja autokauppiaat ympäri Viroa ja Suomessa.
Comment
-
Autoviihteellä on myös suhteellisen edullisia Vartoja. Lähetyskulut huimat 6,90€. Edelliseen autoon tuli tuolta akku.
Comment
-
Kävin tänään Lahtelaisessa akkuliikkeessä, kyselemässä hintoja.
Exide ja Varta akkuja myyjä ei suositellut, niissä on laatuvaihteluita, sievästi sanottuna.
TRANE ja FAAM akkuja myyjä suositteli, niitä näytti olevankin myytävänä enimmäkseen.
FAAM akulla hintaa 125 euroa, 275x175x175 mm.
Comment
-
Kattelin tossa juuri hankkimani audin akkua. 110Ah Varta. Vuodelta 2008. Pelaahan tuo nyt, mut ei vielä pakkasta olekkaan. Taitaa olla edessä AGM hankinta. Ei tuolla uskalla korpikainuun talveen lähteä :)
Exiden ostin bemariin ja 4 vuotta se siinä palveli hienosti. AGM akku sekin oli ja 3.0diesel moottori webastolla. Kesti hyvin 45min huudattaa pakkasessa webastoa kun testailin.
Mitä lie sitten nämä "laatuvaihtelut"?Viimeksi muokannut tovayryn; 14.11.2015, 08:22.
Comment
-
...
Itse pitelen C-Tecciä kiinni siinä aina tallissa ollessaan. Eihän siinä mitään eroa ole onko irrallinen laturi vai Defalainen.
Itse kävin hakemassa purkamolta pätkän defan johtoa, sisätilanlämppärin pistokkeen ja haaroituksen parilla kympillä ja meinasin laittaa ne sekä vanhan 3600 C-Tecini akkukaukaloon. Noin pääsee hieman edukkaammin kuin Defalla.
Comment
-
...
avainsana on, että virta annetaan konehuoneeseen eikä suoraan akkuun.
Siellä akun yhteydessä on tuo Battery management(sekä joissain malleissa kolarissa virrat katkaisevat räjähdyspanokset), jotka sekoaa, jos virtaa tuikitaan sinne päähän.
Muuten ei ole mitään eroa C-Tekillä ja muilla latureilla.
Comment
Comment