Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusi akku

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Alkuperäinen kirjoittaja Tony.N Näytä viesti
    --muutakun että se pahimmassa tapauksessa maksaa kaksinkertaisen hinnan, puolet lyhyemmällä takuuajalla? Exide vs. biltema?
    Kesto tuntuu olevan myös puolet lyhyempi merkkiakuissa. Lisäksi lataustarve talviaikoina. Ei tule enää merkkiakkuja minun laitteisiin. Boschin Silvereitäkin piti kokeilla lähemmäs kymmenen ennen kuin uskoin. Exidessä oli sentään virtaa tarjolla uutena, mutta lyhytikäiseksi sekin jäi.

    Comment


    • Keskusteluista huolimatta tänään autoon tuli Varta Silver Dynamic akku (100Ah, 830 EN A). Aikaisemmin oli 5v vanha Zap-merkkinen akku. Testasivat vanhan akun ja se oli toiminnan rajoilla enää. Oireena oli pakkasessa käynnistettäessä Airbagin muistin korruptoituminen jännitteen notkahduksen seurauksena.

      Comment


        No arvasin sitten suht kohilleen, jos akku oli mittauksessakin huonona.

        Comment


        • Jep, pisteet sulle jälleen. Kiitos.

          Comment


            Tänään pitäis käydä hakemassa profiilin kulkineeseen uus akku kun ei meinannu tänään edes lähteä pirssi käyntiin -3.0 pakkasessa, joten ei muuta kuin suosituksia kehiin :) Audissa ei webastoa eikä lohkolämppäriä, joten hyvä pakkaskäynnistymiskyky on ihan ehdoton.

            Comment


            • No tuossa Varta Silver Dynamic mallissa on potkua käynnistykseen. Halpa se ei kyllä ole.

              Comment


              • Kävin tuossa vara-osa liikkeessä vähä kyselemässä defan ylläpitolaturista ku herjaili jo tänään auto eberin käytön jälkeen akkua. Hintaa ois asennettuna n. 250 euroa ja vihjaili kuitenki samalla, että ois ehkä vaan viisaampaa vaan laittaa uus kunnon akku. Kestääkö nuo kunnon akut tänä päivänä paremmin eberiä ettei tarttis vielä ruveta maksaa tuplasti ja laittaa ylläpitolaturia? On tuo ylläpitolaturin hinta vaan kova.

                Comment


                  Kiitos vinkistä, vähän aikaa kun googlettelin, niin päädyin sitten Tranen 57412 SMF:ään. Vanha akku oli ainakin päiväyksen mukaan originaali kun oli vuodelta 2004, joten eiköhän se jo ollut aika vaihtaakin. Sörkan Akku Palvelussa oli hyvä palvelu ja hintaa akulle jäi vaihdon kanssa 130€. Katotaan nyt miten tämä "testivoittaja" toimii :)

                  Comment


                    Eikö ny olisi kumminki hyvä investoida jonkin sortin lämppäriin?

                    Comment


                    • Defan laturia saat uutena huutonetista alle satasen. Vähän lisää niin johdot ja asennus on helppo tehdä itsekin.

                      Comment


                      • Parina päivänä -10 astetta ja 15 min. eberin käyttöä, niin akun varaustila vähissä 10-20%. Alkaako akku olemaan tiensä päässä, mitäs tuumaatte? ...lisäyksenä autoa on ajettu ennen parkkeerausta, niin että varaustila on 100%
                        Viimeksi muokannut kramer; 30.11.2012, 10:21.

                        Comment


                          Sanoisin että korvakuulolta startatessa lienee parempi arvaus kuin tuo varaustilan arvioija. Lämpötila vaikuttaa lyijyakun toimintaan sen verran reilusti, että esim. napajännitteen mittaaminen pakkasessa menee aika railakkaasti metsään akun kuntoa arvioitaessa... Jos starttaa edelleen ihan hyvin, niin on se kunnossa vaikka hieno elektroniikka vinkuukin jotain muuta :-)

                          Comment


                          • On se tosiaan kähteny nätisti ihan heti käyntiin eli ootellaanpa ja kuulostellaanpa kovempia pakkasia, kiitoksia. Ei oo ennen vaan ollu tommosta akun varauksen mittausta autossa, nii vähä säikähdin.

                            Comment


                            • Alkaa tuo profiilin pulkkaan edellisen omistajan toimesta asennettu Toyotan 70Ah akku väsymään, joten pitänee alkaa kartoittamaan vaihtoehtoja.


                              Tästä on keskusteltu niin paljon, että en haulla saanut selvyyttä kysymykseeni. Mikä on paras akku Webastolla varustettuun 2.5tdi V6:n? Mikään monen sadan superhyperatomivoimala ei tule kyseeseen, vaan haen parasta bang for the buck ratiota. Ostan akun Oulusta, joten jos on suositella jotain tiettyä liikettä, niin antaa palaa.

                              Comment


                              • Pari vuotta on nyt ollut käytössä Boschin S6 agm akku, ja sitä voin kyllä suositella. Kestää pitkääkin eeberöintiä kovilla pakkasilla, ja hienosti starttaa. Hinta oli silloin 150€ huitteilla.

                                Comment


                                • Alkuperäinen kirjoittaja Jondetski Näytä viesti
                                  Pari vuotta on nyt ollut käytössä Boschin S6 agm akku, ja sitä voin kyllä suositella. Kestää pitkääkin eeberöintiä kovilla pakkasilla, ja hienosti starttaa. Hinta oli silloin 150€ huitteilla.
                                  Menee lähelle kolmeasataa noiden hinta näemmä jo..


                                  Piruuttani tsekkasin B-raudan tarjonnan. 4v takuu on jo aika houkutteleva, vaikkei AGM olekaan. Hintakin on varsin houkutteleva. Onko näistä kokemuksia?
                                  http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...100AH-8021005/

                                  Comment


                                  • Huomasithan että akkua on eri kokoisena. Omani on 70Ah. Ei mene ihan käsi kädessä nuo koot lyijyakkujen kanssa. Vanha oli mullakin 100Ah lyijyakku.

                                    Comment


                                    • Itsellä on nyt 70Ah lyijyakku, joka ei kyllä ainakaan nykykuntoisena tarjoa tarpeeksi hönkää Webasto ja pakkaset huomioiden.

                                      Edit: kyllä näyttäis menevän 200+e tuohon Boschin 70Ah AGM:n. Pitäsköhän uhrata 140e tieteelle ja koittaa B-rautalaista...



                                      edit: ja niin tuli ostettua Bilteman 80Ah AGM-akku.
                                      Viimeksi muokannut tumpsi; 3.12.2012, 17:19.

                                      Comment


                                      • jaaha, eipä jaksanu auto ees starttia pyörittää tänään vaikka oli ollu koko päivän ylläpitolaturi (ctek) kiinni, eli uus akku menee ostoslistalle. tuntuu et toi ctekkikin voi olla tiensä päässä, ku ei enää reagoi mihinkään, vaan standby -valo palaa vaan koko ajan, eikä mode-napista tapahdu yhtään mitään...

                                        mutta, millasta akkua jengi nyt suosittelee, ku pääasiallinen ajo on suht lyhyttä matkaa ja auto lämmitetään talvisin eberillä? käytössä tosiaan se ylläpitolaturi (uus hankintalistalla).
                                        100ah akku tonne kaukaloon mahtuu, jos ei nyt mikään hirvee mörkö oo.

                                        Comment


                                        • Itse tutkiskelin asiaa aika intensiivisesti viime viikonlopun ajan intterneteissä. Päädyin lopputulokseen; 80Ah AGM pitäisi riittää helposti. Perinteinen akku saakin olla sitten ainakin 100Ah. B-raudassa tosiaan kolmanneksen pienempi hinta ja 2-4x pidempi takuu.

                                          Comment


                                          • no nyt on uus Defan laturi kiinni ja uus akku tulee huomenna. päädyin tohon Boschin S6 AGM:ään (95ah), kun sellasen saa paikallisesta varaosaputkasta huomisaamuksi... toivottavasti on hyvä ja kestävä.

                                            vielä kun selvii et mikä v*ttu tota eberiä vaivaa, ni sais mun puolesta pakkaset jatkua.

                                            Comment


                                            • Oliko minkä hintanen?

                                              Comment


                                              • laturi karvan alta 120€ ja akku 240€.

                                                Comment


                                                • Ok.

                                                  Defa löytyykin jo mutta pitäisi uusi akku ostaa, että kärsii eberiä käytellä.
                                                  Ilmeisesti nuo 100ah AGM:t maksaa sen 200-250€? Liekkö 80ah AGM riittäisi? Ajo on semmoista lyhyttä pätkää. Akkua pystyy Defalla latailemaan aina öisin..

                                                  Comment


                                                  • j_pt:n kanssa tästä jo jutusteltiinkin, niin arvelin että kun B8 alkaa olla jo aika yleinen niin voisi tähän ohjetta laittaa akkuvalvonnan omaaville autoille.

                                                    Eli ohjeessa akkuvalvonnan ohjainlaitteella varustetut autot, B8 akkuvalvonta löytyy gatewayn alta.
                                                    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...ry_Replacement

                                                    Ja orkkis akkukokoja ja niiden osanumeroita
                                                    http://http://www.golfgtiforum.co.uk...?topic=95565.0

                                                    Itse asensin vasta AE loppuisen tilalle exiden tarvike 92Ah agm akun joka vastaa tuota CE loppuista. Akussa ei äkkiseltään näkynyt tarvittavaa sarjanumeroa, niin käytin orkkis CE loppuisesta vastaavasta löytynyttä sarjanumeroa. Eli vaikka kontissa on Exide, käytin samanlaisen orkkis-Vartan tietoja akun sopeuttamiseksi Eli kerroin autolle että autossa on nyt uusi 000915105CE Varta jonka sarjanumeron kymmenen viimeistä merkkiä on CB1BBL0H9S. Akkuluettelosta löytyy kyllä exidekin ja aika monta muutakin merkkiä, mutta tuosta tarvikeakusta en heti sitä sarjanumeroa löytänyt. Saattoi se siinä silti olla.

                                                    Comment


                                                      En tiedä miten älykäs tuo latauksen ohjaus on, mutta sen tiedän että normaaleja märkiä lyijyakkuja voi ladata kovemmalla virralla kuin AGM- tai geeliakkuja. Itse jos saisi valita omalla lompakolla niin ottaisin suurimman märkäakun mitä saisin, sillä se ottaa jonkin verran lataustakin vastaan.

                                                      Comment


                                                      • Omasta mielestä AGM akuissa kannattaa suosia Bosch/varta malleja. Snajderin ainut hyvä puoli oli takuu.

                                                        Hintalaatu vertailuun oma suosikki olisi silvercalsium tms. taso. tarjousten mukaan ehkä bosch taikka snajder. molemmissa on ollut hyviä yksilöitä itsellä.

                                                        (vertailuajoneuvot bensa 80 webastolla, diesel A4 webastolla ja vanha renault laguna joilla nuo molemmat Audit on sitten herätelty henkiin kun akku on tyhjä webastolla leikkimisen seurauksena.)

                                                        Saattaisi vältellä akkuongelmia parhaiten jos viitsisi näin joulukuussa ladata kerran täyteen etukäteen ennen ongelmia. Siinä muuten ilme kirkastuu kun seuraavana aamuna valotkin näyttää voimakkaammilta. Ihme juttu :-)

                                                        Comment


                                                        • Alkuperäinen kirjoittaja valtsu 17.2.2011
                                                          Ostin tommosen Sznajder 95Ah 780Aen AGM akun, onko noista kokemuksia?
                                                          Itse itselleni vastaten... aivan paska akku!
                                                          Eka meni noin kuukauden päästä, toinen kestikin sitten tähän asti, kun tätä kirjoittelen.

                                                          Eilen sain onneksi vietyä tuon vielä kerran takuuseen. Akkua ladattiin myös välillä C-Tekin laturilla, koska eberikäytössä (Pidemmän käyttöiän takaamiseksi... ja paskat!). Tuohon käyttöönhän se AGM akku on juuri tehty?

                                                          Nyt tuli tilalle sitten Bosch AGM S6013 akku 95Ah motonetistä hintaan 209,90e, koska kädessä oli 149e palautuskuitti ja tarvitsin uuden akun.

                                                          Katsotaan, miten Bosch pärjää...

                                                          Comment


                                                            Tuossa Valtterilla on hyvä esimerkki tuosta että ostetaan edullinen tuote pitkällä takuulla. Onko se sitten sen takuun arvoista kun auto ei lähdekkään käyntiin ja joutuu kiikuttamaan hajonneen akun varaosatavarataloon että saa uuden tilalle? Enkä tässä nyt viittaa mitenkään näihin M- tai B-markettien tuotteisiin vaan ihan yleisesti totean tuon asian. Sama pätee näihin halpoihin sähkötyökaluihin, että kyseistä tuotetta myyvän liikkeen tulee olla auki myös sunnuntaina että pääsee vaihtamaan sen (kerran kk) lauantai-iltana hajonneen rälläkän uuteen aamulla. Tai ostaa suoraan kaksi kappaletta ja toivoa ettei ne hajoa samaan aikaan.

                                                            :)

                                                            Comment


                                                            • Akkua ladattiin myös välillä C-Tekin laturilla
                                                              Itsellä tuo c-tek kiinteästi asennettuna, mutta tällähetkellä johto irti.
                                                              Tuntuu potkua riittävän ainakin vielä tuossa 75 ampeerisessa. (kiitos taas Öljyparonille)

                                                              Kuullu sellaista ihmehuhua, jotta ei soveltuis ihan kaikenlaisten akkujen ylläpitoon ja pilaa akun.
                                                              Lienenkö ihan hakoteillä ja puhun paskaa, mutta tämmöstä kuulin?

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X