latenssi 1ms niin minulla lähti toimimaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto-ongelmaa
Collapse
X
-
ojff
Tietääkö kukaan onko Elektromeka vielä hengissä?
Tai missä pk-seudulla tai sen läheisyydessä olisi eberin testipenkki testausta verten? Minulla lojuu tuossa ylimääärisenä alunperin avensiksesta irroitettu eberi ja käsittääkseni se on toimiva, mutta haluasin varmistaa sen toimivuuden, joten se olisi hyvä käyttää penkissä testattavana.
Comment
-
A8:ssa -97 on mielestäni alkuperäisasenteinen thermotop. Vikana on se että syttyy ja palaa hyvin mutta sammuu 3min kuluttua, joten veikkaisin liekinvarmiston vikaa, mutta tekisi mieli silti varmistaa tuolla thermo testillä mitä webaston sielu sanoo.
VCDS ei löydä webastoa, muut auton ohjainyksiköt kyllä. Käytössä "normaali" ebayn geneerinen kaapeli. Tuota webasto thermo testiä en ole vielä kokeillut, mutta pitäisikö sen löytää webaston sielu tuon auton oman diagnostiikka pistokkeen kautta ?
Ja jos sekään ei auta, niin voiko geneerisen kaapelin liittää suoraan webaston johdotukseen ? K-linja, maadoitukset, ja + asiaan kuuluviin pinneihin, käyttäen välikappaleena vaikka tuollaista:
http://www.ebay.com/itm/2O-Pin-to-OB...7d14fd&vxp=mtr
niin että riipii tuon inhan baijerilaisiin tarkoitetun mokkulan koiralle puruleluksi, ja juottaa johtoihin sopivat jatkot jotta läppärin saa kiinni suoraan webaston kylkeen ?
Comment
-
Viesti #244. Voi liittää lämppärin omaan K-linjaan. Se on muistaakseni keltainen yksinäinen johto. En mene takuuseen että tuo sama toimii OEM-lämppärin kanssa mutta olisi mielestäni outoa jos se K-linja olisi jätetty pois.
Itse viritin johdot sopivin abico-liittimin kiinni OBD-piuhaan. Butyylikumin palanen pitää pinnit sen aikaa paikallaan että tuon WTT:n saa ajettua.
Comment
-
Touranin TT-V kyseessä. Kun kellosta laittaa päälle, vesipumppu lähtee päälle kuten pitääkin, mutta mitään muuta sitten ei tapahdukkaan. Kun oikein läheltä kuuntelee niin ehkäpä se polttoainepumppukin siellä nakuttaa, mutta mielestäni ei kyllä yhtä kovaa meteliä pidä kuin viime talvena.
V-checkerilla antoi vikakoodit kaukosäätimestä (jota ei ole ja koodi johtuu siis juurikin tästä) sekä ECU:sta, control unit leaking. Mitähän tuo nyt sitten mahtaa tarkoittaa, kun ainakaan koko internetistä ei äkkiä katsomalla kyseistä vikakoodia löytynyt.
Testejä ajelin myös läpi ja ainakin siis vesipumppu ja palopuhallin toimivat kuten pitää. Myöskään hehkusta ei mitään virheilmoituksia testien jälkeen tullut.
Sellainen vika autossa on päällä, että lämpötila-anturista G62 tulee signal high. Saattaisikohan tuo olla syynä myös Webaston toimimuuteen jos vaikka vertailee muutamia lämpötiloja ja tuo viallinen sitten toiminnan sekoittaa? Anturi van itessään on aika mukavassa paikassa niin ei ole kerinnyt sinne vielä sen isommin kurkkia ja laittaa vaikka vastusta piuhaan joka simulois sopivaa lämpötilaa.
Comment
-
-03 A8 4.0 TDI: webasto: tehtaalla asennettu 4E0 265 081 H -onkohan tämän tarkoitus lämmittää pelkästään sisätiloja?
Virrat päällä lähtee käyntiin (tai ainakin lieskat syttyy mittaristoon ja pysyy "on" asennossa), mutta kun laittaa virrat pois, niin parissakymmenessä sekunnissa sammuu lieskat ja ilmastoinnin paneeli. Kakesta ei lähde mitään päälle, ledit kyllä vilkkuu hetken. ..niin ja vikakoodikin löytyy: 01414 - Combustion Air Blower (v6); 007 - Short to Ground. ja näköjään CAN väylän alta myös tämmöinen: 01207 - Control Module for Auxiliary Heater (j364); 004 - No Signal/Communication.
Ehdotuksia?
Comment
-
Tuo ECU leaking oli mulle ihan uusi, oliko vikakoodin numero ylhäällä?
Tuolla koodilla nopeasti vilkaistuna ainakin Audeissa tulee Control Module, Defective eli taidanpa alkaa henkisesti valmistautumaan ohjauskortin ehjäystä varten. Ensiapuna varmaan juotosten korjaus, mutta jos ei auta niin pakko varmaan lähetellä johonkin. Vai onko tuo kortti kuinka valettuna tuola Webastossa eli pääseekö komponentteihin kuinka hyvin käsiks jos vaikka olis tuollainen perinteinen elektroniikkavika kyseessä, eli konkat vanhentunu?
Sinänsä jännä juttu, että kun noita testisekvenssejä ajelin, niin silloin ei mitää vikakoodia tuosta ECUsta anna, mutta kun tuon nollaa niin tulee takaisin saman tien vaikkei lämmitintä yritä edes käynnistää.
Comment
-
No niin... webasto pöydällä ja osat tilauksessa, saa nähdä tuleeko korjaaminen halvemmaksi, kuin uuden laittaminen. Ja todellakin: webasto lämmittää ENSIN sisätilat tiettyyn normiin ja sen JÄLKEEN moottoria! Eikös tämän pitäisi olla päinvastoin? Saakohan sen ohjelmoitua jostain? (Tällä hetkellä ei pääsyä webaston säätöihin...)
Comment
-
En tiedä onko tämä oikea thread, mutta eräänlainen webasto-ongelma itselläkin. En tunne tekniikkaa juuri lainkaan, mutta itsellä on pähkäilyssä laittattaisinko a) webaston vai b) lohko-sisätilalämmitinyhdistelmän. Automiehiltä kun asiaa kyselee, tuntuu menevän aika 50/50 mielipiteet.
Työmatka on n 10 km toimistolle, jossa on puolilämmin talli. Kotona olen sähkötolpan varassa. n. 1kk talvikaudesta tulee käytyä asiakkailla kiertelemässä ja tällöin ei aina ole sähkötolppaa saatavilla ja näin auto voi jäädä pahimmillaan -25een koko päiväksi (olkoonkin ettei noita päiviä montaa pääkaupunkiseudun talvessa kerry).
Hintaeroahan noissa ratkaisuissa on jonkin verran ja olisin kiinnostunut myös kommenteista, onko Audicenter vihoviimeinen paikka (liian kallis) johon viedä homma tehtäväksi vai onko ihan käypiä paikkoja nuo pääkaupunkiseudun muut yleis-/Audihuollot?
Yksi juttu mikä on mietityttänyt todella, että onko todella niin, että webasto lämmittää ensin sisätilan ja sitten jos aikaa on niin jatketaan moottorista? Jos niin, onkohan tuo ongelma dieselautossa? Olen aloittamassa ajohistoriani ensimmäistä dieseltalvea ja mielellään kuulisin kokeneempien kommentteja/ohjeistuksia asiaan.
Autoni on tosiaan vajaa kolme vuotta vanha A5 sportback 2,7tdi.
Comment
-
Kaukosäädin ongelma
Laitetaas tänne kanssa.
Ongelma on A6 -06 alkuperäisen webaston kaukosäätimen kanssa. Webasto kyllä toimii hienosti, mutta kaukosäädin ei ota yhteyttä autoon. Kaukosäädintä painettaessa syttyy vihreä tai punainen valo, jonka jälkeen punainen valo vilkkuu muutaman sekunnin tiheästi. Patterit on luonnollisesti uusittu. Vikakoodeja ei löydy tähän liittyen.
Osaisiko joku kertoa kuinka tuo kaukosäädin koodataan uudestaan tai mahdollisesti muita ideoita?
Comment
-
Hintaeroahan noissa ratkaisuissa on jonkin verran ja olisin kiinnostunut myös kommenteista, onko Audicenter vihoviimeinen paikka (liian kallis) johon viedä homma tehtäväksi vai onko ihan käypiä paikkoja nuo pääkaupunkiseudun muut yleis-/Audihuollot?
Comment
-
Kiitos tästä vinkistä
Soitin ja ko. paikasta sain perusteellista neuvoa ja kohtuullisen kuuloisen alustavan tarjouksenkin.Viimeksi muokannut LP_Plugger; 6.11.2012, 11:55.
Comment
-
Kysymys koskien sisäpuhaltimen käynnistymistä:
Jos ymmärsin oikein, Webaston (Thermo Top Evo 5kW) pitäisi käynnistää automaatti-ilmastoinnin puhallin kun jäähdytysnesteen lämpötila on noussut noin 30 asteeseen?
Osaako kukaan arvata, kuinka kauan tuohon mahtaa mennä Audi A8 D2:ssa (4.2 AQF)? - Ainakaan tänä aamuna noin 20 minuuttia -8°C:ssa ei ollut saanut sisätiloihin yhtään lämpöä: Puhallin oli mykkä ja automaatti-ilmastoinnin paneli oli täysin pimeä, eikä moottorin lämpömittarin neulakaan vielä värähtänyt nollasta. Auto kuitenkin alkoi puhaltamaan lämmintä mielestäni hieman normaalia nopeammin, eli ensimmäisen 200-300 metrin ajon jälkeen.
Comment
-
A8:n automaatti-ilmastoinnin sisäpuhaltimen käynnistymättömyys ei ole selvinnyt, mutta tänään selvisi seuraavaa: 40 minuutin lämmitys -7°C nosti jäähdytysveden lämpötilan auton oman mittarin mukaan +70°C:een. Auton sisätilat pysyvät kuitenkin jääkylminä.
Kysymys: Pitääkö automaatti-ilmastointi asettaa johonkin tiettyyn tilaan, että sisätilojen lämmityspuhallus käynnistyy vai onko auto vietävä vielä kerran asennuksen tehneeseen autohuoltoon debugattavaksi?
Comment
-
4.2 S6 käynnistää näillä pakkasilla sisäyksikön noin 5 minuutin pöhinän jälkeen. Lienee koko lailla kelpo vertailukohta kun lämmitinkin on saman tehoinen. Ilmastoinnin yksikön säädöillä ei ole mitään merkitystä jos on kytketty oikein. Siinähän on lisälämmitinnasta nimenomaan sitä varten että kääntää puhalluksen tuulilasille ja tehot johonkin neljään palkkiin. Sit jos on ranetettu (kuten minulla) niin että paneelille tulee ns. täydet virrat niin ilmastointi toimii niin kuin se on viimeisellä kerralla sammutettaessa jäänyt.
Comment
-
Onko muu raati jad:n kanssa samaa mieltä? - En haluaisi uskoa hankkineeni 2500 eurolla moottorinlämmittimen.
Edit: Eroaako D2 faceliftin ilmastointi jotenkin vanhemmista, sillä E7 -nastaa oli käytetty ilmastointipanelin herättelyyn tässä projektissa.Viimeksi muokannut kvande; 2.12.2012, 20:49. Perustelu: Lisätty viittaus onnistuneeseen Webastoasennukseen.
Comment
-
Vein auton tiistaina 4.12.2012 vielä kerran Webastoasennuksen tehneeseen liikkeeseen, jossa he muuttivat Webaston ohjausta siten, että auton sisäpuhallinta ohjataan ilmeisesti erillisellä controllerilla.
Käyttöohjeeksi sain kytkeä ennen auton sammuttamista lämmöt täysille automaatti-ilmastoinnista, jotta lämppärin läppä jää auki-asentoon ja lämpöä saadaan kabiiniin, kun Webasto sitä alkaa ehdottamaan.
Toiminta tuli testattua tänään aamulla, eikä siinä ole suuremmin valittamista. - Mitä nyt lämpötilan naputtelu HI-asentoon molemmille puolille sammutettaessa samoin kuin vastaava naputtelu 22 asteeseen liikkeellelähdettäessä alkoi heti ärsyttää. (Toki ärsytti sekin, että keskiviikkoaamuna autoa noutaessani akku oli tyhjä eikä A8 käynnistynyt korjaamon pihasta ilman apuvirtaa.)
Comment
-
Vähän oudolta kuulostaa. Manuaalisäätöisessä ymmärtäisin että nuppi pitää kiertää kuumalle että vaijeri avaa mekaanisesti venttiilin mutta automaatti-ilmastointi hoitaa kyllä oikein asennetulla weballa homman. Ei ole sitäpaitsi mitään eroa onko siellä HI vai 22. Ei se pakkasesta kuitenkaan siinä weban käyttöaikana (30-60min) nosta sisälämpötilaa vielä yli 22 asteen.
Comment
-
Terve! Kirjoitan tässä omasta ongelmasta webaston jälkiasennetusta termo top e mallista ja telestart 100 htm kauko-ohjauksella varustestusta audistani a4 quottro farkku 2001.Olen auton uusi omistaja ja webasta ei kokemusta aikaisemmin mutta jotain tietoa sen käytöstä on.Webasto toimii ja lämmittää nesteet mutta ei työnnä lämpöä sisälle.Ajattelin tutkia itse asiaa en kuin vien sen huoltoon.Mistä voisi aloittaa vian etsimisen?Olisiko joku vastus voinut sanoa itsensä irti?
Comment
-
Ei syty.Juttelin edellisen omistajan kanssa ja webasto on toiminut niin että lämmittää sisätilan ja nyt on täysin mykkä.Lämppäri toimii muuten täysin ok.Ainut asia mikä tuli mieleen että autosta on ollut akku kuulema pois.Voisiko tämä vaikuttaa webaston toimintaan tai sen aikaisempaan ohjaukseen
Comment
-
Miksi lämpötila pitäisi laittaa Hi-asentoon?
Sitä en uskalla arvuutella, kuinka hyvin jälkiasennuswebasto nyt juttelee auton CAN-väyläohjatun automaatti-ilmastoinnin ohjauslaitteen kanssa. - Tai onko automaatti-ilmastointi nyt kykeneväinen ohjaamaan läppiä ennen virtojen kytkemistä virtalukosta.
Edit: Tässä ketjussa on aihetta sivuttu syksyllä.
Täytyy kuitenkin rohkeasti kokeilla eri toimintatapoja ajan kanssa.
Comment
-
Jos automaatti ilmastointi jos mahdollista webastosta annetaan signaali defrostin ohjaukselle ohjauspaneelille jos väylä ohjattu pitää lisätä ohjelmoitavan relen ja liittää se mukaan johtosarjaan. Näin lyhyesti ja ytimekkäästi selostettu :)
Comment
Comment