Kuten jo aiemmin ehdotin. Otat sen webaston piirikortin käteen ja käyt suurennuslasilla takapuolen läpi niin voisin veikata että löytyy muutamia murtuneita juotoksia!
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto-ongelmaa
Collapse
X
-
-
multa tuo ehdotus mennyt vallan ohi,täytyy irroittaa ja tutkia
helpoiten vissiin pääsen siihen käsiks sisälokasuojan irroittamalla??
vai onko se piirikortti ite webastossa kiinni?,siinä päällä,en oo juurikaan perehtynyt,joskus aikoinaan rekassa piti räplätä,vesipumppu vaihtaa,mutta siitä aikaa jo kauanViimeksi muokannut janne.p; 16.1.2010, 08:54.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jaakkok Näytä viestiNo niin vaihdoin uuden akun jolla ei kyllä ollut mitään vaikutusta. Vanha oli 110ah uusi oli 100ah. Edelleenkään ei toimi kunnolla jos lähtee päälle niin on päällä vain muutaman minuutin. Ne kolme vikakoodia on vielä päällä en tiedä vaikuttaako ne sitten. Pitää huomenna koittaa nollata ne. Ajossa kyllä pöhisee normaalisti.
Sekin vaikuttaa paljon Webaston toimintaan.
Comment
-
Itselläni oli Webaston äly-yksikön piirilevyllä hiusmurtumia juotoksissa. Työkaveri korjaili juotoksia ja sen jälkeen ongelmat loppuivat. Oireita olivat mm. itsestään sammuileminen ja se, että webasto ei käynnistynytkään vaikka kake ilmoitti ´OK´ napin painalluksen jälkeen. Webastoni (5,x kW) on asennettu Suomessa noin viisi vuotta sitten.
Comment
-
Isän auton webasto kans puskee hirveen savun aina välillä mutta mitään vikaa siitä ei ole löytynyt. Tiedä sitten vaikuttaako se jotain kun piirilevy on kolvailtu pariin kertaan uudelleen.
Comment
-
Täällä semmoinen ongelma että kun laittaa auton sisältä manuaalisesti suoralämmityksen päälle niin toimii n.20 minuuttia, ja sammuu
sen jälkeen, mutta kun laittaa ajastuksen kaukosäätimestä niin silloin webasto toimii juuri sen ajan mitä on laittanut ajaksi, näillä pakkasilla yleensä 60 minuuttia.Mistähän tuo voisi johtua?
Comment
-
Aamulla taas toimi hienosti. Mutta eipä toimi enää punaista vilkuttaa kun kakesta painaa. Ja akun merkkivalo palaa käynnistäessä. Oli aamulla päällä noin 40min. On varmaan taas lyönyt jonkun vikakoodin päälle pitää se tuossa vielä tarkastaa. En tiedä pitäiskö tuo akku olla sitten isompi kun 100a? Alkaa tympiä kun ei toimi silloin kun sitä tarviis.
Comment
-
Webastoni (5,x kW) on asennettu Suomessa noin viisi vuotta sitten.
Comment
-
Laitetaan nyt tähän samaan ketjuun.. -91 S4 ja webasto thermo top t pelaa muuten niinku kuuluukin mutta saako puhallus nopeutta rukattua mitenkä (autom. ilmastointi) siihen lävähtää aina se 22 astetta auto ja puhallin nopeus 4.. ja sitte ku se puol tuntia käy 2 kertaa päivässä niin starttaus on aika ankeeta.. riittäis puhallus nopeudeks ihan hyvin 2.. yks vaihtoehto on että laitan kytkimen johdon väliin että puhallin ei lähde ollenka päälle..?!
Comment
-
Ilmastoinnin ohjaus/näyttäpaneelille täytyy saada ohjattua virtaa jotta käyttää muistiaan eikä pelkästään perus asetuksia. Rele mikä sulla nyt kytkee lämppärin pyöriin niin otat siitä vetovirran toiselle releelle jolla syötät virtaa ohjainpaneelin sen oman sulakkeen kautta.
Voi olla ettei tarvitse mitään toista relettäkään kun ottaa syötön samasta mistä menee puhaltimen moottorille.
Joku joka tietää enempi sähköstä niin voi varmaan kertoa tarviiko toisen releen vai riittääkö sulamatta toi valmiina oleva.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kassu91 Näytä viestiTuohon jos webasto lähtee päälle, mutta sammuu niin kannattaa tarkistaa webaston vesipumppu. Kun webasto kyllä lähtee päälle, mutta se lämpenee likaa niin se katkaisee itsensä automaattisesti kun pumppu ei toimi.
Pitäis itekkin irroitella toi weba ja katella niitä juotoksia... viimeks tänää yritti emäntä lähteä liikkeelle mut ei oikee 3-5min. lämmitykset riittäny kun pakkasta 26´c ---> akku loppu.
Comment
-
joo vesipumppu toki rikkoontuneena saa aikaan että sammuu,mutta tuo kun ei edes ala lämmitään ennen kuin jo sammuu,puhaltaa ja pumppu pumppaa mutta ei savua yhtään,kylmää ilmaa pakoputkesta,yritin eilen päästä käsiks sisälokasuojan poistamalla mutta vaatis enempi purkamista,ei riittänyt tila,eikä lämpö kun ulkona avasin ;)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDITipi Näytä viestiPieni kommentti tuohon jkuisman mainitsemaan alkup. asennetun webaston sähköventtiiliin :
Omassa v.2006 A4:ssa on myös tehdas-webasto + sama venttiili. Mittaristossa on webaston menuissa valinta "Include engine" , jolla ko. venttiili pysyy auki myös lämmityksen yhteydessä.
Defaultisti ko. venttiili on juuri auki kun moottori on käynnissä ja vesikierto on normaali.
Katsastelin ELSA:sta webastoon liittyviä koodauksia ja muistaakseni joko mittariston tai webaston oman ohjaimen kautta sai tuon "Include Engine" -valinnankin mittaristoon näkyviin.
Tuolla koodauksella saattaa säästyä ainakin ylimääräisiltä virittelyiltä.
Comment
-
Voisko joku kertoa tuosta lisää? Kyselin jo aiemmin tuosta eri topicissa. Itellä on Q7 -06 3.0 Tdi tehdas webastolla mutta siinä ei ole webaston valikossa "Include Engine" valintaa. Kysyin tuosta Joensuun Laakkoselta mutta sanovat että kannattaa asentaa säteilylämmitin, maksaa 470€. Asennutin AD korjaamolla, maskoi 240€. Ovat kuulemma joskus taistelleet VW Touaregin kanssa 3 päivää tuon ongelman kanssa. Neuvoakin ovat kysyneet Saksasta Audin tehtaalta mutta eivät olleet kertoneet miten sen saa toimimaan. Ihme touhua...
Tehtaan filosofia on ollut se, että "ei sitä moottoria tarvitse lämmittää" ja haluttomuus muutosten opastukseen taitaa olla perua siitä, että joissain konetyypeissä tahtoo tulla käynnistysongelmia "puolilämpimällä" koneella: jos vain jäähdytysneste on ehtinyt lämmetä, niin moottorinohjaus luulee koko konetta lämpimäksi ja ei hehkuta tarpeeksi pitkään jotta kone ottaa tulta.
Mutta voin jo usean viikon kokemuksella vahvistaa, että venttiili "ohitettuna" kone lämpiää nätisti ja ainakin 3.0 V6 TDI lähtee myös kiltisti tulille.
Ja tuo ohitus onnistuu siis yksinkertaisesti irroittamalla 2-napainen johtoliitin kiertoventtiililtä ja laittamalla siihen tilalle vähintään 3 watin kuorma, vaikka hehkulamppu. Ei kaipaa mitään koodauksia.
Comment
-
Kaivettu Elsasta Q7 3.0 TDI -07:n kohdalta
Encoding table of auxiliary / supplementary heater
X???? - No assignment
?X??? - No assingment
??X?? - Heater coolant shut-off valve -N279-0 - Heater coolant shut-off valve -N279- not fitted.???X? - “Ambient temperature” activation criterion- As-delivered code for vehicles with diesel engine and supplementary heater ( without "aux heater" optional extra )1 - Heater coolant shut-off valve -N279- installed
- possible customer specific code for auxiliary/supplementary heater ( if customer emphasis in auxiliary heating mode is on engine warming )
0 - activated <= 5 celsius????X - Battery undervoltage shutoff
2 - activated <= 1 celsius ( USA diesel only )
0 - Undervoltage shutoff by way of energy management control unit -J644- ( default )Eli Recode -arvolla 00000 pitäisi moottorin + kabiinin lämmitä sekä seisontälämityksessä että lisälämmittimen käydessä moottorin kanssa.
1 - Undervoltage shutoff at voltage value (fixed value) entered in adaption function
Luultavasti nykyinen koodi on 00100.
Toki tästä ei ole apua jos AuxHeater-ohjainyksikkö on jotenkin lukittu.
Edit : Lisäys tuon "Include Enginen" aktivointiin
Aktivointi tehdään Climatronic-ohjainyksikköön. Ei välttämättä toimi kaikissa clima-yksiköissä mallista riippuen ( Elsan sanomana ).
Adaptation channel 21:
0 - no "include engine" or "engine pre-heating" selection in MMI. default value
1 - "Include engine" selection activated in MMI ( factory installed webasto only )Viimeksi muokannut TDITipi; 25.1.2010, 20:26.
Comment
-
Noniin, tänään vihdoin kerkesin perehtyä taas tuohon webastoon, käytettiin webasto irti autosta ja katsottiin tuo piirikortti = 1 kylmäjuotos ja ehkä 1 lisää, muuten näytti suurennuslasin läpikin katsottuna hyväkuntoiselta,kolvattiin nuo kohdat, mutta oireet ovat edelleen samat, ei vaikutusta asiaan.
Eli weba savuttaa ja käy vaan muutaman minuutin ja sit sammuu.
mitähän seuraavaksi, ideoita ?
Comment
-
vikakoodit anto hehkusta (just vaihettu), jännitteestä ja joku muukin vielä oli.... ei jaksa muistaa.
se on jännä että se 1 kerran 50:stä lämmityksestä toimii normaalisti eli täyden lämmitysajan.
Polttoainepumppu muuten "nakuttaa" aika tiuhaan tahtiin sillon kun se on päällä (n.2krt sekunnissa).
Comment
-
hehku voi olla tukkeessa, liitos irti tai sitten se saa liikaa polttoainetta ja ei sytytä kunnolla. silloin palopesään kerääntyy löpöä ja suo on valmis.
jänniteliipaisuja nuo ei anna turhan takia, eli vaikka akkujännite olisi 13.2V niin saattaa webaston navoilla olla vaikka vaan 11V tai alle. mittaapa jännite käynnistyvästä webastosta laitteen navoilta.
nollaa vikakoodit ennenkuin koitat uudelleen, ja jos tulee vielä alijänniteliipaisua niin kokeile vaihtaa jännitteensyöttöpistettä (jos ei tule suoraan akulta).
Comment
-
Mistä noin päättelet? Oliko tässä joku video esillä vai tapasitteko? muoks: ei sit mitään löysin
Omassa pelissäni se nakuttaa noin kahdesti sekunnissa. Veneen 2 kW ilmalämmitin noin kerran sekunnissa, mutta se onkin vain 2/5-tehoinen. Pitäisi varmaan lämmitellä vähän kauemmin joskus, ja vähän ajoittaa noita pumpun naksumisia kun (jos) se säätyy puoliteholle.
Bensa on varmaan helpommin pumpattavissa, ja palaakin herkemmin ilman paineella sumuttamista ja näin sen ei tarvitse ylläpitää samanlaista painetta?
Comment
Comment