Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C5 Allroadin Webasto (4D0 265 105 J =D52) kertoo seuraavaa:
    01415 - Recirculating Pump (V55)
    29-00 - Short to Ground

    Onko näistä yleensä selvitty vesipumpun vaihdolla vai onko vika ollut ohjainkortilla? Toi short to ground vähän mietityttää, että miksi se pumppu nyt alkaa mukamas imemään liikaa virtaa.

    Tuollaista alkuperäisetä U4847 pumppua ei ihan heti löydy ainakaan edullisesti: Webasto 86541B, 1320443A, Pierburg 7.02073.10 = 7.02073.13.0, Fiat/Lancia: 71713792
    Sinne ilmeisesti sopisi korvaava Pierburg 702671500, 7.02671.50.0 sopivalla adapterikaapelilla.

    EDIT: Pumpussa on elektroniikkaa. Siitä voi mitata resistanssin, joka on noin 9,8 kOhm. Foorumeilta löysin tapauksia, joissa uuden Pierburgin pumpun vaihtaminen ei ratkaissut ongelmaa, mutta VAG:n logolla varustettu pumppu toimi. Oli vahva epäily, että Pierburgin pumppuja on väärennetty ja vaikka pumppu pyörisi 12 voltin jännitteellä, niin Webasto ei tunnista sitä oikein.

    EDIT2: Tällaisilla 83 € osilla Webasto lähti rokkaamaan. Sen ECUssa ei onneksi ollut vikaa.
    Viimeksi muokannut pta; 13.1.2025, 12:18.

    Comment


    • Jahas, webasto otti täälläkin itseensä tuosta kovasta pakkasesta.

      Vikakoodit ovat seuraavat, jos niistä pääsee jyvälle.

      1. Energian hallinta aktiivinen
      2. Ei liekkiä
      3. Lämpöyksikkö lukittu.

      Tällä viikolla pitäisi tulla oma iCarSoft CR Max, niin pääsee paremmin tutkimaan, mutta tietääkö joku jo valmiiksi, että onko webaston remontti edessä, vai onko vain jossain vikatilassa? Kuittaamalla ei viat poistu.
      Audi A6 2016 tehdas webasto kyseessä.

      Comment


        Varma ei voi olla mutta näyttäisi menneen lukkoon liian monesta epäonnistuneesta käynnistyksestä. Lukituksen nollaus ja toivoa että käynnistyy.

        Comment


        • Yritin hiukan etsiä, että miten tuollainen webaston lukitus nollataan, mutta löysin vain ohjeen VCDS:lle. Onko tuo ilman apuvälineita mahdollista nollata jollain kikalla? Odottelen, että oma iCarsoft saapuu, niin pääsee sitä kautta tutkimaan, Sen paremmin kyseinen laitos ei ole tullut vielä tutuksi. Kunhan tiedustelen etupeltoon.

          Edit. typojen korjaus

          Comment


          • Sen saa nollattua vain joko Webaston omalla piuhalla ja softalla tai sitten VCDS:llä. Ensin mainittu vaatii toimii ainakin jälkiasennuswebastojen kanssa, jotka juttelevat wbus-väylän yli. VCDS toimii alkuperäisten CAN-väylään liitettyjen Webastojen kanssa.

            Tuo "ei liekkiä" vaikuttaa pahalle koodille, koska se tarkoittaa, että Webasto ei ole havainnut syttymisen tapahtuvan. Vaihtoehdot ovat:
            1. Se ei ole saanut polttoainetta
            2. Liekkivahti on rikki
            3. Hehku on rikki
            Jos pitää arvata, niin veikkaan numeroa kolme :)

            Ja siis joku muukin testerisofta / piuha varmaan osaa tehdä noilta osin samat asiat kuin VCDS

            Comment


              Mulla otti silmään tuo "energia hallinta aktiivinen". Ettei olisi voltit liian alhaalla, eli huono akku ollut, ja kytkenyt sen vikatilaan. Orggiswebastoon pääsee vain tosiaan VCDS yms diagnostiikkasoftien kanssa.

              Comment


              • Webaston lukitus poistettu ja taas toimii. Ainakin toistaiseksi selvittiin ilman isompia rahallisia sijoituksia.

                Comment


                • Audi A6 -18 tehdasasennettu webasto (vai eber?) ei käynnisty auton ollessa sammutettuna. Jonkun aikaa kun ajaa niin lisälämmitin lähtee päälle. Missähän vika?

                  Comment


                    Huono akku voisi esim olla. Kannattaa lukea vikakoodin ensin.

                    Comment


                      Eeberi näyttää akun kuvaa kun yrittää käynnistää kaukosäätimellä, jos akku liian tyhjä.

                      Comment


                        Kiertovesipumppu

                        Comment


                        • Webasto problem ja piirikortti kaput. Piirikorttia tai varaosa webastoa koittanu ettiä mut tarviiko ohjainkortin numero täsmätä et toimii? Q7 orkkis webasto kapulalla ja mmi:n kautta. Jos nyt en väärin tulkitse niin serial number kuvassa kertoo ohjainlaitteen numeron eli sg-id:n?

                          Comment


                            sg-id löytyy laitteen kyljestä. Yleensä siinä on joku kirjain lopussa.

                            Comment


                              Mä oon noita webaston kortteja korjaillut, jos ei meinaa varaossaa löytyä.

                              Comment


                              • Uus piirikortti paikallaan. Nyt antaa vaan koodia component protection active ja engine control module - no signal/communication. Onnistuuko kotikonstein vai vaatiiko marmorilla käynnin?

                                Comment


                                  Component protection vaatii marmorilla käynnin.

                                  Comment


                                  • Audi A4 2.0 TDI webasto

                                    Audi A4 quattro, onko kokemuksia webaston laakerin vaihdosta ? Paikalla lämmityksessä laakeri kitisee ja ajossa kun moottori pyytää lämpöä antaa joskus kunnon "savumerkit". Hävettää, luulevat kunnon öljy ruiskuksi.
                                    Viimeksi muokannut Killeri; 14.12.2024, 17:09. Perustelu: Otsikko ei ole osa viestiä.

                                    Comment


                                      Huoltoa kaipaa. Joskaan ei siellä laakereita ole.

                                      Comment


                                      • Puhaltimen laakerithan sieltä löytyy, onko kukaan vaidellut niitä ?

                                        Comment


                                          2009 3.0 TDI Touaregin tehdaswebasto Thermo Top C yrittää käynnistyä vaan ei käynnisty. Onko konsernin sisällä nämä saman tyypin Webastot vaihtokelpoisia keskenään vai pitääkö olla samalla varaosanumerolla? Eli siis kelpaako Transporterin vastaava Thermo Top C Touaregille?

                                          Comment


                                          • Kyseessä on Audi a6 c6 3.0 tdi, webasto ei lähde päälle ja ei inahda, kaukosäätimestä taikka ajotietokoneesta. Webasto oli polttanu sulakkeen joka sijaitsee peräkontissa ja vikakoodeja antaa 01207, ilmoittaa ettei saa yhteyttä ohjainlaitteeseen. Osaiskohan kukaan kertoa mistä lähtis vikaa paikantamaan, sulakkeet ovat ehjät, löytyykö webastolle rele jostain? Sellaisen se webasto teki ennen kun meni mykäksi, se ei sammunut ollenkaan ja koetaulussa paloi webaston valo/symboli.

                                            Comment


                                              Lapinpoika lue vikakoodit VCDS:llä, googlamalla löytyi tämä:

                                              01207 - Control Module for Auxiliary Heater (J364)
                                              004 - No Signal/Communication

                                              Siis webastolle löytyy ihan oma ohjausboksi, eli se J364. Niissä ollut piirilevyvikoja.

                                              Comment


                                              • Mistähän päin autoa tuo ohjainboksi mahtaisi löytyä?

                                                Comment


                                                • Olisiko viisasta ratkaisua? Webasto käy vähän aikaa ja sammuu. Kuulosti kuin olisi keittänyt. On 25 vuotta vanha niin ehkä pumppu mennyt (käyttöajasta ei mitään tietoa). Kertokaa kumpi viisaampi. Uusi Weba vai tuo vanha korjaukseen? Ja missä hinnoissa nuo bensa-Webastot lienee?
                                                  Netistä etsimällä haarukka aikamoinen. Auto on Audi A6 C5 vm.2000 2.8l v6. Ajettu maltilliset 250tkm joten kannattaa vielä korjailla.

                                                  Comment


                                                    Vaihdoin aika tarkkaan vuosi sitten vesipumpun '02 Allroadin Webastoon. Mielestäni se kannatti korjata, kun siinä oli ehjät aivot ja oli alkuperäinen FISin kautta ohjelmoitava versio.
                                                    Tuolla on pumpun numeroita. Noita pumppuja on erilaisilla pumppupesillä. Niissä on letkulähdöt eri suuntiin. Sen pesän voi ottaa vanhastakin, mutta itse metsästin oikean pumpun. Tuolla on aika hyvä pumppuvalikoina ihan Suomessa.

                                                    Comment


                                                      Alkuperäinen kirjoittaja Lapinpoika Näytä viesti
                                                      Mistähän päin autoa tuo ohjainboksi mahtaisi löytyä?
                                                      Webaston kyljestä? Siellä on piirilevy. Yleismallin piirilevy on erilainen kuin alkuperäisessä tehdasWebastossa. Noita piirilevyjä kyllä korjaillaan.
                                                      Polttiko sulakkeen uudestaan? Sekin voi olla syynä, ettei sinne saa yhteyttä ja vika voi ollakin johtosarjassa.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X