Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    C5 Allroadin Webasto (4D0 265 105 J =D52) kertoo seuraavaa:
    01415 - Recirculating Pump (V55)
    29-00 - Short to Ground

    Onko näistä yleensä selvitty vesipumpun vaihdolla vai onko vika ollut ohjainkortilla? Toi short to ground vähän mietityttää, että miksi se pumppu nyt alkaa mukamas imemään liikaa virtaa.

    Tuollaista alkuperäisetä U4847 pumppua ei ihan heti löydy ainakaan edullisesti: Webasto 86541B, 1320443A, Pierburg 7.02073.10 = 7.02073.13.0, Fiat/Lancia: 71713792
    Sinne ilmeisesti sopisi korvaava Pierburg 702671500, 7.02671.50.0 sopivalla adapterikaapelilla.

    EDIT: Pumpussa on elektroniikkaa. Siitä voi mitata resistanssin, joka on noin 9,8 kOhm. Foorumeilta löysin tapauksia, joissa uuden Pierburgin pumpun vaihtaminen ei ratkaissut ongelmaa, mutta VAG:n logolla varustettu pumppu toimi. Oli vahva epäily, että Pierburgin pumppuja on väärennetty ja vaikka pumppu pyörisi 12 voltin jännitteellä, niin Webasto ei tunnista sitä oikein.
    Viimeksi muokannut pta; 9.1.2024, 00:33.

    Comment


    • Jahas, webasto otti täälläkin itseensä tuosta kovasta pakkasesta.

      Vikakoodit ovat seuraavat, jos niistä pääsee jyvälle.

      1. Energian hallinta aktiivinen
      2. Ei liekkiä
      3. Lämpöyksikkö lukittu.

      Tällä viikolla pitäisi tulla oma iCarSoft CR Max, niin pääsee paremmin tutkimaan, mutta tietääkö joku jo valmiiksi, että onko webaston remontti edessä, vai onko vain jossain vikatilassa? Kuittaamalla ei viat poistu.
      Audi A6 2016 tehdas webasto kyseessä.

      Comment


        Varma ei voi olla mutta näyttäisi menneen lukkoon liian monesta epäonnistuneesta käynnistyksestä. Lukituksen nollaus ja toivoa että käynnistyy.

        Comment


        • Yritin hiukan etsiä, että miten tuollainen webaston lukitus nollataan, mutta löysin vain ohjeen VCDS:lle. Onko tuo ilman apuvälineita mahdollista nollata jollain kikalla? Odottelen, että oma iCarsoft saapuu, niin pääsee sitä kautta tutkimaan, Sen paremmin kyseinen laitos ei ole tullut vielä tutuksi. Kunhan tiedustelen etupeltoon.

          Edit. typojen korjaus

          Comment


          • Sen saa nollattua vain joko Webaston omalla piuhalla ja softalla tai sitten VCDS:llä. Ensin mainittu vaatii toimii ainakin jälkiasennuswebastojen kanssa, jotka juttelevat wbus-väylän yli. VCDS toimii alkuperäisten CAN-väylään liitettyjen Webastojen kanssa.

            Tuo "ei liekkiä" vaikuttaa pahalle koodille, koska se tarkoittaa, että Webasto ei ole havainnut syttymisen tapahtuvan. Vaihtoehdot ovat:
            1. Se ei ole saanut polttoainetta
            2. Liekkivahti on rikki
            3. Hehku on rikki
            Jos pitää arvata, niin veikkaan numeroa kolme :)

            Ja siis joku muukin testerisofta / piuha varmaan osaa tehdä noilta osin samat asiat kuin VCDS

            Comment


              Mulla otti silmään tuo "energia hallinta aktiivinen". Ettei olisi voltit liian alhaalla, eli huono akku ollut, ja kytkenyt sen vikatilaan. Orggiswebastoon pääsee vain tosiaan VCDS yms diagnostiikkasoftien kanssa.

              Comment


              • Webaston lukitus poistettu ja taas toimii. Ainakin toistaiseksi selvittiin ilman isompia rahallisia sijoituksia.

                Comment


                • Audi A6 -18 tehdasasennettu webasto (vai eber?) ei käynnisty auton ollessa sammutettuna. Jonkun aikaa kun ajaa niin lisälämmitin lähtee päälle. Missähän vika?

                  Comment


                    Huono akku voisi esim olla. Kannattaa lukea vikakoodin ensin.

                    Comment


                      Eeberi näyttää akun kuvaa kun yrittää käynnistää kaukosäätimellä, jos akku liian tyhjä.

                      Comment


                        Kiertovesipumppu

                        Comment

                        Working...
                        X