C5 Allroadin Webasto (4D0 265 105 J =D52) kertoo seuraavaa:
01415 - Recirculating Pump (V55)
29-00 - Short to Ground
Onko näistä yleensä selvitty vesipumpun vaihdolla vai onko vika ollut ohjainkortilla? Toi short to ground vähän mietityttää, että miksi se pumppu nyt alkaa mukamas imemään liikaa virtaa.
Tuollaista alkuperäisetä U4847 pumppua ei ihan heti löydy ainakaan edullisesti: Webasto 86541B, 1320443A, Pierburg 7.02073.10 = 7.02073.13.0, Fiat/Lancia: 71713792
Sinne ilmeisesti sopisi korvaava Pierburg 702671500, 7.02671.50.0 sopivalla adapterikaapelilla.
EDIT: Pumpussa on elektroniikkaa. Siitä voi mitata resistanssin, joka on noin 9,8 kOhm. Foorumeilta löysin tapauksia, joissa uuden Pierburgin pumpun vaihtaminen ei ratkaissut ongelmaa, mutta VAG:n logolla varustettu pumppu toimi. Oli vahva epäily, että Pierburgin pumppuja on väärennetty ja vaikka pumppu pyörisi 12 voltin jännitteellä, niin Webasto ei tunnista sitä oikein.
01415 - Recirculating Pump (V55)
29-00 - Short to Ground
Onko näistä yleensä selvitty vesipumpun vaihdolla vai onko vika ollut ohjainkortilla? Toi short to ground vähän mietityttää, että miksi se pumppu nyt alkaa mukamas imemään liikaa virtaa.
Tuollaista alkuperäisetä U4847 pumppua ei ihan heti löydy ainakaan edullisesti: Webasto 86541B, 1320443A, Pierburg 7.02073.10 = 7.02073.13.0, Fiat/Lancia: 71713792
Sinne ilmeisesti sopisi korvaava Pierburg 702671500, 7.02671.50.0 sopivalla adapterikaapelilla.
EDIT: Pumpussa on elektroniikkaa. Siitä voi mitata resistanssin, joka on noin 9,8 kOhm. Foorumeilta löysin tapauksia, joissa uuden Pierburgin pumpun vaihtaminen ei ratkaissut ongelmaa, mutta VAG:n logolla varustettu pumppu toimi. Oli vahva epäily, että Pierburgin pumppuja on väärennetty ja vaikka pumppu pyörisi 12 voltin jännitteellä, niin Webasto ei tunnista sitä oikein.
Comment