Ei siitä puskurin irrotuksesta ois ollu paljoo apua. Otin pesunestesäiliön ylös ja pohjamuovin alas. Alta pääsi sitten irrottaa koko Webaston. Pumpun pannan ruuvi meni poikki heti kättelyssä vaikka yritin ruuvarilla lyömällä saada sen irtoomaan ennenkuin väännän torx kannan pyöreeks. Ei se ois enää lähteny varmaan mitenkään ehjänä pois.
Oli koko Webaston kiinnityski löysällä ja toteutettu melko ihmeellisellä tavalla. Ruuvit ja mutterit kiinnitysraudan yläpäästä melkein umpinaisen koripalkin sisässä, jonne on melkein mahdotonta päästä millään avaimella pitämään kiinni ettei pyöri ympäri. Toisen ruuvin sain löysättyä ja kiristettyä pitämällä piippuavaimella vastaan, mutta aika tiukassa kulmassa. Webaston kyljestä ja pakoputkesta irrotin ruuvit, laskin murikan pöydälle auton alle niin pääsi tarkastelemaan johtoja.
Vesipumpun töpseli oli märkä sisältä, vaikka tiivisteen pitäs estää se. Kaikki muut liittimet oli kuivia, ettei se kosteus tullu ainakaan laitteen sisältä. Eihän se silloin toimis ollenkaan, koska tähän asti on saanu thermotestillä yhteyden ja kaikki muut osat vastaa ja toimii testatessa. Toinen napa oli hapettunu vihreeks(kupari). Kuivasin sen ja töpselin reiän useaan kertaan. Suihkutin vielä crc:tä perään, rapsuttelin hapettuman pois. Itse pumpussa oli punaisia tahroja niinku ois vuotanu jäähdytysnestettä, mutta ei ainakaan tähän asti oo nestettä hävinny. Tänään täytyy testata lähteekö pelittää, mutta arvelen että sen pumpun joutuu vielä vaihtaa. Aika vaan loppu kun koko yön ropasin.
EDIT: Tulipa tuossa mieleen, että se vesi on menny liittimeen pumpusta johtoa pitkin...ihan rikki siis. Johdin saattaa siis olla poikki jostain kohtaa ja vesi on ainaki tehny huonoo johtimelle, että koko johto pitäs vaihtaa. Uuden vesitiiviin liittimen tekeminen piirikortille voi olla hankalaa, jos samanlaisia ei löydy mistään kaupasta. Täytyy kuitenki korjata tuo ennenkuin koko Webaston piirilevy on täynnä vettä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4874...ras-vesitiivis saiskohan tuosta modaamalla sopivan?
Oli koko Webaston kiinnityski löysällä ja toteutettu melko ihmeellisellä tavalla. Ruuvit ja mutterit kiinnitysraudan yläpäästä melkein umpinaisen koripalkin sisässä, jonne on melkein mahdotonta päästä millään avaimella pitämään kiinni ettei pyöri ympäri. Toisen ruuvin sain löysättyä ja kiristettyä pitämällä piippuavaimella vastaan, mutta aika tiukassa kulmassa. Webaston kyljestä ja pakoputkesta irrotin ruuvit, laskin murikan pöydälle auton alle niin pääsi tarkastelemaan johtoja.
Vesipumpun töpseli oli märkä sisältä, vaikka tiivisteen pitäs estää se. Kaikki muut liittimet oli kuivia, ettei se kosteus tullu ainakaan laitteen sisältä. Eihän se silloin toimis ollenkaan, koska tähän asti on saanu thermotestillä yhteyden ja kaikki muut osat vastaa ja toimii testatessa. Toinen napa oli hapettunu vihreeks(kupari). Kuivasin sen ja töpselin reiän useaan kertaan. Suihkutin vielä crc:tä perään, rapsuttelin hapettuman pois. Itse pumpussa oli punaisia tahroja niinku ois vuotanu jäähdytysnestettä, mutta ei ainakaan tähän asti oo nestettä hävinny. Tänään täytyy testata lähteekö pelittää, mutta arvelen että sen pumpun joutuu vielä vaihtaa. Aika vaan loppu kun koko yön ropasin.
EDIT: Tulipa tuossa mieleen, että se vesi on menny liittimeen pumpusta johtoa pitkin...ihan rikki siis. Johdin saattaa siis olla poikki jostain kohtaa ja vesi on ainaki tehny huonoo johtimelle, että koko johto pitäs vaihtaa. Uuden vesitiiviin liittimen tekeminen piirikortille voi olla hankalaa, jos samanlaisia ei löydy mistään kaupasta. Täytyy kuitenki korjata tuo ennenkuin koko Webaston piirilevy on täynnä vettä
https://www.motonet.fi/fi/tuote/4874...ras-vesitiivis saiskohan tuosta modaamalla sopivan?
Comment