Alkuperäinen kirjoittaja välkky
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto-ongelmaa
Collapse
X
-
-09 A6 alkuperäinen webasto ongelma
Omassa autossani on tehtaan asentama webasto kaukkarilla ja tässä ensimmäisten kylmien aikaan huomasin että kun koitan käynnistää webaston kaukkarista niin se käynnistyy, mutta sammuu muutaman minuutin päästä. Toisen kerran kun kokeilee niin lähtee hienosti käyntiin. Tänään luin vikakoodit ja näytti että kiertovesipumpussa jotain häikkää ollut. Tarkoittaako tämä sitä että tuo pumppu on sökö vai voiko jokin muu aiheuttaa tämän?? Jos pumppu menee vaihtoon niin onko kallis teettää jossain??
Comment
-
09 A6:ssa (4F) joutuu tekemään melkoisen savotan, jotta pääsee webastoon kiinni:
- Auto ilmaan
- Eturenkaat irti
- Sisälokarien raotus
- Pohjalevy irti
- Puskuri irti
- ajovalo irti kuskin puolelta
- kuskin puoleinen välijäähy irti
- webaston irroitus
- webaston korjaus
- installation is reverse of removal
Välttämättä ei tarvitse ottaa renkaita irti, mutta se auttaa melkoisesti.
Näin ulkomuistista heitettynä kun tuon tein viime talvena. Jos sen teettää, kannattaa siihen varata pelimerkkejä ja vaihtaa samalla palopesä hehkuineen (osa marmorilta jotain 300e huiteilla). Lisännee tunnin työtä.
Itsellä tuohon turaukseen meni ensikertalaiselta joku 14h, mutta siitä oli useampi tunti odottelua ja selvittelyä - mistä saan webaston pakoputkea pätkän.
Comment
-
Auto on passat 3c 2.0tdi 2010 ja jälkeenpäin asennettu webasto telestartilla.
Ongelmana on että sisäpuhallin toimii välillä pätkien ja nyt lopettetti toiminnan kokonaan, muuten webasto toimii moitteettomasti.
Syylärin viereen on asennettu 3sulakkeen ja yhden releen setti jotka maantiesuola oli syövyttänyt. Eli mikä tämän releen virka on joka tähän on asennettu? Kysestä relettä ei esim ad tunnista ollenkaan.Viimeksi muokannut helmut; 4.10.2016, 11:10.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Shuttle Näytä viesti09 A6:ssa (4F) joutuu tekemään melkoisen savotan, jotta pääsee webastoon kiinni:
- Auto ilmaan
- Eturenkaat irti
- Sisälokarien raotus
- Pohjalevy irti
- Puskuri irti
- ajovalo irti kuskin puolelta
- kuskin puoleinen välijäähy irti
- webaston irroitus
- webaston korjaus
- installation is reverse of removal
Välttämättä ei tarvitse ottaa renkaita irti, mutta se auttaa melkoisesti.
Näin ulkomuistista heitettynä kun tuon tein viime talvena. Jos sen teettää, kannattaa siihen varata pelimerkkejä ja vaihtaa samalla palopesä hehkuineen (osa marmorilta jotain 300e huiteilla). Lisännee tunnin työtä.
Itsellä tuohon turaukseen meni ensikertalaiselta joku 14h, mutta siitä oli useampi tunti odottelua ja selvittelyä - mistä saan webaston pakoputkea pätkän.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Timppi Näytä viestiOmassa autossani on tehtaan asentama webasto kaukkarilla ja tässä ensimmäisten kylmien aikaan huomasin että kun koitan käynnistää webaston kaukkarista niin se käynnistyy, mutta sammuu muutaman minuutin päästä. Toisen kerran kun kokeilee niin lähtee hienosti käyntiin. Tänään luin vikakoodit ja näytti että kiertovesipumpussa jotain häikkää ollut. Tarkoittaako tämä sitä että tuo pumppu on sökö vai voiko jokin muu aiheuttaa tämän?? Jos pumppu menee vaihtoon niin onko kallis teettää jossain??
Comment
-
Motonetista Boschin kiertovesipumppu 40,- Se on orkkista isompi, mutta siellä on tilaa kiinnittää se luotettavasti ja toimii kuten orkkis.
Comment
-
En tiedä mikä tuon releen tehtävä kyseisessä asennuksessa on, mutta korvaavan releen voi hakea ihan mistä tahansa autotarvikeliikkeestä.
Esimerkiksi tämä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/48186...V-3040A-5-napa
Tosin tuon virrankesto ei ole yhtä kova kuin alkuperäisen 50A, mutta en keksi mihin webasto-asennuksessa tarvittaisiin relettä jonka läpi menisi noin kova virta. Hehkutukseen dieselmallissa ehkä, mutta jos kerran weba toimii ilmankin niin eipä se siihenkään oikein voi liittyä.
Comment
-
Mulla thermotop E:n käynnistäessä lähtee ilmapumppu pyörimään eikä muuta tapahdu. Bensapumppu ei tikitä ollenkaan, suoralla sähköllä pumppu toimii. Vikakohteita? Eli minkä komponentin toimimattomuus rampauttaa yksikön jo ennen kuin se ehtii edes polttoainetta tarjota.
Comment
-
Ei hehkuta eli hehku pimeenä?
Mulla oli toki Thermotop Z A8:ssa ja siinä oli kortissa joku vika webasto korjaamon mukaan. Tiedä sitten mikä oikeasti oli. Se toimi silleen, että kylmiltään ei alkanut pumppu nakuttaa, mutta jos laittoi moottorin käydessä käyntiin niin saattoi lähteä pöhisemään hetkeksi.Viimeksi muokannut Puuhapete; 17.10.2016, 14:24.
Comment
-
Akku on 1,5 vuotta vanha, auto starttaa ilosesti ja jännitettä 12,42 V. Johto on pa-pumpulla kiinni, koska syötin sulakerasialta pumpulle päin virtaa. Pitää vielä mitata jatkuvuus sieltä lämppärin liittimelle. Hehku on viimeistään nyt rikki, kun katkes irroittaessa. Nyt vaan mietityttää kumpi sieltä oli alunperin rikki, hehku vai ohjainkortti. Muistelenkos väärin, että bensamallin palopesän pohjalla pitäisi olla teräsvillan tapaista tavaraa? Tainnut nekin lähteä kävelemään. Jos palopesän uusimisen jälkeen saa todeta, että myös ohjainkortti menee uusiksi, niin siinä vaiheessa fiksumpi ois ollu uusia koko pömpeli.
Comment
-
Flame detection valo palaa kokoajan. Ekan kuvan ruutu pamahti eka, en ymmärrä ensimmäistä kohtaa koska tää laitos ei lähde käynnistymään, että kys. kohdan vois mitata. Toisen kohdan mukaisesti mittasin 4 asteen ulkolämpötilassa 0,6 ohmia hehkulta. Mittaus oli epätarkka koska pelkkiä johtimia mitatessa lukema heitteli 0,2 ohmia. Toi seurantaikkuna vikassa kuvassa sanoo vastukseksi 0,519 ohmia. Toinen kuva on käymisen aikana eli tää puhaltimien pyörittely johtuu "Cooling 2" tilasta. Kolmannessa kuvassa sama juttu puhaltimien pyörittelyjen päättymisen jälkeen ja siinä näkyy vikakoodi selkeemmin. Voiko näillä tiedoilla eristää vian hehkuun, vai onko mahdollisuutena vieläkin hehku tai aivot? En ollutkaan rikkonu hehkua irroittaessa, palotilassa olikin vain täydellisesti hehkun muotoon valettu karstaköntti joka oli lähtenyt hehkun päältä sitä pois vedettäessä.
Comment
-
2003 Passatista löytyy maahantuojan asentama Eberspächer D5W SC. Toimi iloisesti vielä pari kuukautta sitten, mutta nyt käynnistyy vain hetkeksi, polttoainepumppu nakuttaa alati kiihtyvällä tahdilla ja jotain siellä ehtii hetken palaa hajun perusteella mutta sammahtaa jo puolen minuutin käytön jälkeen, aloittaa syklin taas kotvan kuluttua uudestaan.
Autoon tehtiin äskettäin kansiremontti jossa yhteydessä jäähyletkuliitokset oli auki, ja tämän lisäksi kerran pääsi akkukin tyhjenemään kun tuo eberi vielä pöhisi, jännite kun romahti starttauksen yhteydessä niin melkoinen savupilvi nousi moottoritilasta. Onko tuo yhtäkkinen pysäyttäminen voinut tappaa tuosta lämmittimestä vaikkapa vesipumpun, vai voiko siellä vaan olla ilmaa ja ei pääse ilmaantumaan -> lämpö nousee äkkiä tavoitelukemiin ja lämmitin menee pauselle?
Pitäisikö tuohon diagnostiikkaan päästä kiinni aidolla VCDS-piuhalla "tyhmäksi" konffattuna sen kellolle tulevan sinivalkoisen karvan kautta? Softaa ei ilmeisesti saa latailtua virallisia reittejä pisin?
Comment
-
Pakko jatkaa vielä typerällä kvg-kysymyksellä:
Pitääkö se yksikkö irroittaa autosta ja ottaa pöydälle ronkittavaksi jotta nuo pystyy tekemään, vai onko siellä joku pikakurkistusluukku joka lähtisi parilla ruuvilla helposti auki?
edit. ja mistä tuollaisia kannattaa hankkia Tampereen alueelta (tai postitse viikon-parin sisään)Viimeksi muokannut Jultsu_; 18.10.2016, 20:44.
Comment
Comment