Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #91
    Mulla on transitissa sellanen juttu että jos et manuaalisesti väännä lämpöjä täys kuumalle (ei ilmastointia). Niin eipä hytin lämpötilalle ole tapahtunut juurikaan mitään. Kone on kyllä lämmennyt.

    Nyt ei tästäkään tarvii välittää kun ei webasto toimi. :(

    Comment


    • #92
      Eikös toi ilmastointi pitäis mennä päälle kun jäähdytysneste on lämmennyt riittävästi webaston käydessä? Mulla 2 asteen pakkasessa ei puhaltanut vielä vajaan puolen tunnin webaston käytön jälkeenkään. Kun konettä käyttää vähän aikaa ja sen jälkeen laittaa webaston päälle niin johan alkaa puhallin laulamaan. Kai se pitäisi jo tuossa ajassa alkaa puhaltaa?

      Comment


      • #93
        Tuosta on tosiaan ollut juttua, että tuo T5:n webasto ei lämmittäisi moottoria juuri ollenkaan.
        Jotain se siellä kuitenkin lämmittää (ainakin moottorin lämpöanturia ;), koska käynnistyvyydessä on eroja mikäli webasto on ollut päällä tai pois.
        Ilmeisesti tuosta syystä autossa on myös lohkolämmitin. Tai no, öljypohjaan kiinnitetty säteilylämmitin se oikeasti on.

        Tuossa ei ole myöskään automaatti-ilmastointia, joten illalla pitää tosiaankin muistaa kääntää lämmityslaite kuumalle.

        Comment


        • #94
          Noniin, nyt sitten sanoi webasto kokonaan sopimuksen irti. Ajastin ja kaukosäädin toimivat niinkuin ei mitään olisi vialla, mutta itse webasto ei inahdakkaan. Vielä pari päivää sitten toimi ihan normaalisti. Minkähän vian se nyt keksi?

          Comment


            #95
            Omassa A4 B7 3.0tdi kulkineessa alkup. wepasto ja se savuttaa. Ja pitää se kyllä semmosta ihme pulputus ääntäkin. Onkohan tuo normaalia? Toiminta on kuitenkin ok!
            Viimeksi muokannut 8866; 22.10.2009, 22:09. Perustelu: Profiilin kulkineet muuttuu ajan saatossa.

            Comment


              #96
              Jippii, mun dielsel webasto päästää infernaaliset valkoset savut kun alkaa jäähdyttään epäonnistuneen käynnistyksen jälkeen. Taitaa olla pumpussa vikaa/vuotoa.

              Comment


                #97
                Olalla poltin (höyrystin) tai hehku sökö.

                Comment


                  #98
                  Pakoputkesta tulee kuitenkin kuumaa kylmänäkin ja jos kuumalla koneella käynnistää webaston ajossa niin tuntuis käynnistyvän ja käyvän. Kun sammuttaa kuuman koneen niin webasto sammuu hetken päästä (ei 40min täynnä) mutta ei kuitenkaan päästä savuja jäähdytellessään. Miksi käynnistyy kuumalla koneella? Notkistuuko pumppu lämpimänä?

                  Comment


                    #99
                    Ok, eli vikakuvaus hieman muuttui alkuperäisestä. Tuo että käydessä toimii mutta itsekseen ei, viittaisi:
                    - ylikuumenemiseen (neste kiertää vain kun auton oma pumppu sitä pyörittää) -> webaston vesipumppu rikki
                    - jänniterajan katkaisuun, akku finaalissa tai webaston kortti viallinen, haulla näitä löytyy lisää

                    Voin joskus lukaista siitä vikakoodit ellei ole mikään väyläohjattu laite.

                    Comment


                      Tossa viikonloppuna vasta tein noita jatkotestejä. Löysin netistä yhden webaston DIY purkuoppaan ja siinä puhdistettiin pakopesä hiilijämistä ja irrotettiin pumppukin. Pitänee jossain vaiheessa toi purkaa. Onneksi on lohkolämmitin sisäpistokkeellakin niin ei tarvi palella.

                      Tää webasto on tossa VM. 2000 Berlingossa ja muistaakseni siinä on osittain CAN-väylä, mutta Webasto tosin on ihan perus jälkiasennus n.5KW, oisko thermo top C. Katteellaan noita vikalukuja jos en tota muuten saa toimimaan. Koitan sitä herätellä aluksi muutamia kertoja lämpimänä jos vaikka notkistuis se pumppu käytössä.

                      Comment


                      • Missähän mahtaa autossani olla webaston rele? Releet on ilmeisesti kuskin jalkatilassa levyn takana. Miten sen saa irti rikkomatta mitään ja mistä tiedän mikä on webaston rele? Epäilen että se on uusimiskunnossa. Tai ainakin toivon pääseväni niin halvalla.

                        Comment


                          Mitä tuon "Webaston releen" pitäisi tehdä/ohjata?

                          Comment


                          • No täytyy sanoa että ei hajuakaan. Webasto vain lakkasi toimimasta siten, että kello vielä toimii. Minulle sanottiin, että oireet viittaavat siihen että siitä on mennyt sulake tai rele. Sulake oli ehjä. En sitten tiedä mitä relettä sillä tarkoitettiin, vai oliko se vain niin villi veikkaus, ettei neuvoja itsekään tiennyt mitä sillä tarkoitti.

                            Comment


                              Voi siellä olla vikamuistikin täynnä.

                              Comment


                                Ei mene webasto lukkoon vikamuistin täyttymisestä eikä ole mitään relettä joka estää laitteen toiminnan.

                                Edit. ylläoleva pätee siis jälkiasennettuihin, tehdasasennetuista en sano mitään etten valehtele.

                                Comment


                                • Kyseessä on siis tehdasasennettu. Ihmetyttää kun toimi vielä pari viikkoa sitten. Tuo vikamuisti voisi olla yksi vaihtoehto. Pitänee selvitellä jostain huoltoliikkestä. Itsekin mietin tuota relettä että mitä se webastossa tekisi.

                                  Comment


                                    Laitetaanpas samaan topikkiin.

                                    Kyseessä Thermo Top Z/C, vajaa 5 vuotta vanha. Starttaa hyvin, polttaa hyvin. Hetken poltettuaan sammuu ja starttaa uudestaan. Kaikki toiminta vastaa tätä Webaston manuaalista löytyvää selitystä:
                                    The glow plug, the combustion air fan and the circulation pump are activated. After 30 seconds the fuel dosing pump starts operation and combustion air fan operation is suspended for 3 seconds. Subsequently the combustion air fan speed is increased in a ramp within 57seconds to nearly full load operation. After reaching full load fuel delivery within this period the glow plug is deactivated and the combustion air fan operation increased to full load. During the subsequent 45 seconds as well as in normal operation the glow plug functions as flame sensor to monitor the flame condition. After all these events the automatically controlled heating operation starts. In case of a no flame condition or a flameout, a restart is automatically initiated. If the no flame condition persists, fuel delivery is stopped and the heaters enters an error lockout with a run-down of the combustion.
                                    Eli selvästikin näyttää siltä, että laite luulee, ettei liekkiä ole. Uusi hehkutulppa/liekkivahti on vaihdettu, ei vaikutusta. Ylilämmöstä ei ole kyse, koska vesi kiertää hyvin. Olisiko ohjainlaitteessa vikaa? Purin senkin, mutta ei mitään näkyvää löytynyt. Kolvasin muutaman läpijuotetun komponentin uusiksi, mutta ei vaikutusta.

                                    En ole vielä vikakoodeja käynyt 30 eurolla lukemassa. Pakko kai se taipua siihen. :)

                                    Comment


                                      Vikakoodien lukaisemisesta on hyvä lähteä liikkeelle, luulisi noita piuhoja olevan harrastekäytössäkin jo sielläpäin ettei tuollaisia summia tarvitsisi maksaa. Elektromeka Lohjalla korjaa kortteja tarvittaessa, toimitusaika saattaa olla pitkä.

                                      Comment


                                        Jos tosiaan joltain löytyy lukuvehkeet niin saa ottaa yhteyttä, 050-5553050. Toisaalta tuo 30 e ei nyt maata kaada, kun sen verran auton käyttöä haittaa, kun pitää töpselin perässä olla eikä voi vaan kännykällä laittaa lämpeämään... :D

                                        Elektromekan kotisivuilla lukee:

                                        Webastokorjaukseen lisää resursseja lokakuun alussa jolloin ohjainkorttien toimitukset asiakkaille nopeutuvat selkeästi.

                                        Comment


                                          Tutkinpa ohjausyksikköä mikroskoopilla ja kolvailin vähän paremmin, mutta ei vaikutusta. Vikakoodipiuha lähtee jossain vaiheessa tulemaan, kiitoksia Janille. Sitten sen perusteella mietitään, onko Elektromeka sitten oikea paikka vai ei.

                                          Comment


                                            Nyt on lämmitintä ajettu diagnostiikkasoftan kanssa, mutta mitään selvää vikaa ei löytynyt sen perusteella. Kaikki toimii kuten pitääkin. Loppujen lopuksi päädyttiin siihen, että höyrystin on sökö. Eli palaa, mutta ei kunnolla. Eilen purin vielä höyrystimen irti ja kosaanilla koitin sitä opettaa. Lopputuloksena se, että välillä palaa vähän pidempään, mutta yleensä ei. Ja bensakin haisee ihan miehekkäästi. :) Joten uutta höyrystintä tulemaan. eBaysta löytyi höyrystimiä järkevään hintaan, eiköhän se tuolla luulisi korjautuvan.

                                            Comment


                                              Palauta adapteri sitten kun saat laitteen toimimaan. Ei ole mitään kiirettä, oma toimii hienosti kun kortti saatiin viimein 1,5 kk odottelun jälkeen korjauksesta.

                                              Comment


                                                Eihän se höyrystimen vaihto auttanut. Soitin Elektromekaan ja lopulta sain sieltä jonkun kiinni. Kuulemma heillä on pari korttia samalla vialla korjauksessa. Tietää, että mikä on vikana ja korjaus maksaa 50 e. Mut onpahan nyt uusi höyrystin ja hehku sitten. :) Seuraavaksi kortti Elektromekaan, korjausaika "tämän vuoden puolella". :)

                                                Comment


                                                • Onko ehdotuksia hyvistä saksalaisista webasto nettikaupoista, muitakin kuin ebay?

                                                  Comment


                                                  • Webasto Ongelma

                                                    Autossa Audin alkuperäinen Webasto kaukosäädöllä (n.10v. vanha) jossa seuraava ongelma:

                                                    Webasto starttaa normaalin oloisesti heti kun sen käynnistää, mutta ei käy kun n.5min ja sammuu.

                                                    Webastoon vaihdettu juuri hehkutulppa (palotiloineen), ei juuri vaikutusta ongelmaan.

                                                    Webaston vesipumppu pyörii ja tuntuu toimivan.

                                                    Haju on ehkä tavallista raaempi.

                                                    Joskus harvoin Webasto toimii koko lämmitysajan.

                                                    Oisko Webasto kuruilla ideoita mikä vois olla vikana ??

                                                    Comment


                                                    • Äkkiseltään tulis mieleen että ylikuumenee. Voisko vesipumpussa akseli pyöriä mutta siivet jumittaa? Mites polttoainelinja? Oletko tarkastanut ettei seassa ole ilmakuplia?

                                                      Comment


                                                      • Kokeileppas huvikseen toisella akulla.
                                                        Ainakin bemareissa on useasti kiinni vain virran riittämättömyydestä... Akku vaikuttaa hyvälle, mutta asia ei olekkaan aina niin.

                                                        Comment


                                                        • Vesipumppu pumppaa normaalin oloisesti eli vesi tuntuis liikkuvan. Polttoainelinjassa ilmakuplia voi olla joukossa siitä ei ole vielä tarkempaa tietoa. Akku on vaihdettu vajaa vuosi sitten uuteen kun ei silloin jaksanut Webastoa pyörittää :)

                                                          Mittasin eilen jännitteen kun Webasto pyöri ja jännite oli normaalia luokkaa 12.2v

                                                          Comment


                                                          • Luultavasti juuri tuo jännitteen vähyys joka katkaisee webaston pois päältä. Joko jossain liitoksissa vikaa, tai webaston aivot sökönä. Audin omassa webastossa on kyllä tosi herkkä jännitevahti. Koetappa laittaa akkuun kiinni normaali akkulaturi ja sitten webasto käymään. Myös jos saat testerin jostain, se kertoo totuuden.

                                                            Comment


                                                            • Aivoja ite pelkään... (aivot just menny syöttöpumpusta ja meni muuten edellisen auton eberspässeristäkin....ei ole onnea pojalla :)

                                                              Pitää katsella seuraavaksi noita liitoksia.

                                                              Tänään muuten kun laitoin kaukosäätimestä Webastoa päälle niin Mittaristossa paloi valot vaan noin sekunnin verran ja sit sammu. Siis ne normaaalit valot jotka on päällä kun Webasto pyörii, eli Webasto ei toiminut edes sitä normaalia 5 minuuttia minkä yleensä on tehnyt ja yritin monta kertaa = sama homma koko ajan.
                                                              Virtaa akussa oli kuitenkin ihan normaalisti koska auto lähti käyntiin 20c´pakkasella ilman lämmitystä (tosin pahalle kuulostaa kun 1 moottorin hehku on pimeenä eikä suostu ulos), 5kone paukuttaa :)


                                                              Aivot tai joku kontakti häiriö vois olla tossa webassa....tai voihan tuo olla olemattakii....

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X