Sen ovihomman olisin osannut neuvoa myös:)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Webasto-ongelmaa
Collapse
X
-
Porkkis, se liitos tehtiin niin että ujutettiin puristettava ja muovisuojattu jatke ensin johdon päälle. Sitten tinattiin, lopuksi jatke liitoksen päälle ja puristeltiin pihdeillä koko matkaltaan lyttyyn.
Sitä mä vaan ihmettelen, että miten niin johtosarja mitoitettu lyhyeksi... sen verta löysää siinä oli oven ollessa auki ettei mun pieneen päähän mahdu miten on päässyt poikki menemään.
Comment
-
karpaasi
Kyseessä thermotop C,uusi laite.Käynnistyy,käy jotain 5-6 min väliin ja sammuu.Sama onko kyseessä manuaalinen- tai automaattinen käynnistys.Onko kellää kokemuksia?Asennuksen jälkeen kyl toiminnot testattu testerillä..
Comment
-
Miten polttoaine on otettu? Uudessa laitteessa en äkkiseltään epäilisi mitään vikaa olevan vaan lähinnä asennuksessa. Liian vähän polttoainetta tai vesi ei kierrä kunnolla ja sammuu ylilämpöön.
Siinä vempeleessä on varmaan joku ilmausruuvi. Koitapa ilmata.
Comment
-
karpaasi
polttoaine on otettu tankilta vaik kyseessä jakosuodattimella varustettu kone(2,5tdi).ilmeisesti kuitenki haarauttamalla.ei varmaankaan mistään asetuksista kyseinen vika johdu?
Comment
-
karpaasi
enpä tiedä,ku asennutin sen liikkeessä.luusisi osaavan homman,ku kerta valtuutettu eberin asentaja.mut sellastahan se on..Miten ilmaus toteutetaan?
Comment
-
No jos se nyt sitten onkin eberi eikä webasto niin osaan jopa neuvoa. Siinä mustassa muovikopassa (jossa letkulähdöt) on ilmausruuvi. Oikeaoppisesti asennettuna sen ilmaruuvin pitäisi olla ylöspäin.
Jos autossasi on WS-malli (ei C), ei ilmaruuviakaan ole joten ainoa vaihtoehto vain ajella autolla tovi ja toivoa että ilmautuu tai käyttää auton omia ilmausruuveja.
Comment
-
karpaasi
siis thermotop C,eli webasto.Olen käyttänyt sitä tavallaan lisälämppärinä, joten eikö se silloin pitäisi ilmata samallalailla?Tahtoo vaan sammua vaik moottori käykin,eli käynnistänkö silloin webaston vaan uudelleen?
Comment
-
Webasto pudottaa tehoa mutta ei sammu, ainakaan dieseleissä.
Nyt meni tuo juttu kyllä hiukan ohi, siis:
Onko autoon laitettu webasto lisälämmittimeksi ja jälkeenpäin yritetty muuttaa seisontalämmitykseksi? Jos näin niin voisi kuvitella että sieltä puuttuu kiertovesipumppu. Vai onko autoon nimenomaan laitettu seisontalämmitin, joka nyt ei toimi kunnolla? Jokatapauksessa vikakoodien luku auttaisi varmasti asiaa, se osaa kyllä itse kertoa että miltä sektorilta ahdistaa.
Comment
-
karpaasi
jep.pitää varmaan viedä takas asentajalle,ku ei ole ilmausta hoitanut kunnolla.
Kyllä se auton käydessä kävi normaalisti joten kierto ei varmaan toimi kunnolla "kylmänä".mut ei se sitä itsestään ilmannut,samanlailla sammui ku aamul sitä koitin pyöräytellä.
Ilmeisesti niitä paineita on jostain löysäiltävä..?
Lämmitin siis on seisontaversio,mut sitä voi käyttää lisälämmittimenä auton käydessä.
Comment
-
Laitetaampa oma ongelma ketjun jatkoksi.
Ostin heinäkuussa nykyisen A6 Avant 2.5 TDI V6. 8/99 rekisteröity.
Myyjän mukaan webasto toimii. Samoin asennettu lohkolämmitin defan akkulaturilla. Nyt pakkasten saavuttua olen huomannut, että joko lohkolämmitin ei toimi tai sitten se muuten vain tuntuu jäykältä startata -1 ja tunnin piuhassa olon jälkeen.
Varsinainen ongelma on webasto. Kaukosäätimellä varustettu laite, eikä toimi.
Syttyy valot kojetauluun ja merkkivalo vilkkumaan niin kaukosäätimestä kuin tietokoneen kautta laitettaessa. Mutta mitään ei tapahdu. Auto on täysin hiljainen reilun tunnin ajan. Mitään ei kuulu.
En ymmärrä tästä webasto-tekniikasta mitään ja luottokorjaamo ei suostunut myöskään koskea siihen. Vikakoodeja ei löytynyt autosta.
Onko neuvoja / mihin täällä Vaasan seudulla kannattais viedä / mitä tehdä itse?
Comment
-
Jos syttyy vain valot, mutta ei mitään elämää, niin Webastossa luultavasti vikamuisti täynnä ja silloin se disabloi ittensä. Pitää nollata jotta lähtee toimimaan taas. V8:ssa se tapahtui ottamalla yksi sulake irti ja laittamalla vehje käyntiin. Uudemmissa en tiedä.
Sundomin Autosähkö ainakin mulla A8:n Webastoa yritti elvyttää, mutta siinä oli liikaa vikaa.
Varsinaisesti ovat ilmeisesti Eberin huoltajia.
Ja Laihialla Hulmin Teboilin kyljessä oleva korjaamo korjas mulle V8:n webaston.
Muitakin varmasti on.
Comment
-
huti
JiiHoo. Kannattaa tarkistaa webaston rele. Ratista polkimiin päin menevä suoja/verhoilumuovi pois, on kiinni muistaakseni kuudella ruuvilla. Sieltä löytyy rivi releitä.
N:o 385 on webaston rele. Saattaa olla huonosti paikallaan, kannattaa tukea se alempaan releeseen. Omassa oli pari espanjalaista kylmäjuotosta, vähän kolvia ja alko pelittään.Laitoin kyllä uuden,n.50ekee.
Toivottavasti tästä on apua, jos ei sulle niin jollekkin toiselle.
Comment
-
Lainaan topikkia.
Pistin tuossa männäaamuna webaston päälle ja se pöhisi normaalisti, mutta ilmastointi ei käynnistynyt. Aiemmin on aina lähtenyt heti päälle kun webastokin. Olen ymmärtänyt, että wabaston boxilta tulisi suora ohjaus ilmastoinnin ohjausboxiin. Right? Ja kun se ei käynnisty, niin mistähän voisi etsiä vikaa? Joku johto poikki? Joku sulake rikki? Arvauksia, anyone?
Niin, ja tuohan on joku vuosimallin 1992 laite. Ei kaketi sisällä mitään helposti luettavaa vikadiagnostiikkaa.
Comment
-
Mulla oli V8:ssa (-92) Thermotop C ja siitä pystyi kyllä lukemaan koodit ihan nätisti diagnostiikkavehkeellä. Mulla toki oli jälkiasennus ilmeisesti tai jotain.
Keltainen yksinäinen piuha löytyi tuosta silloin webaston sulakkeiden suunnalta.
Jotenkin muistikuva on sellainen, että 3 sulaketta oli. 2 isompaa ja yksi pienempi. Jokin noista saattoi olla myös ilmastoinnille.
Mutta ei muista niin tarkkaan enään, kun tuon kanssa roppaamisesta on jo vuosia.
Comment
-
mulla on lykätty ilmastoinnille 30A sulake.
ilmastointi lähtee kylläkin päälle vasta kun jääh.neste on n.30asteista..
Comment
-
Noniin. Nyt on webasto kunnossa. Eikä ollu mikään halpa huolto!
Sundomin Autosähkö hoiti homman. Suosittelen muillekki!
Vikana oli siis käyttämättömyys. Polttoaineletku oli kuiva, saattanut siis pitkäkin aika vierähtää, ehkä muitakin syitä oli rikkinäisiin osiin.
Eli siis webaston vesipumppu, hehkutulppa/kärki sekä polttopuhallin oli rikki. Käytettäessä tietokoneen avulla puhallin vinkui kimeästi. Poltin ei menny päälle.
Näiden uusiminen olis maksanu ainakin 600€, jotenka kannattavampi tapa oli uusia koko Webasto, jonka sittemmin tein. Nyt siis on uusi laite autossa ja hyvin pelittää. 2 vuoden takuu on myös.
Koko paketti oli ilmeisesti Audin oma webastotyyli, jollaista huoltoliikkeen omistaja ei ollu ennen nähnyt. Kaukosäädinkin oli erilainen, Audin ja Webaston logot. Mutta onneksi maahantuojalta varmistettuaan, hyllyssä oleva laite sopi tähän. Huolto oli kallis opiskelijalle mutta eiköhän se käyttö maksa sen takaisin. Kiitoksia avuista!
Comment
-
Ei varsinaisesti ongelmia webaston kanssa mutta tietääkö joku saako tuosta T5 Transporterin tehdasasenteisesta webastosta käyntiaikaa muutettua esim. vcds:llä pidemmäksi?
Siis webasto lie kaikissa mutta tuossa on se tehtaan kellokin.
Tuntuu jotenkin typerältä, että autossa on kaksi akkua tätä varten ja sitten webastoa saa käytettyä 30min kerrallaan.
Entä onko noissa tehdaskikareissa RF-moduuli valmiina kauko-ohjausta varten?
Ohjainta ei auton mukana tullut, mutta viime keväänä siellä oli RF-synkasta tms. vikakoodi. Tuli mieleen tuosta, josko se olis vaan kaken osto ja synkkaus?
Comment
-
Ei se kyllä 20 asteen pakkasilla riittäny. Ja väliseinä on. Kokemusta ei kyllä ole webastosta aiemmin, että josko sen 20 asteen pakkasilla edes pitäis sitä kabiinia ehtiä lämmittämään tuossa ajassa.
Tuossa on vanhempien jälkiasennuswebastoon verrattuna muutenkin sellainen outo juttu, että kun webaston lyö päälle, niin puhallin alkaa pöhöttää kakkosnopeudella heti.
Normaalisti käsittääkseni webasto alkaa pyörittää puhallinta kun jäähdytysneste on ~30 asteista.
Tuossa on joku tuuletustoimintokin, johtuneeko siitä sitten.
Tai sitten vikaa.
Sikäli kyllä sitten käynnistyksen jälkeen tulee normia nopeammin lämmin, koska automatiikka ohjaa webaston päälle kun auto on käynnistetty. Sammuu sitten kun x-määrä lämmintä on saavutettu jossain anturissa, ei tietoa tuostakaan enempiä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viestiEi se kyllä 20 asteen pakkasilla riittäny. Ja väliseinä on. Kokemusta ei kyllä ole webastosta aiemmin, että josko sen 20 asteen pakkasilla edes pitäis sitä kabiinia ehtiä lämmittämään tuossa ajassa.
Tuossa on vanhempien jälkiasennuswebastoon verrattuna muutenkin sellainen outo juttu, että kun webaston lyö päälle, niin puhallin alkaa pöhöttää kakkosnopeudella heti.
Normaalisti käsittääkseni webasto alkaa pyörittää puhallinta kun jäähdytysneste on ~30 asteista.
Tuossa on joku tuuletustoimintokin, johtuneeko siitä sitten.
Tai sitten vikaa.
Sikäli kyllä sitten käynnistyksen jälkeen tulee normia nopeammin lämmin, koska automatiikka ohjaa webaston päälle kun auto on käynnistetty. Sammuu sitten kun x-määrä lämmintä on saavutettu jossain anturissa, ei tietoa tuostakaan enempiä.
Comment
Comment