Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Vika

    Ebereissä samoja vikoja ja vikailmoitus on liekkivahti, välttämättä ei muuta kuin liekkivahti irti ja noki pois ja taas pelaa.

    Comment


      #32
      Noni, nyt pärjätään toistaseksi ilman webastoa ilmeisesti. Ruosteessa koko paska ja nyt valittaa ohjainlaitteesta. Ei kiitos tollasta joululahjaa nytte, saa olla ilman toistaiseksi.

      Onko kellään karkeeta arvausta mitä tommonen ohjauslaite maksais tai löytyskö jopa toimivaa ylimäärästä? Malliahan ei nytten tähän hätään vielä ole.

      Comment


        #33
        Nonii, A8.n webasto on sellasta mallia, mitä ei enään saa, ei ole koskaa saanutkaan ja täten siis mahdoton korjata. On nimittäin integroitu auton johtosarjaan. KaHa:n kommentteja noi. merkkiliike ei sen paremmin toimita.
        En vaan tajua miksi huollossa yhtäkkiä rupeaa valittamaan ohjauslaitteesta testerissä kun aikasemmin on sentään aina mennyt jotenkin päälle. Noh näitä mulle sattuu liian usein.
        Vaihtoehtona uusi Eberi tai Webasto, Samat hinnat suunnilleen. Tai sitten ostaa käytetty webasto jostain A8:sta. 1600 euroa asennettuna uusi.
        Webaston vesipumppu on niinkin halpa kuin 320 euroa.

        Comment


          #34
          Huono homma että webaston hajotessa sen vaihto ei olekaan helppoa. Tutkiessani rikkoontunutta keskuslukitusta löysin takapaksista tämmöisen:

          Eli webaston kaukosäädön moduuli. Kaikenlaista näistä saksanpommeista löytyykin :) Kaukosäädintä ei auton mukana tullut, jos olisi tullut olisinkin tiennyt tuommoisen olemassaolosta. No nyt on jo asennettuna GSM-ohjaus.

          Comment


          • #35
            No nyt löyty taas tyyppivika, webaston kauko-ohjaimien jääminen saksanmaalle. Taitavat Guntherit <3 niitä.:D Nim.antenni tuulilasissa ja kake saksanmaalla kans.

            Comment


              #36
              Joo ei tullu mukana sitä kakea silloin, lisäks tuo vararenkaan ja cd-boksin kasetin puuttuminen voidaan laskea noihin "normaaleihin" :)

              Comment


                #37
                Mä sain kyllä sen cd-boksin kasetin :) Ja navissakin oli cd sisällä, tosin eihän sillä saksan levyllä mitään tekoa ole täällä. Tutkin tuota T60 laitteen sielunelämää, siihen menee neljä johtoa. + ja maa ja sitten olen lähes varma että kellosta lähtevä +12v (kytkee webaston päälle) menee siitä läpi. Webasto ei nimittäin lähde kellosta päälle jos boksin liittimen irrottaa. Lisäksi boksiin menee antennikaapeli.

                Comment


                  #38
                  No mullahan on sitten harvinainen peli kun se kauko-ohjauskikkare löytyy. Onkos teilläkin niin, että auton päässä vastaanotinantennin luota pitää joku namiska laittaa eri asentoon, että kauko-ohjaus on käytettävissä?

                  Luulin ensin, että härveli ei toimi, mutta kerran ECUa esille kaivettaessa piti ottaa se antenniviritys pois ja silloin huomsin sen kytkimen.

                  Comment


                    #39
                    En mä ainakaan löytänyt tuosta T60 boksista kytkimiä. Tietoa siitä miten uusia kauko-ohjaimia voidaan tuon kanssa ottaa käyttöön?

                    Comment


                      #40
                      Webasto uusiksi

                      Uusiksihan toi webasto meni. Oli korjaamolla testipenkissä viikon ja ohjausyksikkö mäsänä. 1500 euron joululahja...

                      Sillälailla

                      Comment


                        #41
                        Jestas, kohtalotoveri :)

                        Comment


                          #42
                          Mulla webasto tyhjensi juuri akun. No onneksi siinä ei tule rahallista damagea. Iloisesti webasto pyöri kun tulin autolle mutta ei akussa enää riittänyt paukut starttaamiseen.

                          Comment


                          • #43
                            Mulla pottuili kanssa Webasto kuvailemallanne tavalla. Olin jo viemässä sitä huoltoon VV:lle Hertsikaan, mutta onneksi en yksinkertaisesti uskaltanut. Eivät pystyneet kertomaan hintaa, niin arvaisin sen maksavan vähintään 500 euroa. Kaikki huollot mitä siellä olen tehnyt, on AINA maksanut vähintään 500 euroa. Ennätys on 1950 euroa...

                            Mutta asiaan. Pyysin Hertsikan miehiä mittaamaan akun tehon yhden pienen huollon ohessa, sillä lopputuloksella että vaihtoivat kysymättä uuden akun (ja taas huolto meni yli 500 euron). Tämä vaihdos ei vaikuttanut Webastoon, vaan toimi edelleen ainoastaan muutaman minuutin. Jatkoin kuitenkin Webaston käyttämistä päivittäin noin 2 viikkoa ja IHME, se rupesikin toimimaan. Nähtävästi ollut vaan käyttämättömänä 7 vuotta Gytherillä Munchenissa, joten oli vaan käytön puutetta. Voinette uskoa, että olin onnellinen kun selvisin kerrankin ILMAISELLA korjauksella.

                            Comment


                              #44
                              En halua maalata piruja seinille...

                              ...Minullakin alkoi toimimaan Webasto kunnolla resetoinnin jälkeen...viikon verran. Sen jälkeen sama edellä oleva vika.

                              Nyt 1.500 köyhempänä toimii hienosti

                              Comment


                              • #45
                                Webasto ongelma

                                Moi. Mulla oli omasta palanu webaston controlleri, ja kun aikani soittelin eri webastohuoltoihin niin
                                sain muistaakseni järvenpäästä erittäin asiallista tietoo...
                                Eli ei tarvinnu ostaa koko webastoo vaan puolikas.
                                Malli oli Thermo Top C ja se makso muistaakseni 360 eskoo.
                                Tuli kaikki tiivisteet mukana ja vaihdoin ite.
                                Ei oo vaikee homma.
                                Nyt on pelannu kun uus...

                                Comment


                                • #46
                                  mites eberin voi resetoida? kun ei lähe päälle nappulasta aina suoraan, mutta ajastimella lähtee aina heti päälle,huollossa sano et kello rikki mut en usko.

                                  Comment


                                    #47
                                    Eiköhän se kello oo siis rikki.

                                    Eberille annetaan vaan 12v yhteen karvaan, kun halutaan sen olevan päällä. Kello mitä ilmeisimmin tätä ei "hetipolttonapista" sitten anna, mutta ajastuksen kautta kyllä.

                                    Ei oo mitään avaruustekniikkaa.

                                    Comment


                                    • #48
                                      tossa äsken sitä renasin ja nyt lähti päälle hetipolttonapista tokalla tai kolmannella kerralla ja kävi ihan normaalisti.

                                      Comment


                                        #49
                                        Saiskohan tuon avattua ja napin kontaktit putsattua?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Palailin tuossa 19.1. Egyptistä.
                                          Lentoasemalla -23C, mutta onneksi on Webasto, tuumin. Ei muuta kuin kakella W päälle ja lämmintä autoa kohti.
                                          Ovien kaukosäädin ei suostunut avaamaan ovia ,lukot täysin jäässä ja päällä kesähepeneet.
                                          Alkoi tulla kylmä ja VI.....maan.
                                          Onneksi Arell Sr oli matkassa mukana omalla autollaan, joskin eri parkkihallissa.
                                          Löytyi lukkosulaa...ja avot n. 25 min ulkona paleltuani sain vihdoin oven auki. Lämmin auto odottaa...
                                          Ja paskat.
                                          Webasto ei toiminut. Lisää palelua saksalaisessa pakastimessa. (Onneksi ei W toiminut sillä akku oli kohtuullisen heikossa hapessa viikon seisomisen jälkeen.)
                                          Kotiin päästiin (loppujen lopuksi lämpimällä autolla).

                                          Ja sitten itse aiheen mukaiseen asiaan.

                                          Kävin näyttämässä Webastoa Turussa Ajoneuvosähkössä (vastapäätä LMS Turun konttoria). Oikein mukavan tuntuinen yrittäjä, joka jaksoi turinoida aiheesta kuin aiheesta. Hän löi tietokoneen piuhan kiinni ERILLISEEN LIITTIMEEN, joka kuulemma löytyy aina Webastosta (ei kylläkään lähelläkään itse laitetta, vaan W:n oman sulakerasiahässäkän läheltä). Vikakoodeja löytyi joka lähtöön. Koodien nollaus ja testausta ja hyvin toimii (kerrottakoon jo tässä vaiheessa, että toimii edelleen).
                                          Kaveri toivotti hyvää matkaa eikä ottanut korvausta ko. offensiivista, sanoi vaan, että tuut sitten uudelleen kun tulee jotain oikeaa sähkövikaa kulkineeseen.

                                          Koko sekavan tarinan jakamisen syy oli oikeastaan siinä, että halusin suositella näin asiakasystävällistä putiikkia muillekin tämän palstan lukijoille.

                                          t. 63Ah

                                          Comment


                                          • #51
                                            Laitetaan nyt kysymys tämän ketjun jatkeeksi vaikka tuskin täältä varmaa ratkaisua ongelmaan löytyy.
                                            Eli isäukko osti TDi Passatin jossa on webasto kellolla (ei tietoa onko alkuperäisasennus mutta ilmeisen siisti asennus kyllä). Vehje ei oikeen ota toimiakseen.
                                            Lähtee kyllä päälle mutta kestää pari minuuttia kunnen alkaa kunnolla tuhisemaan. Moottori näyttäisi lämpiävän kyllä vehkeen avulla mutta sisätilat ei, lämppärin moottori ei lähde käyntiin ollenkaan. Lisäksi isä sanoi, että kun oli testannut auton käydessä laitetta, niin webaston käynnistäminen oli sammuttanut auton oman lämmityslaitteen moottorin!?
                                            Itse kun olin tänään ihmettelemässä asiaa, niin webasto kävi joku 5 minuuttia ja sammua töksähti sitten. Edelleenkään ei hyttiin lämmintä. Tsekkasin kaikki webastoon liittyvät sulakkeetkin --> ok. Akkujännitettä en tullut mitanneeksi mutta se ei tämän ketjun perusteella ole ollut syy ongelmiin.
                                            Onko kenelläkään ollut vastaavaa? Auto on siis manuaalisella ilmastoinnilla.
                                            Mitä tästä ketjusta ymmärsin, niin kallista hommaa korjaamolla näiden huolto?

                                            Comment


                                            • #52
                                              Eberi toimii ainakin mulla niin että sisätilan puhallus käynnistyy vasta kun vesi on n. 30 asteista.
                                              Puhallus on kytketty niin että kun eberi ei ole käynnissä kulkee puhaltimen moottorin virta auton sulakerasialta eberin releen kautta puhaltimelle.Kun se taas on käynnissä se pitäs mennä suoraan akulta eberin releen läpi puhaltimelle.Eli olen sitä mieltä että jos webasto toimii yhtään samoin, niin
                                              sen rele kytkee mutta jännite ei kulje sen läpi.Eli katkaisee auton oman syötön mutta ei myöskään saa uutta jännitettä.Etsisin siis releen ja tarkistaisin sen.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Kiitos Teukka, järkeen käypä selitys. Rele näytti makaavan siinä sulakkeiden lähellä akun vieressä, eli on helppo kokeilla. Mutta kun auto ei ole minun ja ei tietenkään ole tuossa pihalla kätevästi käsillä, niin täytyy kysyä releestä vielä. Eli onko ihan normaali rele joita käytetään esim. lisävalojen kanssa (kovasti oli sen näköinen ainakin)?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Taitaa olla ihan normaali vaihtokärki rele siellä,kun nyt vaan muistaisin.Se nyt on varma että se kytkee aina johonkin. Siinä releen päällä on varmaan kytkentä,jos ei niin ne kai lukee ainakin releen napojen vieressä.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Ei ollu ihan norkku 87-rele. Viisinapainen on tämä kaveri, eli lienee 87b-rele, niin muistan lukeneeni releen päältä. Nimittäin maksaa paikallisella Webaston jälleenmyyjällä 85 einaria ja paikallinen varaosaliike sanoi eioota. Pakkohan tollanen on jostain parilla egellä löytyä. Ei viittis ihan ottaa riskiä ja ostaa 85 euron relettä kokeillakseen onko vika siinä.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      normaali vaihtokärki rele
                                                      Eli just tollanen siellä on. Onhan siinä b vai a -kanta sille vaihdolle. Ei se siitä silti juurikaan sen kalliimpaa tee eli tarvikeliikkeestä saa muutamalla eurolla.

                                                      Puhallin on 30-nastassa ja webaston ohjaama akkujännite 87:n takana ja auton oma syöttö 87 a vai b:n takana, ei koskaan muista kumpi. Siten 87ab on 30:ssä, normaalisti ja auto sammuksissa webaston ohjaamana 87 ja 30 yhteydessä niin puhallin saa virtaa, mutta se ei "vuoda" muualle autoon. Muutenhan tilanne vastaisi "virrat päällä" -tilaa, jos ei olisi vaihtorele.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Joo luulis ton olevan ihan hyllykamaa muualla kuin webastolla.Kuulostaa rahastukselta.
                                                        Toinen vaihtoehto on että vaikka sulakkeet on ehjät jännite ei mene releelle.Oletko mitannut sulakkeet vai näkeekö varmasti silmällä?

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Ei tartte enää mittailla. Kehotin isukkia menemään autosähköliikkeeseen (Motonetista olis kai saanu kanssa) ja sieltä löytyi rele. Maksoi kokonaiset 10e.
                                                          Rele vaihdettiin ja webasto pelaa kuin unelma.
                                                          Eli suuret kiitokset Teukalle ja porkkikselle!

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Mä olen niin taitava että joskus jopa hirvittää....:)
                                                            Päivän hyvä työ tehty!

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Se oli kyllä päivän hyvä työ, kieltämättä. Itselle kun ei noi vehkeet ole oikeen tuttuja, niin ei osaa lähtee vikaa purkamaan.
                                                              Kyllä tuossa säästyi äkkiä satanen tai kaksi. Oli isällä nimittäin varattu aika tuota ja takaoven lukon toimimattomuutta (ei toiminut kaukosta, ei kuljettajan ovesta) varten merkkikorjaamolle.
                                                              Lukon ongelma korjattiin ottamalla johtosarjan haitarikumi irti ja juottamalla katkennut johto kiinni. On kuulemma "tyyppivika", johtosarja mitoitettu liian lyhyeksi. Eli kaikkiaan säästyi varmaan pari sataa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X