Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto-ongelmaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Alkuperäinen kirjoittaja Jultsu_ Näytä viesti
    Pakko jatkaa vielä typerällä kvg-kysymyksellä:

    Pitääkö se yksikkö irroittaa autosta ja ottaa pöydälle ronkittavaksi jotta nuo pystyy tekemään, vai onko siellä joku pikakurkistusluukku joka lähtisi parilla ruuvilla helposti auki?

    edit. ja mistä tuollaisia kannattaa hankkia Tampereen alueelta (tai postitse viikon-parin sisään)
    Sehän riippuu ihan miten lämmitin on autoon asennettu, jos kannet saa purettua paikallaan niin mikä ettei. Neloskoneessa taitaa onnistua jos laite vasemman runkoaisan päällä.

    Jälleenmyyjät Tampere:
    http://www.eberspaecher-finland.com/...lz_ort=tampere

    Comment


    • Alkuperäinen kirjoittaja Enskal Näytä viesti
      Hene987:llä hehkuvika 95% todennäköisyydellä. Jos on uusi hehku ja keskimuovin saa näpättyä irti, kokeile toisella hehkulla alkaako hehkuttaa.

      Jätetään 5% vika mahdollisuus hehkun fetille ja muille komponenteille piirikortilla.
      Kiitos vastauksesta. Kortti ok, hehku oli rikki.

      Comment


      • Tulipa kokeiltua Ross-Techin piuhalla tuota Eberin omaa diagnostiikkasoftaa, ja pienimuotoisen yritä-erehdy -leikin jälkeen päästiin kiinni Eberiin. Antaa vikakoodia 14:

        014
        Temperature difference between flame sensor and overheating sensor too large
        • Check hot air pipes for blockage –> remove blockage.
        • Sum of the component ratings of air-conducting parts is too large –> Check air system, if necessary re-lay – for component ratings, please refer to additional parts catalogue.
        • Check flame sensor, if ok –> check overheating sensor, if overheating sensor defective –> replace combination sensor, if overheating sensor ok –> measure fuel quantity, if fuel quantity ok –> replace control box.
        Onko tällaisesta viasta kenelläkään kokemusta? Liekkivahti kertoo liekin löytyvän ja lämpö nousee nopeasti liekkivahdissa 150 asteeseen, mutta tuo "overheating sensor" näkyy nousevan korkeammalle kuin se toinen "control sensor"

        Viimeksi muokannut Jultsu_; 23.10.2016, 15:49.

        Comment


          Ylikuumenee, pyöriikö vesipumppu lainkaan?

          Comment


          • Väittäisin että kyllä, ilmausruuviakin availin päältä ja sieltä tirisi nestettä ulos, vaan pitäisikö se nostaa korkeimpaan potentiaaliin ja sitten ilmata, onko sinne kuitenkin vaan jäänyt ilmalukko tuon kansirempan jäljiltä?

            Comment


              Ilmalukko sopisi oireisiin.

              Comment


              • Pitääpä kokeilla huomenna saako noita 15v kiinni olleita muttereita auki.. Ilmaus siis pitäisi nimenomaan tehdä korkeimmassa potentiaalissa ja laite pitäisi olla käynnissä kun sitä ruuvia aukoo?

                Comment


                • Noniin, auto käynnissä ruuvattu ilmausruuvi kokonaan irti ja annettu tulla reippaasti tavaraa, nyt kun iskin käyntiin moottorin käydessä niin ei lämmöt karanneet enää taivaisiin, kävi pari minuuttia ja nyt tuli vikakoodi 054: Flame cutout from HIGH control stage. Liekkisensorin lämpö nousi käynnistyksen jälkeen nopeasti 250 asteeseen ja laski siitä sitten tasaiseen tahtiin 90 asteeseen ja sitten pompautti tuon koodin.

                  Netti kertoo että tarkista liekkivahti tai polttoaineen saanti, mitäs sitten kokeillaan jos vedän tankin vielä täyteen ja antaa siltikin samaa koodia?



                  edit. auto tankattu ja edelleen moottori sammuksissa antaa tuon 14-temperature difference virheen. Moottorin kun iskee käyntiin niin pöhisee nätisti tavoitelämpöön asti. Vesipumppu siis eberistä kaput.

                  Eli eli, mitä tuonne nyt sitten kannattaisi iskeä uutta kun se otetaan pöydälle ja puretaan?
                  Viimeksi muokannut Jultsu_; 27.10.2016, 20:36.

                  Comment


                  • 01412 - glow-plug with flame monitoring (q8)

                    Tuollainen vikakoodi touaregin webastossa, tulee takaisin vaikka kuittaa pois. Taidan huomenissa tilata eeperiltä tai mtt-tradingiltä varaosan..

                    Comment


                    • On muuten aika ihana kikkailla pois se paketti lokasuojan sisältä. Ota myös tiivistesarja webaston puoliskojen väliin, ainakin se teflontiiviste. Mulla oli melko hapero kun avasin omasta.

                      Comment


                      • Ossaako joku sanoa että mikä sulake pitäis 02 A8. Ssa irrottaa kaukosäätimen parituksen ajaksi? Oon takaluukun vasemmalta puolelta ottanut 5A sulakkeen sekä kojelaudan oikeassa reunassa olevasta taulusta sulakkeen nro 42 eikä taikasanatkaan oo auttanu. Olisikohan vanha omistaja käyttäny kaukkarin pesukoneessa kun oli hieman hapettumaa ja kansi repsottaa eikä millään lähde toimimaan...

                        Comment


                        • LauriJT: ajallisesti kauanko meni ottaa se webasto sieltä pois? Saa antaa vinkkejä jos olet aiemmin tehnyt ko operaation.. Ajattelin kylläkin laiskuuksissani ulkoistaa tuon homman muttei sitä ikinä tiedä vaikka vaikka innostuisi..

                          Comment


                          • Se oli aika hakemista itsellä myös. Otti useamman tunnin mutta ei se mikään älytön homma ole itse tehdä. Rengas linkkuun, alusta ylös ja sisäloksu pois. Koko webaston asennusteline pitää irrottaa että sen pelkän lämmittimen saa ruuvattua irti. Riittää tosin että sen kallistaa rengasta vasten. Ietkujen kiinnikkeitä piti muistaakseni pitkin sisäkaarta ottaa muutama irti ja weban pakoputki jostain liitoksesta että laitos kallistui tarpeeksi. Jos sulla ei vielä ole kelloa tai kaukosäädintä niin siinä on hyvä sauma samalla vetää webastolle signaalipiuha.

                            Comment


                            • Nosturille olisi tarkoitus mennä auton kanssa ja ottaa koko laitos pöydälle. Katsoin vain että aikamoinen letkuviidakko etsiessäni bildelsbasenilta käytettyä webastoa. T100HTM on juuri asennettu tuohon. Siksi nyt haluankin weban kuntoon...

                              Comment


                              • Tiivistesarja c-mallin lämppäriin on 9000861a. Se kannattaa ottaa ainakin. Niitä letkuja on joo melkoisesti mutta suurin osa kääntyy mukana. Siellä on kumitaitoksia kovissakin putkissa. Voi olla kyllä paras jos tyhjää vaan tosiaan järjestelmän ja irrottaa putket ja letkut pyörän kaaren sisältä ja nostaa koko paketin pöydälle. Takaisin sohiminen saattaa olla aika hermoja repivää sitten.

                                Comment


                                • Ostin sen höyrystin/palopesä/hehkutulppa paketin mtt-tradingiltä. Mukana tulee tiivisteet.

                                  Comment


                                    Jos sulla ei vielä ole kelloa tai kaukosäädintä niin siinä on hyvä sauma samalla vetää webastolle signaalipiuha.
                                    Samallahan sen voisi integroida auton FISin kautta komennettavaksi - ellei tuo ole alkuperäinen webasto?

                                    <offtopic>Yleisesti ottaen toi Webaston asennus vähänkään vanhempiin Vagineisiin on niin simppeli homma, että en ymmärrä miksi niitä minikelloja liimalillaan kojelautaan sen sijaan, että tehtäisiin se "oikein".</offtopic>
                                    Viimeksi muokannut pta; 5.2.2017, 05:04.

                                    Comment


                                    • Alkuperäinen webasto kyseessä.

                                      Comment


                                        A5 Coupe 3.0 tdi ja tehtaalla asennettu webasto. Ei tahdo enää lähteä pyörimään vaan kauko-ohjaimeen jää vilkkumaan punainen valo (nopeasti). Akun jännite näyttää n. 13.5v ihan yleismittarilla mitattuna. Vikakoodit lukaisin ja tuli seuraavaa:

                                        01444 - Under-Voltage Shut-Off (Automatic)
                                        000 - - - Intermittent
                                        Freeze Frame
                                        Fault Status: 00100000
                                        Fault Priority: 7
                                        Fault Frequency: 1
                                        Reset counter: 57
                                        Time Indication: 0

                                        Freeze Frame
                                        Temperature: 4.0°C
                                        Temperature: 143.0°C
                                        Voltage: 12.10 V
                                        OFF
                                        Error Code: 0
                                        Temperature: 77.0°C
                                        RPM: 0 /min
                                        Yes

                                        03041 - Energy Management Active
                                        000 - - - Intermittent
                                        Freeze Frame
                                        Fault Status: 00110000
                                        Fault Priority: 5
                                        Fault Frequency: 4
                                        Reset counter: 17
                                        Time Indication: 0

                                        Freeze Frame
                                        Temperature: 1.0°C
                                        Temperature: 143.0°C
                                        Voltage: 12.20 V
                                        OFF
                                        Error Code: 0
                                        Temperature: 77.0°C
                                        RPM: 0 /min
                                        Yes

                                        Tuon mukaan akussa sitten kuitenkin jotain häikkää? Vai voiko olla että johonkin välille häviää niin paljon jännitettä että iskee vikatilan päälle? Lyhyttä ajoa kyllä ollut nyt viime aikoina että pitää yrittää enempi ajaa ja vaikka ctekillä ladata akkua.

                                        Comment


                                        • Ilmeisesti jännite tippuu kuormalla. Akku vetelee viimeisiään? Se miten auto näkee akun ja tekee virransäästö ratkaisut selviäisi siitä "battery" mittarista minkä saa ohjelmoitua näyttöön (varmaan sen arvon saa VCDS:llä suoraan ohjainyksiköltäkin luettua). Vikakoodeissa ainakin jännite käy 12,1v.

                                          Comment


                                          • Alkaneet kylmät kelit paljastaa vikoja. Webasto käynnistää itsensä kyllä ok, mutta vähän ajan päästä on sammunut. Tästä kun yrittää uudestaan laittaa päälle, naksuttaa muutaman kerran ja lopettaa, melko vahva käry on konehuoneessa. Lähtevä vesiletku on ekan lämmitysyrityksen jälkeen hieman lämmin. Vikakoodeja siitä ei ole vielä keritty lukemaan. Mikähän sitä voisi riivata?

                                            Comment


                                            • Yleensä se on vesipumppu mikä kuolee, silloin weba sammuu nopeesti käynnistyttyä ylikuumenemiseen.

                                              Comment


                                              • E: Jatketaan toisessa ketjussa, se olikin eber..
                                                Viimeksi muokannut Buuhiz-; 21.10.2017, 06:46.

                                                Comment


                                                • Kuinka selvästi tuo polttoainepumpun naksutus pitäisi kuulua ja tuleeko ääni polttoainetankin suunnalta? Tarviiko sitä oikein keskittyä kuuntelemaan vai kuuluuko selvästi? Tehdasweba ja A6 3.0tdi kyseessä.

                                                  Weba antoi vikakoodia hehkusta. Otin sen eilen pöydälle ja vaihdoin hehkun ja katsoin muutenkin ettei muuta havaittavaa vikaa ollut. Palopesäkin oli todella puhdas. Sitten takas paikoilleen. Muutaman minuutin se siinä pörisi savupilven saattelemana ja sammui pois. Vikakoodi No flame. Tarvii mennä vielä kokoilemaan uudestaan että syttyykö.

                                                  Voisiko ajatella, jos edelleen tulee sama No flame koodi, että polttoainepumppu ei pyöri, eikä syty sen takia kun ei ole ruokaa tarjolla? Mistä uutta pumppua kannattaa kysellä, sercap vai joku muu? Onko se tankin sisällä?

                                                  Comment


                                                    Kyllä se selvästi naksuttaa, jos vain on samanmoinen kuin jälkiasenteisessa.
                                                    Ebaystä ainakin saa osia. Omaan jälkiasenteiseen pitäisi saada kiertovesipumppu ilmeisesti. Saako jostain huokeammin kuin Saksan Ebaystä? About 100e uusi. Webaston oma 190e alennuksilla Suomesta.

                                                    Comment


                                                    • Noniin kyllähän se naksutus sieltä kuuluu niin ulko kuin sisäpuolella autoa kun on hiljaista. Tänään jopa jäi päälle muutaman yrityskerran jälkeen. Tais olla vika vaan ilmaa polttoainelinjassa kun laite ollut juuri pöydällä. Aamulla taas testiä käynnistyykö kun auto on ollut yön pihalla ja on kunnolla kylmä.

                                                      Tietääko kukaan missä tuo polttoainepumppu sijaitsee tarkalleen? Sen läheisyydessä on varmaankin suodatin mikä voisi olla hyvä vaihtaa.

                                                      Comment


                                                        Kuuntele ääntä niin aika tarkka sijainti löytyy jo sillä :)
                                                        Eiköhän se ole siellä takana lähellä tankkia.

                                                        Comment


                                                        • Lähinnä tarkoitin että onkohan auton alla ulkopuolella vai takakontissa/takapenkin alla sisäpuolella :).

                                                          Comment


                                                            Ulkopuolella se on, mutta joo onko "huoltoluukkua" penkin alla tms.
                                                            Kaikissa mitä mulla on ollut niin se on jossain takapyörän lähettyvillä pohjassa oli sitten alkuperänen tai jälkiasennettu. Tuosta A6:sta ei ole kuitenkaan tietoa.

                                                            Comment


                                                              Sain webasto testerin pelaamaan ja ei faultteja. Vesipumppu on kuollut, mutta siitä ei tule tuossa mun C versiossa vikakoodia. Uusi tilauksessa jo.
                                                              Ei pysy webasto kauaa käynnissä edes moottori käydessä, mutta lämmöt webastossa noin 77 astetta. Hetken päästä kun lämmöt tippuu niin käynnistyy uudestaan.
                                                              Joko webaston vesipumppu tai tt-thermo aiheuttaa siis nyt aikamoisen tukoksen. Muuten toi pitäs pysyä kylmällä moottorilla pitempään käynnissä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X