Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Lane assist talvella?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Lane assist talvella?

    Pitänee jonneekkin uvw puolelle tehdä sama topikki jotta sais enempi infoa tähän mutta kuis täällä on kokemuksia?

    Suomen talvi on pitkä; jos on optinen+akustinen pysäköintitutka edessä + takana jota lane assistikin hyödyntää, niin kuinkas tuo lane assist talvella pelaa? Täytyykö käytännös pitää monta kk pois päältä kokonaan, jos ei siis toimi kun ei näy merkintöjä, on lumipenkkaa ja uraa häiritsemässä joka paikassa? Keski-Suomen seudulla tulee ajeltua. Jos ei toimi ni ei siinä tapauksessa vältämättä viiti ekstraa autokaupoissa teknologiapaketista maksaa vaan ottaa vaan tuon pysäköintitutkan eteen + taakse; adaptiivisen vakkarin tietysti menettää myös.

    #2
    Eipä se kaista-avustin muutenkaan toimi kuin pienellä osalla maamme tiestöstä. Kun puuttuu ajoratamerkintöjä, ei solisti laula

    Comment


    • #3
      No kun oon ymmärtäny että se käyttäis tuota parkkitutkaakin eli vois teoriassa varoittaa jos ajaa penkkaan, tehdä korjausliikkeen, samoin ajoradankeskellä olevasta lumipenkasta :=) ..

      Comment


        #4
        Eikös parkkitutkaa käytetä side assist, ei lane assist puolella?

        Comment


        • #5
          Ainakin B8:ssa side assist, eli kuolleen kulman tukailija on oma järjestelmänsä, joka on integroitu molempiin ulkopeileihin. Tunnistin ja ohjainlaite ovat yksi palikka peilin sisällä. Veikkaan, että muissa malleissa on samalla tavalla toteutettu.

          Comment


          • #7
            A4-Freunde.com ketju Side Assistista B8:ssa

            EDIT: Näköjään meikäläisen saksankielen sisälukutaidossa vikaa. Tutkat ovat side assistin kyseessä tosiaan takapuskurissa, mutta ne eivät ole parkkitutkan sensorit vaan omat purkkinsa.
            Viimeksi muokannut turbokiisseli; 12.2.2013, 08:16.

            Comment


              #8
              Keskustelussa sotketaan kahta eri järjestelmää
              Kuten Pullan linkit kertovat
              Lane assist, eli kaistallapysymisavustin käyttää kameraa keulassa. Ravistelee rattia varoituksena
              Side assist, eli kaistavaihtoavustin käyttää tutkia auton takakulmissa, (myös B8). Vilkuttelee varoitusvaloa taustapeilin sisäsivulla.

              Comment


                #9
                Kyllä nyt menee Lane ja Side sekaisin.
                Side Assist/ kaistanvaihtoavustin/ kuolleenkulman tutkailija.
                Peileissä on varoittimet eli valot.
                Ohjainlaitteet on takapuskurissa.
                Ohjainlaitteessa itsessään on tutka. Ohjainlaitteita on kaksi kappaletta, vasen ja oikea, J769 ja J770.
                Jos puskuri irroitetaan, on järjestelmä kalibroitava erikoistykaluilla, jotka löytyy merkkarilta, kukaan villikorjaamo tuskin on moisia itselleen hankkinut.

                Aloittajalle: Lane Assist toimii niin kauan kun on merkinnät näkyvissä ja kameran linssi puhdas.

                Comment


                • #10
                  Ei mulla oo menny missään vaiheessa lane ja side sekaisin. Siksikin tässä tätä kyselin kun jossain netin syövereissä oli infoa että lane käyttää noita ultrasensoreita kameran apuna, jos ne on autoon asennettu. Koitan just sivuhistoriasta ettiä että mistä sen luin..

                  esim videossa kohdasta 2:10

                  [ame]http://www.youtube.com/watch?v=T8sJwuZyVAY[/ame]
                  Viimeksi muokannut Zachaeus; 11.2.2013, 19:06. Perustelu: linkki lisätty

                  Comment


                    #11
                    En ole satavarma, mutta mielestäni nuo sensorit kumotaan, jos ne on tukossa tai niihin tulee vikaa. Ja kuten videossa sanotaan, on tutkat vain tarkentamassa toimintaa, jos vieressä menee kaide tai toinen auto. Eli jos kamera ei näe kaistaviivaa, koko järjestelmä on poissa käytöstä.

                    SSP voisi kertoa totuuden.

                    Mun korjaukset oli tarkoitettu lähinnä turpokiisselille.

                    Comment


                    • #12
                      Voiko tämän järjestelmän avulla ajaa ilman käsiä?

                      Comment


                        #13
                        Jos viivotukset sen sallii niin mun käsittääksen voi. Ajo vaan voi olla melko mutkittelua. Jos systeemi tulkkaa, ettei viivotusta voi lukea niin ollaan aika nopeeta pöpelikössä tai jonkun nokkapellillä.

                        Comment


                        • #14
                          On siinä se hyvä puoli, että kesällä voi kaivella hanskalokeroa, ettiä puhelinta, takapenkiltä eväitä jne. huolettomammin jos tieviivoitukset on vaan kunnossa.

                          Comment


                          • #15
                            Siin oli joku semmone ominaisuus et jos järjestelmä havaitsee et kuski nukkuu / ajaa ilman käsiä liian pitkään niin se menee pois päältä / rupee hälyttämään?

                            Comment


                              #16
                              Ei voi ajaa ilman käsiä. Järjestelmässä on tunnistin, joka huomaa jos ratista ei pidetä kiinni ( liittyy tuohon täristimeen, siinä on tunnistin joka tunnistaa vääntömomenttia joka ratista tulee, kun kädet on ratissa ja huomaa eron jos ei ole).

                              Comment


                              • #17
                                Tuli tänään piruuttain koitettua audi lane assistia... eli järjestelmää mikä juuri lukee tieviivoja. Ennen mittaristoon tuli vihreä tien kuva. Nyt vaan herjailee Audi Lane Assist: System Fault. Joko valittaa heti tuota kun koitat aktivoida viisarista... Tai mittaristoon tulee tien kuva oranssina... miettii tovin ja perään Audi Lane Assist: System Fault. Huoh taitaa taas rahaa palaa johonkin ns. "turhaan" huoltoon.

                                Comment

                                Working...
                                X