Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

typ44 automaatti, ei starttaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • typ44 automaatti, ei starttaa.

    Kaveri osti tänään pitkään seisseen audi 100 2.3 automaattin -89. Kun mentiin hakemaan autoa ja laitoin akun paikalleen niin ekassa startissa ei startannut olenkaan (starttimoottori ei pyörinyt) toisella kokeilulla heräsi käyntiin. Kotimatkalla minä sammutin auton pensa-asemalle ja nyt ei sitten startannut millään. Katsoin herätevirran johdon startista, se oli kunnolla kiinni. Kun tämä on automaatti niin ajattelin että vika on katkaisijassa vaihdekepin juuressa mikä ilmoittaa että vaihde parkki asennossa (ei starttaa muuten). Auto jäi huoltsikan pihaan. Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa? haenko vikaa vaihdekepin juuresta vai mistä? neuvoista kiittää! (nyt sen verran selvinnyt että kylmänä starttaa ja käynnistyy, lämpimänä ei!) Kepa
    Viimeksi muokannut mosak.; 31.1.2013, 12:37.

    #2
    Tuollaisessa automaattivaihteisessa lötkössä käynnistäessä riittää, kun vaihdevalitsin on p- tai n-asennossa. Jarrulla ei tarvitse seisoa.

    Comment


      #3
      Aikanaan vastaavanlaisessa autossa syylliseksi paljastui virtalukon pohja. Se halkeaa vanhemmiten ja aiheuttaa kaikelaista ongelmaa. Tuo kannattaa katsoa. eikä hintakaan ole kummoinen vaikka uusisi varmuuden vuoksi. Hätäapuna riittää riittävän pitkä johto akulta suoraan startille.

      Comment


      • #4
        Sulakerasiassa on manuaalissa releen paikalla kupariliuska hyppynä. En muista relepaikkaa, mutta se liuska näkyy kyllä. Liuskaan olen joskus tarjonnut virtaa viereisiltä sulakkeilta, "sulakkeettomalta" puolelta.

        Startin herätejohto ei myöskään tunnu kestävän aikaa. Kahteen Typ44:een olen johdon joutunut vaihtamaan. Käytännössä menee koko johto vaihtoon sulakerasialta asti. Johdon voi mitata jännitehäviömittauksena startin herätenastan (+50) ja sulakerasiassa olevan hypyn väliltä. Mittaus kuormitettuna, eli startaten. Startin ei tarvitse kuitenkaan pyöriä. Jos johto on katki, niin se näkyy kyllä mittauksissa, vaikka startti olisi mykkä. Mittaustuloksen pitäisi olla aika lähelle 0V. Käytännössä kun jää alle yhden, niin ei ainakaan vika johdosta johdu.

        Comment


        • #5
          Tähän on virtalukko uusittu, niin myyjä kertoi.

          Comment


            #6
            Käynnistyksenestorele on muistaakseni sulakerivin yläpuolella, toinen vasemmalta. Rele yhdistää virtalukolta startille menevän piuhan eli sen jaloista voi suoraan startata hyppylangalla. Manuaalissa tuossa on pelkkä liuska, johon voi hyppylangalla vetää jonkun sulakkeen päältä virran jolloin starttaa, kuten audiq sanoi.

            Comment


            • #7
              Rele paikallistettu. Nyt saa ainakin käymään jos vielä temppuilee;) Kun starttailin audia käymään jokunen päivä sitten huomasin että virta asennossa voi virtaavainta painaa sisälle päin muutaman millin, sitten kääntää startti asentoon avaimen, ja kas sitten starttaa;) Myyjä sanoi että auton virtalukko oli temppuillut, se on vaihdettu. Virtalukko on ihan jämptin oloinen muuten, pitää vaan painaa avaimesta kun starttaa..

              Comment

              Working...
              X