Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Keskuslukituksen kauko-ohjaimen paristo

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Keskuslukituksen kauko-ohjaimen paristo

Kessyn kauko-ohjaimen (avaimen) paristo huutaa hoosiannaa noin 3kk vaihdon jälkeen. Onko tuo ihan normaalia? Mielestäni edellinen paristo kesti luokkaa vuoden. No paristonhan pystyi kaiketi itse vaihtamaan, eikä vaadi mitään kokonaisedullista uudelleenkoodausta marmorilla, jos oikein muistan...

Toinen avain herjaa avaimen paristosta (replace key battary, tjsp)ja toinen antoi eilen trippimittariin "SAFE" -tekstin. Kai tolle jotain tarttis tehdä, ennenkuin jäädään johonkin tienposkeen...

Itse ostin jotain tarjoustalon halpisparistoja ja ne tosiaan kesti vain muutamia viikkoja. Käytin kelloliikkessä ja ostin kunnon merkkipariston noin 6kk sitten ja asiaan ei ole tarvinnut sen jälkeen palata.

Minullakin tulee trippimittariin joskus (harvoin) SAFE teksti. Mistähän se johtuu? Kaikki toimii kuitenkin aivan normaalisti. C4 lukitsi aikoinaan radion kun siinä oli safe teksti.

Comment

Katsoin käyttöohjekirjasta ja siellä viitattiin avaimen lukuongelmiin. Moottori pysyi kyllä käynnissä. Mulla on toi sormenjälkitunnistin, joka joskus ei ole tuntevinaan minua ihan kertapyyhkäisyllä, voi liittyä vaikkapa siihen(?)

Pitänee hankkia jostain muualta se paristo, kuin marmorilta, jos orginal VAG-kampe toimii siis sen 3kk...

Comment

Olisiko marmorin paristo maannut hyllyssä pitkään? paristoissa kuintenkin on viimeinen myyntipäivä valmistajan toimesta.

Itse ostin omiin Vartan paristot, en tiedä sitten kauan kestää.

Comment

A8 mittarinäyttöön tulee kehoitus vaihtaa avaimen paristo. Sinulla tulee siis se? Se vasta kertoo että avaimen paristo on finaalissa.

Sormenjälkitunnistin ei saa vaikuttaa käynnistykseen tai sitten sinulla on yksikkö J518 hajoamassa kuskin penkin alta. Start nappia (tunnistimella tai ilman) voi painaa vaikka hanska kädessä.

Itselläkin on sormenjälkitunnistus mutta sehän ei vaikuta kuin kuskin tunnistamiseen. Versioita on 3:

1) Neekeriversio (eli Bulgarian- sekä Romania vientimalli): Vaihdevalitsemin vieressä oikealla paikka on keskikonsolissa tyhjä. Ehdottomasti yleisin. Suurin osa A8 autoista näitä.

2) Keyless Go basic jossa keskiskonsolissa start/stop napit (ilman tunnistinta) ja kuskin ovessa kuskin muistipaikkanapit 1-4 kuten apukuskin ovessakin. Ovissa sulje-napit ulkopuolella kahvassa. Avaus kahvaa nostamalla tunnistuksella kun avain auton lähistöllä (taskussa) .

3) Keyless Go Advanced, jossa myös edellisen lisäksi sormenjälkitunnistus jollolin muistipaikkanapit kuskin ovesta puuttuvat turhina. Ohjataan MMI:llä. Harvinaisin.

Comment

Jep! tuo vaihtoehto 3 kyseessä. Tuo yksikkö siis vaihdettu (ja kottikärryllinen muita kokonaisedullisia ohjaimia) syyskuussa pikku kosteustapahtuman jäljiltä, ei siitä sen enempää, ettei katkea suoni otsasta...

Lähtee siis kyllä käyntiin, mutta tunnistaa satunnaisesti sormenpäätä. Tuo on kuulema (ulkomaankielisistä nettiartikkeleista luin) melko tunnettu vaiva näissä ja tuntuu tosiaan, että pakkasella vielä korostuu. "Please clean the sensor" tai jotain sinnepäin on melko usein tuleva herja. Olen oppinut elämään sen kanssa. Pitänee mennä siis sinne paristokauppaan. Koska tämä näkyy olevan tarttuva tauti, pimeni myös Webaston kake, jossa onkin omituiset pienet 12V sormiparistot. Huoh...

Comment

Working...
            X