Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Penkin lämmitin ei lämpiä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Penkin lämmitin ei lämpiä

Jos mittaan ei toimivasta penkistä virrat päällä jännitteen on se kaikissa neljässä liittimen pinnissä 13.6 volttia. Liittimestä josta johdot menevät toppauksen sisään.

Kaksi keltaista on yhteydessä toisiinsa ja rinki ehjä. Myös toinen pari musta ja ruskea antaa saman jännitteen ja niidenkin rinki ehjä.

Ehjässä repsikan lämppärissä ringit toimii mutta poikkeuksena musta johto antaa 7 volttia. Muut 13.6.

Onkohan siis kuskin penkin vastus risa vai miten tuollainen todetaan?

Kiitos

Varmaan voisit mitata ehjästä ohmit, joita sitten vertaat toimimattoman omiinn. Vastusarvoja en osaa sanoa. Tai tolleen minä sen testaisi, mutta enpä minä sähköistä paljoa muuten tiedä.

Comment

Itellä oli ainaki A6-4F:ssä vastus paskana eli ei vissiin kovin vahvaa tekoa. Onneks sain myyjän piikkiin korjauksen ku kaupasta oli sen verran vähän aikaa. Makso merkkihuollossa osineen ja töineen n.500€ joista osien osuus n.200 euroa.

Comment

Penkin istuinosassa on kaksi keltaista johtoa. Ne on termostaatin niiden rinki on ehjä.

Ruskea ja harmaa on lämppärin. Niiden rinki on ehjä. Nuo neljä antaa 14.3 V.

Selkä nojaan menee kaksi johtoa. Niihin tulee maa ja toiseen jännite 14.3 kun auto käy. Siitä huolimatta penkki ei lämpiä.

Istuin osa oltava siis ehjä kun ringit kunnossa.

Otin selkänojan toppauksen auki ja sieltä oli virtajohto sekä ohut johto kohti vastusta poikki. Juottelin johdot ja taas toimii. Kasaus ja Anoppi pääsee perää hehkuttamaan mutta se ei sitten enää kuulu mulle:)!

Ps: jännite tippui myös 7 volttiin yhdessä neljästä johdosta niinkuin toimivassa repsikan penkissä oli

Comment

Hienoa, että säästyi rahaa.

Comment

Uskoisin, että siellä on 2 paksumpaa ja 2 ohutta johtoa. Ohuet johdot on termistorin johdot, niistä pitäisi saada mitattua satoja tai kilo-ohmeja. Paksuista johdoista taas joitain ohmeja. Jos mittari näyttää jotain muuta kuin ääretöntä kummasta tahansa, uskoisin sen piirin olevan ehjä.

Comment

Working...
            X