Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 s4 käynnistysongelmaa lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Itehhän oon tässä tapellu marraskuusta asti samanlaisen vian kanssa!!! Vittu alkaa hermo mennä.
    Ite vaihdoin kaikki pyörintätunnistimet, b-pumpun releen, bensapumpun (sekin hajos yllättäen muitten ohessa), puolakonversionkin ehdin siinä pähkäillessä tehdä, ruiskuboxin vaihdoin myös.
    Eli auto lähtee normaalisti ns. kylmiltään käyntiin, vaan ku menee sammuttamaan, niin puolen tunnin kuluttua taas lähtee. Nyt kahtena päivänä taas "vanha" vika ilmesty kuin taikaiskusta kun kelitkin lauhtu. Eli saa sahata ja ei mitään eloa, kiekkamittari hieman hypähtää, mutta kun antaa boosterilla virtaa tai toisesta autosta virtaa, niin tärähtää HETI! :D itkunaurut vielä tässä perään! Ja eka Audi itellä, 1,5v omistanu ja kerenny viime kesänä tehä täydellisen alakertaremontinkin yllättäen kiertokangenlaakerin petettyä. Laitoin sitten H-profiilit samalla. Nii ja syksyllä petti hihnapyörä kampuralta ja meni 4 venttiiliä, ne sitten hioskelin sen jälkee sitte tämä episodi!

    Comment


      #32
      Onko sulla Humski kuinka vanha akku autossa? Oma V8 kiukutteli vastaavasti, lähti kylmänä tai useamman tunnin seisonnan jälkeen käyntiin. Kuumalla koneella ei lähtenyt millään, mutta heti lisävirtaa annettuna lähti laakista.

      Ostin jo hätäpäissäni uuden laturin, kun jännitteet seilasivat, mutta vaihdoin toisesta autosta testiksi akun ja ongelma hävisi. Nyt on puoli vuotta menty ilman minkään sortin käynnistysongelmia ja latausjännitekkin on tasan 14v koko ajan.

      Comment


      • #33
        Otin omasta cosworthista kokeeksi Hankookin hyväkuntoisen akun ja ei kummemmaksi muuttunu. Hall-anturinkin vielä varmuudeksi uusin. Ei oo miksikään muuttunut. Jos tulee mieleen jotain, niin vinkit on tervetulleita. :)

        Comment


        • #34
          Koitin vaihtaa vielä sen holdin relayn 15A sulakkeen, vaan ei auttanu. Sitten värkätessä virrat päällä kuulu sihinää ja ihmettelin, että mistä se kuuluu. Purin sen Motronicin liitinkamman ja paljastu sisästä kunnon hapettumia, tästä töitten jälkeen käyn paikallisesta liikkeestä hakemassa parit AMP-liittimet ja vaihtelen hapettuneet ja puhdistan liitinkamman. Eiköhän tuo ala rokkaamaan viimein! :)

          Comment


          • #35
            Alkuperäinen kirjoittaja Humski Näytä viesti
            Koitin vaihtaa vielä sen holdin relayn 15A sulakkeen, vaan ei auttanu. Sitten värkätessä virrat päällä kuulu sihinää ja ihmettelin, että mistä se kuuluu. Purin sen Motronicin liitinkamman ja paljastu sisästä kunnon hapettumia, tästä töitten jälkeen käyn paikallisesta liikkeestä hakemassa parit AMP-liittimet ja vaihtelen hapettuneet ja puhdistan liitinkamman. Eiköhän tuo ala rokkaamaan viimein! :)
            Sieltähän se vika selvis motronicin liitinkammasta, pari piuhaa vaihdoin pätkän ja uudet liittimet päihin. liitokset tinasin ja kutistesukat laittelin, laakista käymään!

            Comment


            • #36
              Jahas. Pitäsköhän lie minunkin katsoa tarkemmalla simmulla nuo liittimet kammasta, kun viimemuistin mukaan kaikki näytti hyvälle. Pariks kuukaudeks kun sulkee mielestä pois koko vehkeen, niin alkaa taas mielenkiintokin palata =)

              Katsastuskin taas ajankohtainen, viimeleimasta ajettu vissiin 20 kilometriä =)

              Sais auton pelaamaan, niin pääsis tekeen ihan huoltoakin, peräs stefat yms...

              Comment

              Working...
              X