Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 s4 käynnistysongelmaa lämpimänä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 s4 käynnistysongelmaa lämpimänä

    Moro,

    Ei sattunut silmään vastaavaa topiccia. 1993 S4 on auto. Eli eilen illalla ajelin auto halliin. Siinä aloin tutkimaan jarrupalojen kuluneisuuden ilmaisimen johtoja, kun valo kajahtaa tauluun heti, vaikka johdot ei ole käytössä. Siinä ohessa alkoi jalkatilan releiden alueelta kuulua sellaista outoa "pärinää", vähän kuin rele yrittäisi kytkeytyä päälle, muttei jaksa ns vetää. Toi loppu kunkäytti virrat päällä.

    Nyt auto ei startaa avaimesta, mutta suoraan startista "ruuvmeisselillä" lähtee kyllä hyvin käyntiin. Missä tollaisessa on startin rele, ja onko, vai lähteäkkö suoraan vl-pohjan kimppuun. Hankala kun ei tällähekellä hallussa sähkökaavioita tohon autoon. Aiemmin siis pelannut hyvin, ihan avaimesta.

    Toinen on noi jarrupalojen johdot. Ne on kytketty yhteen (edessä brembot paloilla joissa ei ko. ominaisuutta voi käyttää), mutta silti näyttöön pärähtää heti kun virrat laittaa päälle toi kuva jarruista. Absit pelaa ok yms. Nestetaso ok. Mihin johdot menee, että voi mittailla onko ne kunnossa, vai voiko ton valon sytyttää joku muu, jota en huomannut.

    PS. auto vasta saatu herätettyä henkiin, uusi tuttavuus jonka ostin konevikaisena ja nyt tässä herätellään henkiin...

    Muuten kaikki pelaa niinkuin pitääkin...
    Viimeksi muokannut Tomppa-; 23.6.2013, 21:51.

    #2
    Onko johdot yhdistetty sieltä ihan satulan läheltä?

    Comment


    • #3
      Joo, ne on sieltä liittimen jälkeen yhdistetty ihan satulan vierestä.

      Comment


        #4
        Johdot jatkuu sieltä pyöräkotelon läpi konehuoneen puolelle niin jos ja kun et niillä johdoilla mitään tee niin katkase sieltä konehuoneen puolelta johdot uudestaan ja yhdistä sieltä ne yhteen.

        Ovat voineet saada tarpeettomana kipeää siellä satulan vieressa ja tulla katkos johonkin kohtaa johtoa.

        Pelaako kaikki muut sähkövermeet ihan ok, valot ja muut?

        Kummalta puolelta jalkatilaa rele piti ääntä?

        Comment


        • #5
          Täytyy yhdistää konehuoneen puolelta. Minusta ääni tuli siitä vasemman jalan kohdalta kuskin paikalta. Siellä jokunen rele onkin, mutta kaksi kaaviota ja molemmat tukevasti saksaa. Oletin tekstistä että 4 rele voisi olla startin, mutta ei siitä mitään tapahdu. Muuten kaikki pelaa ok, katkasee esim oheislaitteista virran kun kääntää avaimen startille, mutta ei anna "käskyä" startata.

          Comment


          • #6
            Noniin. Hymyilyttää aina nää autot. Nyt se ei sitten enää käynnisty ollenkaan. Aamulla läksi hallista hyvin, annoin käydä puolisentuntia. Sitten ei inahtanutkaan. Vaihdoin tulpat ja hörähti heti käyntiin. Sitten konttorille, ja kas, sinne se sitten sammutettuani jäi, vaikka yritin uudelleen käynnistää n. 5 sek. kuluttua sammuttamisesta. Ei kirveelläkään käyntiin.

            Köysi nokkaan ja hinaten, aattelin piruuttani koklata, ja parin uudenvuodenpommin jälkeen lähti, ja pelas sitten ok kunnes seuraavankerran sammutti. Taas aivan hengetön.

            Viittais siihen että kastelis tulpat. Ihmetyttää vaan ku ei edes lupaa/yritä vaikka sahoittais viikon.

            Pikaisesti testerillä kattelin, ja ihmetystä sekin aiheutti. koodit:
            0203 sylinterin tunnistus väärä/ei signaalia
            0201 pyörintänopeusanturi (tämä vissiin tulee aina kun motti ei käy)

            Samalla kattelin motronicin arvoja, sanos että ilmuilman ja moottorin lämpötila -49 astetta. Ilmanpaine oli 999, kaasuläpän potentiometrin lukemat muuttui läppää liikuteltaessa. Ilmoitti myös akkujännitteeksi 0.0 volttia. Hämmentävää..

            Testeri on boschin, että en 100% varma voiko kaikkeen luottaa.

            Toi -49 pakkasta selittäis tulppien kastelun. Tuohon lukemaan tosin ei tule muutosta uudella anturillakaan (mikäli se on se kannen päässä oleva, joka motronicille tietoa jakaa). Samaten hämää tuo imuilma?

            Myöskin pakokasuarvot sain moottorista ihan hyvät, aluksi oli kylmänä (letku oli putkessa tartista lähtien) co joa 5 luokkaa, mutta kun kone lämpeni tippu co liki olemattomiin.

            Toisaalta taas tuo sylinterin tunnistus, eli varmaan kampura tai kannessa oleva tunnistin, jos pimeä ei varmana lähde. Tätä taas ei puolla se, että lähti kuitenkin nykäsemällä ja aiemmin tulpia vaihtamalla.

            Vai onko tässä kaikki sekasin sillontällön. Hitto kun kuukaudenverran on siirrelty ja käytelty pirssiä ja aina ollu laakin peli, niin nyt kun piti päästä liikenteeseen niin sen tietty piti alkaa kiukutteleen.

            Hyvää uuttavuotta, mie lähen nollaamaan oman muistin, katotaa miten diudi jaksaa ensivuonna...

            Comment


              #7
              Eli lämpösenä ei lähde enään tulille, oliskohan hall vaihto kunnossa. Jotkut saaneet toimimaan kaatamalla kylmää vettä nokkapyörän taakse kun kiukuttelee.

              Taitaa antaa ton -49 vaikka on anturi kokonaan irti. Katso imuilman anturista vastus arvo yleismittarilla. Nolla kelissä pitäis olla n.450 ohmia.

              Comment


              • #8
                Jees, äkkiseltään näytti että II Golf Gti:n halli kävis. Nimittäin yksi varaosaliike siihen jo hallin myi, ihan samannäköinen, mutta ei sillä tuo pannu inahtanutkaan. Laitoin vanhan takas ja pärähtihän se. Tosin sama laulu, testeri kiinni 80 lämmöt, sammutus ja hengettömäks meni (sama vikakoodikin 0203). Ei auttanu kylmä vesi saati lumi. Aamulla se kyllä varmasti taas pärähtää. Harmi kun ei oo skooppia, niin ei kunnolla saa mitattua noita antureita.

                Se on sitten varmaan huomenna jarin ja kimmon kaupan kautta toi Golffin halli haettava...

                Ps, kun pannu kävi, oli lämpöarvot yms testerillä ihan ok, sammuksissa antaa hassuja arvoja...
                Viimeksi muokannut Tomppa-; 4.1.2013, 20:52. Perustelu: Yksi asia unohtui mainita

                Comment


                • #9
                  16V golffin halli käy, kun irroittaa pohjalevystä. Hallin toiminnan voi kyllä testata vaikka virtakynällä.

                  Comment


                  • #10
                    Kappas, yleismittarilla yritin, mutta ei siinä ollu päätä eikä häntää. Pitääpä yrittää huomenna uusiksi. Näytti antureitakin olevan paikalisessa. Tähän oli kyllä joku jo ainakin kerran ton anturin vaihtanu. Noh, huomenna jos sais sit ainakin varmuuden tohon halliin ja sen toimintaan, ihmettelee sitten lisää jos ei pelaa.

                    Täähän on tosin kyllä tolla jakajantumpilla tää auto, mut ilmeisesti siitä huolimatta toi gti:n anturi käy, mitä lueskelin.

                    Huomenna jatketaan..

                    Comment


                    • #11
                      Noniin.

                      Ei käy, bensaa tulee. Kipuna siis hukassa. Halli testattu ledillä ja kivasti vilkku. Jakajantumppi 99,5% samassa kohdassa. Tänään ei tosiaan enää käynyt edes, vaikka oli yön mietiskellyt, eilen kävi, samoilla rojuilla.

                      Miten tälläsessä toi kampuran asentotunnistin?
                      Huoh.. =/

                      Edittiä:
                      Eli käytin akun irti kun ihmettelin mo-boksia/liittimiä. Ei näkyvää hapettumaa. Boksi kiinni, akunnapa kiinni. Kokeilin piruuttani, ja kas lähti käyntiin. Sammutin, Hall antaa signaalia. Eli kampuran anturit tippuu pelistä pois kaiketi, eikä ole sitä skooppia...Ledillä koitettiin startin kanssa noita kampuran antureita, ei viliku kumpikaan. Käydessä sai ledit vilkkumaan. Pitää mitata pinneistä tuo johtosrj.
                      Viimeksi muokannut Tomppa-; 5.1.2013, 15:28. Perustelu: Lisää tietoa.

                      Comment


                        #12
                        Vauhtipyörää lukee ainakin kaksi magneettianturia, toinen vauhtipyörän hampaita, toinen nastaa joka on vauhtipyörässä.

                        Jos 5-pyttynen kone kyseessä, niin siinä ne ainakin näkyy, kun katselee koneen kuskinpuolelta vauhtipyöränkoppaa. Kaksi anturia kuusiokoloilla kiinni kopassa, vierekkäin peltilevyssä kiiinni. Vieressä myös reikä, joska kurkitaan vauhtipyörän ajoitusmerkkiä.

                        Comment


                        • #13
                          Palataanpas tähän, kun nyt taas jaksoi kiinnostaa.

                          Elikkäs, virtalukon pohjan vaihdoin, sekä hall-anturin. Nyt taas strattaa niinkuin pitää. Ropleemi silti sama. Kylmänä lähtee, lämpösenä ei syty tulille kun valelemalla bensaa ja tikun heittämällä. Toinen asentotunnistin kampuralle vaihdettu, vieläkö toisen vaihdan...

                          Lämpötila-anturi on uusi, tässä on vissiin sellainen monitoimilämpötila-anturi (nelinapanen kökkäre?), voiskohan se sekottaa??

                          Tiettu toi johtosarja vois olla, pitää se vielä mitata kun auto on lämmin, onko katkoksia antureilta. Sitte menee jo hankalaksi.

                          Maffi on kanssa uusi.

                          Comment


                          • #14
                            Oletko vaihtanut bensapumpun releen? Testaa, ota kansi siitä pois ja paina startatessa sormella kärjet kiinni.

                            Comment


                            • #15
                              Missäs tuo rele luuraa?

                              Tomppa

                              Joopa, piilopaikka löyty, tutkimpa huomenissa miltä näyttää. Jotenkin vaan muistelin että kakkua pataan tulee. Puolilta puuttu pulssi, jos nyt mittauksiini on luottaminen. Virta tuli.

                              Katon samalla vieläkö heittää ton 0203 koodin. Jakokin tuli katteltua kyllä moneen otteeseen, kun tota tutkittiin joulukuussa. Ja autoa käytelty ja siirrelty rempan jälkeen kuitenkin monesti ilman onelmaa, niin en usko tohon. Ongelma musta alko kun toi virtalukon pohja hajos. Satumaa sitten varmaan.

                              Pitää vielä tarkastaa ton jakajatumpin ajotus, jos siihen jostain ohjeet löytäis.

                              Taitaa mennä pääsiäisen liikkuminen julkisilla... jos vapuksi..
                              Viimeksi muokannut Tomppa-; 27.3.2013, 21:30. Perustelu: Lisää tietoa

                              Comment


                              • #16
                                Jeps, eli vaihdoin vielä toisen kampuran anturin. Joskin jotenkin kyllä tiesin, ettei vaikutusta, mutta eipä tarvi sitten sitä miettiä.

                                Polttoainepumpun rele pelaa ok, ja kakkua tulee kyllä. Painemittaria ei tohon saa omista kamoista helposti heitettyä, jotta 100% varma en ole tuottaako painetta, mutta en jaksa uskoa että pumppu korjautuisi oottelemalla.

                                Nyt siis vaihdettu/uusia:

                                Maf
                                Molemmat kampuran anturit
                                Hall (mallia Golf)
                                Lämpötila-anturi
                                Virtalukon pohja

                                Enää en oikein keksi syypääksi kuin vaihtoehdot: Motronic boksi, sytkäpäätteet (näihin en saanut kyllä mitattua pulssia boksilta, voi olla mittaajassakin vika, enkä oikein usko, että molemmat päätteet pimenisi samalla aikaa), johtosarja.

                                Maanataina mittailen boksin päästä, tuleeko hallilta signaali boksille asti, kun ei lähe käyntiin. Kampuran antureiden pulssia en saa mitattua, mutta anturit on uusia, olettaisin jos johdot ok niin rokkaa.

                                Jos nää kaikki ok, niin sitten kiikutettava boksi syynäykseen.

                                Yks juttu tässä vielä on, kinneri on ilmeisesti jossainvaiheessa Dennert-pajan ropaama, ja ne on törkänny tonne maffin piuhojen väliin "huijausboksin". Kiesi on Suomessa softattu ton boksin ollessa paikallaan, niin en kehtais tota murkkaa ottaa pois, ennenkuin pääsee hoitoon ns. tehdaskuosissa...

                                Comment


                                • #17
                                  Noniin.

                                  Johdotukset näyttäs olevan ok mitä mittailin. Ja vikakoodi on edelleen 0203 sylinterin tunnistus, väärä signaali/ei signaalia. Signaalipulssi tulee boksille jokaisesta anturista (hall, kampuran molemmat)

                                  Häiritsee nyt tuo Hall ajoitus, pitää lisäksi vielä kerran tarkistaa koneen ajoitukset, ei vaan mahdu tyhmään päähän miten koneen ajoitukset korjaantuisi parintunnin odottelulla.

                                  Alkaa jo vituttaa..

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nonnii. Nyt ois jotain kättä pidempää tähän, ehkä...

                                    Kylmänä lähtee avaimesta palmupuun alta. 5 min käyttö ja sammutus, kuollut on. Pistää köyden perään ja nykäsee, sen että kone pyörähtää niin hörähtää käyntiin. Kokeiltu pariin otteeseen tienposkessa. Ei avaimesta, nykäse 5 metriä että saa pannun pyörähtämään ja lähtee kakomatta tulille...???

                                    Hmmm...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuli käytettyä auto leimalla, ja niinkuin asiaan kuuluu, huomautuksitta läpi. Eka kerran auto kävi vähän pidempään, ja noin 1,5h käytön/siirtelyn jälkeen saamu suoraan ajosta, samassa kuulu releen naksahdus. Siitä sitten soittelin kaverille joka tuli hinaamaan. Eipä lähtenytkään heti vetämällä käyntiin, rundari näytti nollaa. Käyttelin virtoja päällä/pois muutaman kerran, samalla "mäkistarttia" yrittäen. Sitten alkoi kuulumaan releen naksutusta sekä boksin tienoolta ja siitä kuskin polvenkohdalta. Taas virrat pois ja päälle, rundari heräs ja auto käyntiin. Pelas kunnes turasin ja sammutin auton. Uudestaan vetämään ja sama homma, ensin kiekkamittari pimeä, aikansa kun rukkas virtoja, niin alko releen raksutus ja loppupelissä kiekkamittari taas heräs ja auto käyntiin.

                                      Mistähän lähtis etenemään, sähkö tämän perusteella boksilta varmaan uupuu, ainakin osittain, kun ei edes kiekkakello pelaa. Minusta kuitenkin kun yritin vedellessä kuoretonta pa-pumpun relettä kurkkia, niin se veti kiinni niinkuin pitää...

                                      Comment


                                        #20
                                        Erikoisia vikoja, hankalimmat löytää on juuri tuollaiset satunnaiset.

                                        Mites latausjännite ja akku ? Yhdessä c4:essa oli toinen hiili laturista poikki, pelasi jotenkuten mutta virta oli aina vähissä vaikka latausjännite oli kuitenkin ok.
                                        Virran vähyys voi aiheuttaa mitä erikoisempia vikoja.Jännitteen vois tarkistaa myös muualta kuin akusta jos se vaikka häviää johtoihin....

                                        muuta :
                                        - bensanpaineiden mittaus
                                        - sytytysvahvistimien? (vai mikä lie ennen puolaa) vaihto...
                                        - biltemassa myydään tulpanjohdon väliin palikkaa josta näkee pelaako kipinä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Dodiin.

                                          Hiljaiseloa ollu. Nyt kuitenkin vähän mittailtu.
                                          Muuten ok, mutta hall-anturilta kun katsoo johtojen järjestyksen Töpselistä, menee väärin. Jos 1 on +5, 2 on signaali ja 3 maa.

                                          Mulla menee nyt niin, että hall töspelin 3 menee boksin 12 kantaa joka on +5. Signaali ok, ja sitten toi maajohto on poikki...

                                          Kysymys kuuluukin, onko noi kuitenkin oikein noi johdot, ja maajohto on vaan poikki, vai onko tuo johtoasarja raneiltu??
                                          Viimeksi muokannut Sleepy2; 15.12.2013, 16:01. Perustelu: Allekirjoitukset tarpeettomia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Tai saa kakkua lämpöisenä ns. Liikaa. Annas käydä koneen vähän aikaa ja nyppää p-pumpun rele pois , niin että kone sammuu.. Rele paikalleen ja kone tulille..
                                            Selkiää tuolla kuseeko suuttimet./lämpötila-anturi

                                            Releen poistolla käydessä, poistuu paineet järjestelmästä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ei voi nyt käytellä kun köräytti boksin. Siksi tahtos olla 100% varma tosta johtopuolesta ennenkuin tökkää uuden boksin. Boksin sisältä suli poikki pinni 26 lähtevä johde. Immun toinen maajohto. Ja tosiaan hallilta maajohdolla ei yhteyttä boksille, samassa kasassa mm kaasuläppätunnistimen maa, se on ok boksille. Epäilyttää vaan tuo em hallin johtojuttu onko ok.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jeps. Tötterö käy taas uudella boksilla. Johdotukset pääosin oli ok. Hallin töpselin numerointi oli vaan päinvastainen vs hallin liitokset. Se vähän sekoitti. Boksin johtosarjan maadoitus oli myös kadoksissa pinniltä 30. Nyt sekin ok. Samalla kun boksi vaihtui pääsi eroon yhdestä ylimääräisestä mokkulasta. Aiemmin oli tökitty tuonne immun väliin jonkinsortin huijausboksi. Auto oli lastutettu ko palikka välissä, ei saanut edes käyntiin omalla boksilla ilman sitä.

                                                Mut nyt käy, maanantaina liikennekäyttöön...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Haha. Pikkasen pidempi lenkki ja kahville. Sinne jäätiin. Noh, auto kuitenkin veti hyvin, ei rötänny saati pätkinny. Epäilen että kastelee tulpat, pari starttiyritystä ja melko selvä bensankatku. Täytyy testata tota releen nyppäämistä jahka herää taas eloon...

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kokeilin tota relejuttua, mutta ei ollu vaikutusta. Bensa vaan käryää todella voimakkaasti, eli tuuttaa nyt ilmeisesti riskisti kakkua tupaan...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Sitten ns. kylmäkäynnistin suuttimesta töpseli irti.. Ei saa kakkua ainakaan sieltä. Voi parantua käyntiinlähtö.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Semmoista keksintöä ei ole tässä autossa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Moottorin lämpöanturi rikki tai liitin irti? Ei ymmärrä mennä vikatilaan, vaan rikastaa sen mukaan että kone olisi todella kylmä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kannenpäässä oleva anturi sekä monitoimilämpötila-anturi on uusia. Täytyy silti koettaa mitata, josko liitin olisi sökö tai uusi anturi, mistä sitä tietää. Mielessä kävi myös kaasuläpän vieressä oleva imuilman anturi, jahka saan testeriin täytyy tutkia lisää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X