Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 -00 2,5TD1q:n sähköt katosivat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 -00 2,5TD1q:n sähköt katosivat

    Auto startattiin kylmässä -20C ja lähti käyntiin. FIS sytytti jäähdytysnesteen määrän punaisen symbolin saman tien. Auto sammuksiin ja uusi startti. Joskus pakkasella tuo ilmoitus ilmestyy ja uusinnassa ei toistu, oletan ilmoituksen johtuvan kosketushäiriöstä.
    Uusintastartissa auto pyörittikin laiskasti eikä käynnistynyt. Myöskään apuvirta toisesta autosta ei auttanut eikä saanut starttaamaan reippaasti vaan laiskuus jatkui eli ei lähtenyt tulille. Oli ollut pitkään johdossa (säteilylämmitin).
    Onko vinkkiä miten tästä? Akkua on ladattu ja nyt pyörittää paremmin, mutta ei käynnisty. Miksi ei apuvirta kelvannut? Akku on reilut 2 v vanha, laturi 4v. Latausjännite on ollut käydessä reilut 13,5V
    Menikö polttoaine jäähän, pitäisi olla arktista? Suodatinta ei ole huoletty hetkeen. Vaikea saada lämpimään, kun jäinen quattro A6 ei juuri työntämällä ylämäkeen siirry.
    Neuvoja ja vinkkejä otetaan vastaan,

    Hyvää uutta vuotta kaikille lukijoille!

    #2
    No pumppu vaatii n. määrän kierroksia, jotta alkaa ruiskuttamaan. Jos akusta uupuu tarpeeks starttivirtaa, niin ei lähde vaikka kuinka sahais. Antaa latautua rauhassa ja jos epäilee suodattimen jäihin menoa, niin vaikka emännän föönillä tai vastaavalla kuumailma-puhaltimella saa kyllä lämmitettyä sulaksi.

    Comment


    • #3
      Ei taida olla ainakaan jäässä

      Nyt auto on ollut yön yli tallissa ja akkukin on ladattu. Korvakuulolla tuntuisi pyörittävän tarpeeksi nopeasti, mutta ei elettäkään että lähtisi.
      Mitäs sitten?
      Eikös diesel lähde käyntiin jos vain löpöä tulee ja sen ajoitus on oikea? Toimiiko d-pumppu hihnalla vai millä, voiko se katketa tai hypätä kylmässä niin että ajoitus menee poskelleen? Mikä muu voi olla syynä? Voiko vesihelmi sulanakin tukkia suodattimen?

      Comment


        #4
        Onhan tässä vaihtoehtona, että on just sopivan ilmalukon vetänyt johonkin kohtaan ja vaatis ilmauksen jotta lähtis käymään. Ei muuta kun suutinputkia auki ja kattoo et kaikista tulee reilusti ainetta, sit ei muuta ku jättää yhden tai pari keskimmäistä auki ja starttia kunnes käy vajailla - sit loput kiinni. Jos ei auta, sit on vika jossain muualla. Toi on ainaki helppo tehdä, vaatii tosin 17mm avolenkin ja vähä rättiä kuivamaan ympäristöä. :)

        Comment


        • #5
          Apusähkö

          Erikoista starttaamisessa on että oma akku ei tunnu jaksavan juuri mitään. Apusähköä kun annetaan toisella autolla, niin punainen plussaan ja musta runkoon niin ei jaksa pyörittää. Vaihdettiin musta akun miinukseen niin alkoi pyörittää.
          Ei tietenkää lähtenyt. Sitten näytti siltä että kirkas putki on ihan tyhjä, vain pientä lirutusta. Taitaa siis olla suodattimen vaihto ja ilmaus edessä. Ihmetyttää kuitenkin tuo sähköilmiö. Jos moottorin maakaapeli on löysällä niin estääkö se moottorin käynnistymisen?

          Comment

          Working...
          X