Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Auton lataus "apukäynnistykseen" tarkotetuista navoista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Auton lataus "apukäynnistykseen" tarkotetuista navoista

    Moikka moi,
    Ostin Ctekin CTEK MXS 5.0 Polar 12V/5A ylläpitolaturin ja mietiskelin, että pitääkö se aina kytkeä akun napoihin suoraan vai riittääkö A6 4f:ssä konepellin nostaminen ylös ja laturin kytkeminen konetilan vasemmassa reunassa oleviin napoihin suoraan? Akkuhan tuossa on hyvin piilotettuna kontissa, nämä navat on käsittääkseni tarkoitettu esim akku "boosteria" varten. Pidin ctekkiä kiinni tänään ja asteikko näytti täyttä varausta, voiko tähän lukemaan luottaa? Saako laturi oikean arvon akusta, jos lataa näistä navoista? Pikaista vastausta odottaen.

  • #2
    -08 ducatossa tehtiin juuri niin että kytkettiin niihin konehuoneessa oleviin napohin ylläpitolaturi, kun akku oli varsin hyvin jemmassa, muistaakseni penkin alla. toimi normaalisti. eiköhän tuo toimi ihan normaalisti audissakin.

    Comment


      #3
      Juuri sitä vartenhan ne terminaalit siellä on. Aika hyvänkokoiset kaapelit niistä nastoista akulle kulkee eli saanee riittävän tarkan arvon. Latausvirta on kuitenkin monta kymmentä ampeeria pienempi kuin sen johdon kapasiteetti.

      Omassa on akku takapenkin alla ja toteutin ylläpitolaturin asennuksen niin että koko laturi on kiinteästi siellä penkin alla ja johdot aina kiinni akun navoissa. Laturin syöttö sitten jatkoroikalla tarpeen mukaan.

      Comment


      • #4
        Kiitokset nopeista vastauksista ja hyvät joulut! :)

        Comment


          #5
          tossa 4f:ssä ei saa kytkeä laturia/apuvirtaa suoraan akkuun,vaan nimen omaan konehuoneen nastoihin.akun valvonta sekoaa muuten!

          Comment

          Working...
          X