Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Webasto lämmittää, mutta auto kylmä sisältä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Webasto lämmittää, mutta auto kylmä sisältä

En ymmärrä, Webasto päällä ½ tuntia ja auto starttaa ku palmun alta ja moottori lämpeää nopeasti, mutta sisältä auto on ihan jäässä, ihan kuin ei lämmityslaite toimis webastolla ollenkaan.

Mitä teen väärin, osaako joku viisaampi neuvoa, mitä pitää laittaa automaatti-ilmastoinnissa päälle, siis nappeja ym.

Auto A6 Quattro vm 2000, 2.5 TDI tiptronic

Tarkasta webaston sulakkeet, yksi niistä laittaa ilmastoinnin päälle.

Onko koskaan toiminutkaan niin että ilmastointi lähtee päällä webaston käydessä?

Comment

Moi

Ei ole lähtenyt ilmastointi päälle webaston toimiessa.
      Missä sijaitsee Webaston sulakkeeet ja itse webasto, pystyykö itse tarkistamaan/vaihtamaan?

Comment

Tämä vaihtelee kovasti asentajan, automallin, webaston iän mukaan jne. Yleensä mitä minä olen nähnyt niin webaston mukana on tullut kolmen sulakkeen teline mukana, joissa on jokaisessa pieni musta kansi.

http://canter4x4.com/images/articles...basto_02_s.jpg

Yksi niistä on vain 1A, ja jos sen irroitaa häviää paritus tai voi parittaa kaken uudestaan. Jos on radiokake siis. Toinen on itse lämmittimelle ja toinen on kai ehkä ilmastoinnin syöttöön tai sitten jotain muuta. Suosittelen katsomaan oman webaston mallin mukaisen manuaalin ohjeet.

Noita webastojakin on tuhat eri mallia, enkä jaksa nyt kysellä enempää nippelitietoja.

Comment

Jos kytkentä tehdään Webaston ohjeen mukaan, niin palaneella sulakkeella ei puhallin toimi auto käydessäkään, jos Webasto on päällä. Sulakkeet on lämmitin (20 A), kello/kauko-ohjain (5 A) ja puhallin (30 A). Järjestystä en osaa sanoa.

Mitään ei tarvitse käyttäjän tehdä ilmastoinnille lämmitinkäytössä, se toimii automaattisesti.

Webaston vaihtorele on kytketty sulakekotelolla puhaltimen musta-siniseen johtoon ja lisäksi ohjainyksikölle pinniin D1 releen ohjauksesta haaroitus. Jos sulakekotelon kytkennöissä on vikaa, ei puhaltimen pitäisi toimia normaalistikaan.

Comment

Edellyttäen siis että tuo vaihtorele on kytketty. Itse kytkin ohi tuon releen niin, että webasto ohjaa ilmastointia suoraan. Kovin paksua virtaahan sinne ei voi mennä kun tuo D1 pinnikään ei mikään häävi ole. Tämä siis B6-sessa, jossa ymmärtääkseni ilmastointi itsessään ajaa tuota puhallinta.

Kannattaisi ehkä tässä ottaa se ilmastoinnin yksikkö käteen ja mittaila tuo D1 että tuleeko siihen jännitettä webaston käydessä. Jos ei, niin lähtee siitä sitten selvittämään miksei ilmastointi herää.

Comment

Mä oon niin uuno noitten autojuttujen kanssa, että pakko kysyä, onko pääkaupunkiseudulla joulumielistä Audi harrastajaa, joka vois katsoa mun webastoa ja toki tarjoan "glögit"

Comment

Voihan se olla ettei puhallinkytkentää ole tehty jos se ei ole koskaan toiminut vai käsitinkö ihan väärin.
                Tuo kytkentä on tosiaan kuten pasi sanoi, musta-siniseen syötetään jännite vaihtoreleellä jota ohjaa webaston valko-vihreä johto. Sama heräte herättää ilmasoinnin paneelin nastasta d1.

Jos tuo rele on entinen, hapettunut tai siltä puuttuu maa tai heräte webastosta, ei sisäpuhallin pyöri eikä paneeli herää webaston ohjaamana. Auton käydessä ilmastointilaite ja puhallin saattaa silti toimia normaalisti.

Vielä tuli mieleen triviatietoa. D nasta climatronicissa taisi olla lyhenne defrost:ista joka ohjaa puhalluksen lasille ja säätää lämmön tappiin.
                Viimeksi muokannut Nube; 23.12.2012, 13:48.

Comment

Sulakkeiden järjestyksestä sen verran että olettaisin niiden olevan samassa järjestyksessä jolloin reunimmainen 1A sulake on kellokytkimen sulake, keskimmäinen sisäpuhaltimen sulake ja toisessa reunassa itse lämmittimen sulake.

Comment

Harald: B6:ssa ei vaihtorelettä edes tarvita ja pinnikin on muistaakseni D10.

Jos vaihtorele ei toimi, mutta D1-pinniin sähkö menee, voi paneeli herätä henkiin ja tehdä jotain, mutta puhallin ei pyöri. Ainakin vanhemmissa ilmastoinneissa käy juuri noin.

Comment

Working...
                    X